Budgettips 2
Vi fortsätter med våra budget tips här
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 12:27
www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m2770092.html
Länken till den gamla tråden
Vi fortsätter med våra budget tips här
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 12:27
www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m2770092.html
Länken till den gamla tråden
Ok, jag inleder.
Vad gäller dukar så köpte vi 50 meter pappduk på Gekås, Ullared för 60 kronor.
Pappduk tycker inte jag att man ska underskatta, jag tror inte någon skulle ta illa vid sig utav det. Pappduk är dessutom heltäckande om man har fula bord.
Jag hitta en super snygg blå pappersduk som ajg funderar på att köra på.. och så ha ljusblå vanliga dukar på honnörsbordet och vita spetsdukar på resterande av borden..
Jag håller nog med dig att folk kommer ju inte direkt lägga märke till dukarna.
Ett annat budget tips är att man sambeställer när man ska beställa något på internet. Det är lätt att försöka hitta folk som bor i närheten av en själv och sedan delar man på frakten. På det sättet så slipper man dyra fraktkostnader
En idé som slog mig precis... kombinera pappersduk och tunna lakan så tror jag inte alls att det ser så tunnt ut
Har inte varit aktiv i tråden innan bara suger åt mig av all info. Vi har precis börjat planera bröllop som med största sannolikhet bli den 23/5 2009. Vi ska titta på sista lokalen på listan nu i veckan, sen är det dags att bestämma sig.
Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-06-09 13:46:16 följande:
Så nu är det fixat glömde göra det. Tack för påminelsen
Utomlands 2008 skrev 2008-06-09 22:13:21 följande:
har denna stannat av eller?? har saknat den!
Det verkar så tyvärr.
mm. men ok. Jag försöker väl lägga till lite fler tips.
Blommor: Handelsträdgård. Betalade 350 kr typ för brudbukett, corsage till min man och hans marsalk samt en enkel ros till tärnan.
Ring: Något gammalt guld du kan byta in? Min ring kostade 1700 typ, för en ring med en styck diamant. Tack vare att jag hade en annan diamantring som jag bytte in och fick ner priset i guldet.
Solister i kyrkan: Vänner o släktingar
Mat: Fixa maten själv. Vi hade buffé och det var jättemysigt för man kunde mingla lite i middagen med folk som inte satt brevid. Vi hade bett några vänner hålla koll så att mat o alkohol fanns framme hela tiden. De tog inget betalt utan tyckte det var roligt att vara där som gåva till oss.
Alkohol: Börja köpa sånt som kan stå. En flaska whiskey nu som avec. Vin Bag-in-box vet inte hur länge sånt klarar sig men det kan man ju kolla upp. köper man en flaska då och då så blir det inte så mkt på en gång. Bästa budgettipset som jag kan känna så här i efterhand är väl att inte ha nån alkohol. JAg hade lätt klarat mig utan.
Bröllopsnatt: Be en kompis fixa lite mysigt hemma åt er. Eller gör det som en present åt varandra.
Skor: Köpte mina för 49 kr på coop. Om ni kikar i mitt galleri, tycker ni att det syns? Precis. Man ska inte underskatta maxi o coop o andra ställen som inte är superduperkvalitetkläder.
Ett tips som mamma hade var att låta alla gäster ta med sig sin egen picknickkorg och ha picknick tillsammans i gröngräset. kanske gifta sig utomhus med och bara njuta av livet. Allt handlar ju om vad man vill.
i allmänhet köpte vi en hel del på både ikea och gekås.
Största tipset är väl att inte ramla in i alla stormar med vad man borde och vad man ska. Och bara ta det MAN SJÄLV vill ha. Inte det som svärmödrar och mostrar o fastrar o alla vill. Skit (lite vackert) i dem och visa att det blir underbart utan alla deras påhitt. (eller låt dem betala för sina fantasier)
puffar
puff