mm. men ok. Jag försöker väl lägga till lite fler tips.
Blommor: Handelsträdgård. Betalade 350 kr typ för brudbukett, corsage till min man och hans marsalk samt en enkel ros till tärnan.
Ring: Något gammalt guld du kan byta in? Min ring kostade 1700 typ, för en ring med en styck diamant. Tack vare att jag hade en annan diamantring som jag bytte in och fick ner priset i guldet.
Solister i kyrkan: Vänner o släktingar
Mat: Fixa maten själv. Vi hade buffé och det var jättemysigt för man kunde mingla lite i middagen med folk som inte satt brevid. Vi hade bett några vänner hålla koll så att mat o alkohol fanns framme hela tiden. De tog inget betalt utan tyckte det var roligt att vara där som gåva till oss.
Alkohol: Börja köpa sånt som kan stå. En flaska whiskey nu som avec. Vin Bag-in-box vet inte hur länge sånt klarar sig men det kan man ju kolla upp. köper man en flaska då och då så blir det inte så mkt på en gång. Bästa budgettipset som jag kan känna så här i efterhand är väl att inte ha nån alkohol. JAg hade lätt klarat mig utan.
Bröllopsnatt: Be en kompis fixa lite mysigt hemma åt er. Eller gör det som en present åt varandra.
Skor: Köpte mina för 49 kr på coop. Om ni kikar i mitt galleri, tycker ni att det syns? Precis. Man ska inte underskatta maxi o coop o andra ställen som inte är superduperkvalitetkläder.
Ett tips som mamma hade var att låta alla gäster ta med sig sin egen picknickkorg och ha picknick tillsammans i gröngräset. kanske gifta sig utomhus med och bara njuta av livet. Allt handlar ju om vad man vill.
i allmänhet köpte vi en hel del på både ikea och gekås.
Största tipset är väl att inte ramla in i alla stormar med vad man borde och vad man ska. Och bara ta det MAN SJÄLV vill ha. Inte det som svärmödrar och mostrar o fastrar o alla vill. Skit (lite vackert) i dem och visa att det blir underbart utan alla deras påhitt. (eller låt dem betala för sina fantasier)