Budgettips 2
Vi fortsätter med våra budget tips här
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 12:27
www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m2770092.html
Länken till den gamla tråden
Vi fortsätter med våra budget tips här
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 12:27
www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m2770092.html
Länken till den gamla tråden
Birgitoch karl: Hur lange var ni i Rom? Fick ni resan for ett bra pris? Nar pa aret var ni dar?
Vi gifter oss i November och funderar pa att aka till Rom i ca 2-4 dagar efter. Det kommer ju inte vara sommar och sakert inte fint vader, men alla sevardigheter finns ju fortfarande kvar och mysiga restauranger och hotell
Wingtear: Jag ska ocksa forlanga haret. Har haft extensions tidigare och varit supernojd. Gjorde pa salong med akta har. Varje slinga 'smaltes' fast med vax (plattang typ). Jag kunde ha mitt har i ca 5 manader och det sag fortfarande frasht ut. Det kostar en del men enligt mig sa vart pengarna!
några tips ifrån mig:
önska er saker/presentkort till bröllopet i julklapp/födelsedagspresent!
om ni ska sminka er eller fixa frisyren själv så öva, gärna några månader i förväg! inte kul att inse att man inte klarar av det på bröllopsdagen.
jag kommer sminka mig själv och fixa frisyren men jag kommer gå till ett proffs och få ögonbrynen noppade. jag tycker det gör en stor skillnad. hon jag brukar gå till vet verkligen vilken form som passar mitt ansikte.
välformade ögonbryn kräver inte lika mkt make up. och så ser man mer välvårdad ut, enligt mig.
sen kommer vi be pappa sponsra oss till fotografen som bröllopspresent.
vi kommer be farmor göra en smörgåstårta till vickningen som bröllopspresent (blir det för dyrt så kommer vi så klart att hjälpa till med att köpa in varorna).
resterande gäster kommer vi önska oss pengar av, till bröllopsresan
Det finns många sidor på internet där man kan köpa hår.
Jag hade jättelångt hår som man sydde fast ett tag, men har övergått till clips. Det sitter stenhårt och fördelen är att man tar av det när man sover och duschar så det håller mycket längre. Och man kan göra lika snygga uppsättningar med det som med allt fastsatt hår, man får bara undvika att visa själva clipsen, men alla sätt att sätta fast håret syns ju precis där det är fastsatt, varesig man sytt eller smält fast.
rapunzel, funnuhair och tajmahal är de sidor som har bäst priser tror jag..
En annan grej som jag kom på av en slump igår när jag och min kompis satt och tittade på klänningarna som jag valt ut till mina tärnor, de kostar 75 dollar på Millys, och min brudklänning kostar 240. Sen insåg vi att de tärnklänningarna hade varit skitsnygga som brudklänning om de varit i vitt.
Mitt tips är alltså att om man tänkt beställa sin klänning från Kina så kan det vara smart att även kolla bland balklänningar, tärnklänningar och liknande, för de är ofta billigare..
Man kan ju lägga till nån rad med pärlor eller så om man vill oxå..
ska köpa skor åt syrran (hon ska vara tärna) i julklapp (de som jag tänkte att hon kunde ha till bröllopet). och goben kommer få parfym som han kan ha till bröllopet
Hrm... blir nog manschettknappar till min gube i julklapp eller till födelsedan i feb.
Vi ska inte ha någon tärna, bara två brudnäbbar; våra två söner.
Funderar på om man kan fynda kläder till dem på julrean. Vill ha skjorta, väst och fina byxor. Dock inte fin byxor då de nog inte kommer att användas igen. Funderar på nått i manchester, brunt eller svart. Eller blir det för varmt med manchester i slutet av augusti?
jag funderade över om man skulle köpa kläde åt tösan också men de är ju så svårt när de växer (hon är 1,5 är nu)
goaste: tror inte på manchester i augusti, om du inte hittar tunna, h&m har ju alltid "fin kläder" på rean de går ju sällan åt verkar det som hittade kostym yill sonen för 129:-
lillamaa: det går ju o gissa på klädstorleken, om ni prövar den nu o den är förstor blir det säkert bra till maj(visst är det maj för er med) o lägga in är lättare än ut!.-)
har hittat skor till sessan på rean nu, 49 spänn! känns bra.
Mina grabbar är nu 1 och 3,5 år, lägg på ett år... Byxor som den store grabben fick i julas passar perfekt nu. Oavsett när jag köper så kommer jag spara kvitto och inte ta bort lappar i fall det blir fel åt nått håll.
Soon and very soon: vi ska ha i juli någon gång tror jag. inte bestämt riktigt ännu. någon gång under sommaren iaf :D
nu har hon haft samma storlek hur länge som helst. hon har typ 74-78 och de har min kompisars ettåringar. så är lite "rädd" för att hon ska få en "växtperiod" och växa till sig rejält snart
Soon and very soon skrev 2008-08-27 12:53:02 följande:
goaste, du hittar säkert nå snyggbyxor, kolla nu när det är halva reapriset.... vem vet?
Soon and very soon skrev 2008-08-27 18:22:21 följande:
Budgettips: Skippa bröllopssviten!
Vi kommer inte att boka någon bröllopssvit för bröllopsnatten.
Det känns som ett väldigt slöseri att lägga pengar på ett hotellrum om man som vi har tänkt vara med på bröllopsfesten tills de slänger ut oss från lokalen. Sängen hemma funkar minst lika bra
Så kommer vi att göra. Istället bokar vi en weekend senare för bara oss själva och barnen får dåövernatta hos farmor eller mormor den helgen. Vill hellre festa så länge som möjligt med de som vill dela vår bröllopsdag med oss. Kram