Budgettips 2
Vi fortsätter med våra budget tips här
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 12:27
www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m2770092.html
Länken till den gamla tråden
Vi fortsätter med våra budget tips här
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 12:27
www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m2770092.html
Länken till den gamla tråden
Vi kommer att ha pappersduk på våra bord, för det ingår i priset. Men sen har vi köpt sån där billig spets på ikea, 7:- metern, som vi ska lägga ovanpå. Och ovanpå det ska vi lägga bruna panelgardiner(2pack för 50:- på dollars) som löpare. Så jag tror man knappt kommer att märka pappersduken, men den skyddar borden precis som dom vill att de ska(dem som vi hyr av). Jag vet att det låter lite som lager på lager, men det blir snyggt .
Mina bästa budgetfynd har jag gjort i Liverpool. Köpte "riktiga" bröllopsskor för 15 pund(180 , hittade favorsboxar för 360 50 färdiga askar som ser riktigt lyxiga ut), köpte allt papper till inbjudan, vigsel- och festprogram för 84:-. Det var säkert mera, kommer inte ihåg just nu.
Sen har jag hittat riktigt fina dekorationer på ikea, för dukning. Gick på typ 250-300:-, minns inte exakt. Sen ska vi dekorera resten av lokalen med saker från naturen, samt så ska vi "plocka in" alla ljusstakar från middag in till festdelen.
Vi har alla "små" poster färdiga nu(mer eller mindre), 2000:- har det gått på. Nu har vi kvar de tunga, min ring, min klännning, hans frack(ja, vi ska köpa en. Han är med i en herrklubb så han kommer ändå behöva en) och maten.
Trodde att vi skulle till Usa över julen, men det verkar inte bli så tyvärr. Hade tänkt handla ringen där, så nu får man tänka om lite.
Ja, det var lite om hur vi/jag har försökt att hålla budget. Bra tråd det här. Skriver inte så ofta , men läser den med jämna mellanrum .
Oj, det slank med en ledsen smiley där efter 360... det skulle var :- (alltså kronor)
Skippa engågnskamerorna på borden, har sett kompisars kort och det är inte många som är bra (tyvärr )
Nix engångskameror går bort. Däremot "krav" på att alla med kamera mailar/bränner bilder till oss i efterhand! Vet bara inte hur jag ska få till det i skrift på ett bra sätt. Tips!?!
Vi skriver nog det på vår bröllopshemsida
Tror inte jag orkar fixa nån sådan.... FÅr nog bli en rad i festhäftet
typ: "Jasså, kameran är med? Du vet väl att det endast är tillåtet om brudparet får ta del av bilderna sedan?!?"
Nalle Puh 40 skrev 2008-08-09 19:27:11 följande:
Kireinas tips om bröllopsnatten är jättebra förresten så man slipper kostnaden för hotell. Vi sov i och för sig inte hemma men rummet vi hade på feststället var fruktansvärt trist. Jag frågade några tjejkompisar om de ville pynta det åt oss och det ställde de gärna upp på! Försökte erbjuda dem lite betalning men det accepterade de inte. När vi kom upp på rummet på natten så var det något av det finaste jag sett; de hade gjort det helt underbart med rosblad, levande ljus, musik, champagne, chokladpraliner och jag vet inte allt... Det blev liksom extra fint eftersom det var våra vänner som gjort det och det syntes att de lagt ner så mycket kärlek och omtanke.
Oj vad jag babblar, men jag vill understryka det tipset.
Jag var till guldsmeden i förra veckan och en solitär med 6 kloinfattning skulle kosta ca 2500kr att göra, sen har jag bett mormor och mamma kolla igenom smyckesskrinet för att se om de har några omaka guldörhängen etc, jag har själv sparat ihop en rätt rejäl bunt med trasiga och omaka guldsmycken (Mamma hittade 2 guld manschettknappar som var omaka) Sen köper jag en diamant på nätet och vips så har min 0.40c solitär kostat ca 6500kr ist för 20000kr
Ja, det blir nog natten hemma för våran del också... Finns bara 2 hotell här och det ena är sunkigt, det andra bor vi granne med