Budgettips 2
Vi fortsätter med våra budget tips här
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 12:27
www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m2770092.html
Länken till den gamla tråden
Vi fortsätter med våra budget tips här
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 12:27
www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m2770092.html
Länken till den gamla tråden
Vi var i bulgarien det kan jag varmt rekommendera!
Vi ska önska oss bidrag till resan och ha en ansvarig för det som ska fixa allting och boka resan och så får vi den färdiga resan på festen.
det där med att en kompis får fixa resan va lite rolit, då får man verkligen vad som helst. Ja vill ju helst åka till asien men budgeten spicker som bara den då =/ hittat en resa till kina för 25 000 lika mkt pengar som hela budgeten ligger på nästan.
Men oj, verkar som en ganska dyr resa ni har hittat då! Ni kan åka till Kina för 6000 per pers (säkert billigare också)= 12000. Hostels kan man få tag på för 100kr per pers i Beijing, Xian och Shanghai (skulle dock inte rekommendera de billigaste på bröllopsresan). Men om ni lägger 500 i 14 dagar så blir det 7000= 19000. Det är inte dyrt att äta bra ute i Beijing, dyrare i Shanghai, har för mig att det är ungefär samma i Xian som Beijing. Turistattraktionerna är inte så himla dyra.
Det är ju också bara 12000 ni isf behöver spara ihop långt innan, hotellen kan ni betala när ni är där.
Men det är ju ännu billigare i Thailand. Skulle nog hellre åka dit på bröllopsresa.
Man vill ju ha det lite finare på sin bröllopsresa. Ja köpte för en vecka sen en tidning om Thailand under sommaren. Allt va mkt bättre, behagligare värme, inte så mkt turister, billigare, man kunde pruta bättre när det va lå säsong, kunde regna mer dock, men d brukar fort gå över.
Ja kollade de andra priset på ving tror ja d va. ja vet inte riktigt om ja vågar bara åka iväg till ett helt främmande land å inte veta vart ja ska bo =/
Ja, men för 500-600 kan ni nog få rätt fint. Ni kan ju annars spara lite hotellpengar och äta dyrare. Man kan äta mkt gott i både Kina och Thailand för ganska lite (mindre i Thailand).
Tja, det är säkert ok i Thailand på sommaren, själv vill jag helst ha 35 grader minst men de flesta är ju glada för 25-30 och då fungerar det säkert finfint med sommarmånaderna. Annars är ju Thailand sjukt billigt under högsäsong också tycker jag. Fina bungalows när stranden för 100 har jag bott på iaf, samma priser på koh chang om man inte tar lyxresorterna.
Så länge ngn har ngt att sälja så behöver man inte oroa sig över att det råkar ligga inom en annan konstruerad nationsgräns tycker jag.
Thailand är ju ännu smidigare än Kina tycker jag. Man bara researchar lite på internet hemma innan man åker och sedan går det smooth. Man kan ju boka första natten/nätterna via ngn internetsida så man har det löst och inte behöver oroa sig.
Mitt budgettips är att inte säga att det är en brudbukett utan en bukett till en födelsedag. Jag var inne på blomsterlandet med en bild på min bukett och den skulle bara gå på 350kr med stora vita rosor, texasgräs och svart sidenband!
Vi åkte till Rom på bröllopsresa och kom fram till att det viktigaste var att få tid att prata och smälta alla intryck från bröllopet tillsammans. Det behövs inte mycket mer än så.
Sedan tyckte vi att vi hade lagt för mycket pengar på tårtan och all "lull-lull".