• T3ZZ

Budgettips 2

Ja har sån tur att min vän kommer börja skola i januari 10 veckor å lära sej sminka, frisera å binda buketter. Hon får även köpa in material billigare, så ja hoppas att hon blir duktig, hon e redan bra på hår å sminkning. En kompis till mej kommer fotografera hon har gått utbildning å har proffs kamera. Mina föräldrar e bönner så vi får en ko av dom. Sen har ja en till vän som ska hjälpa mej med beräkning av alkohol å mat i övrigt för att d inte ska bli för mkt eller för lite av något. å en vän som ska sjunga i kyrkan. Min svärfar har en vän som kan agera dj (måste bara fråga honom först). Så budgeten ligger på 30 000 då går bara jag, bruden, på 7000 eftersom ja ska förlänga håret å ha en tiara som kostar 1000 kr.
    Resa letar ja efter förfullt. Får se om vi får in en för en billig peng. förslag nån?

• T3ZZ

en ko att tugga på grilla mjam mjam.

• T3ZZ

det där med att en kompis får fixa resan va lite rolit, då får man verkligen vad som helst. Ja vill ju helst åka till asien men budgeten spicker som bara den då =/ hittat en resa till kina för 25 000 lika mkt pengar som hela budgeten ligger på nästan.

• T3ZZ

Man vill ju ha det lite finare på sin bröllopsresa. Ja köpte för en vecka sen en tidning om Thailand under sommaren. Allt va mkt bättre, behagligare värme, inte så mkt turister, billigare, man kunde pruta bättre när det va lå säsong, kunde regna mer dock, men d brukar fort gå över.

Ja kollade de andra priset på ving tror ja d va. ja vet inte riktigt om ja vågar bara åka iväg till ett helt främmande land å inte veta vart ja ska bo =/

• T3ZZ
    Wingtear skrev 2008-08-24 00:11:07 följande:
    inte för att jag vet var du bor eller nått, men var ska du förlänga håret? Med vilken metod? Ska du köpa håret själv, isåfall var?Jag försökte få svar på detta (och andra frågor om förlängning) i ett hårforum (ej på BT) men fick bara snäsiga svar, svar som inte svarade på det jag frågade, hänvisningar till faq (som jag skrev att inte svarade på frågorna jag stälde i ts-inlägget), helt irellevanta saker osv.
    Ja har en kompis som ska göra det på mej. Det kommer var riktigt europeiskt eller asiatiskt hår som man smälter fast eftersom ja vill ha långt hår länge. Håret kommer min kompis kunna köpa in billigt eftersom hon kommer gå i skola nästa år och har den möjligheten. Annars har ja sett sidor som rapunzel.se osv. Sök på google. Så kostanden för att förlänga mitt hår kommer bara kosta material kostnad. Å det e väl ca 2000-3000kr vet tyvärr inte så mkt mer.
  • T3ZZ
    IcePrincezzz skrev 2008-08-27 16:41:54 följande:
    Vi var i thailand 3 veckor i juni forra sommaren och det var toppen. Det ska visst vara skillnad pa ostra och vasta?norra sidan...Vi akte till den ostra sidan och tog oarna, Koh tao, Koh pangang och Koh samui och vi hade kanonfint vader hela tiden. Det regnade pa natterna ibland men dagarna var superfina. Kan jag varmt rekommendera! Vi "backpackade" men bodde i riktigt fina bungalows med aircondition och toalett/dusch for runt 800-900 baht natten- och det ar dyrt for att vara thailand! Vi tog ocksa dykcertifikat och om ni skulle vilja gora det, sa var det helt underbart och kostade endast 2500 kr och eftersom det var lagsasong ar man inte sa manga i gruppen vilket ar kanon!Vi kopte enbart en flygresa 5 mander i forvag och hittade boendet pa plats, vilket gjorde att det inte alls blev dyrt!
    Men vad härligt det låter. Kommer du ihåg vad hotellet hette som ni bodde på med bugalowsna?
Svar på tråden Budgettips 2