• Goaste

Budgettips 2

lillamaa skrev 2008-08-24 08:03:36 följande:
    några tips ifrån mig:önska er saker/presentkort till bröllopet i julklapp/födelsedagspresent! om ni ska sminka er eller fixa frisyren själv så öva, gärna några månader i förväg! inte kul att inse att man inte klarar av det på bröllopsdagen. jag kommer sminka mig själv och fixa frisyren men jag kommer gå till ett proffs och få ögonbrynen noppade. jag tycker det gör en stor skillnad. hon jag brukar gå till vet verkligen vilken form som passar mitt ansikte. välformade ögonbryn kräver inte lika mkt make up. och så ser man mer välvårdad ut, enligt mig.
    Ha, kul att du tar upp det för så ska jag göra. Ska önska mig pengar till mina brudskor och till material att göra smycken av, presentkort på behandlingar som brynplockning och manikyr ev. sminkning, bra sminkprodukter och kanske lite andra småsaker, presentkort på IKEA eller Plantagen kanske. Blir ju inga stora summor men kanske 1-2.000:- iaf. Många bäckar små...
    Frisyren ska jag nog låta nått proffs göra, är inge bra på att få till det. Men dock inte för mer än kanske 1.500:-.
  • Goaste

Hrm... blir nog manschettknappar till min gube i julklapp eller till födelsedan i feb.
    Vi ska inte ha någon tärna, bara två brudnäbbar; våra två söner.
    Funderar på om man kan fynda kläder till dem på julrean. Vill ha skjorta, väst och fina byxor. Dock inte fin byxor då de nog inte kommer att användas igen. Funderar på nått i manchester, brunt eller svart. Eller blir det för varmt med manchester i slutet av augusti?

• Goaste

Mina grabbar är nu 1 och 3,5 år, lägg på ett år... Byxor som den store grabben fick i julas passar perfekt nu. Oavsett när jag köper så kommer jag spara kvitto och inte ta bort lappar i fall det blir fel åt nått håll.

• Goaste

Soon and very soon skrev 2008-08-27 12:53:02 följande:

goaste: tror inte på manchester i augusti, om du inte hittar tunna, h&m har ju alltid "fin kläder" på rean de går ju sällan åt verkar det som hittade kostym yill sonen för 129:- lillamaa: det går ju o gissa på klädstorleken, om ni prövar den nu o den är förstor blir det säkert bra till maj(visst är det maj för er med) o lägga in är lättare än ut!.-)har hittat skor till sessan på rean nu, 49 spänn! känns bra.
    Nä det kanske blir varmt. Men vill inte ha typ kostymbyxor, utan snygga mörka byxor. Västar hoppas jag kunna hitta vid jul, hoppas bara de inte ta slut innan jul. Kan väl bli lite Tradera med antar jag
  • Goaste

Soon and very soon skrev 2008-08-27 18:22:21 följande:

goaste, du hittar säkert nå snyggbyxor, kolla nu när det är halva reapriset.... vem vet?
    Halva priset, nu, vart då?
Svar på tråden Budgettips 2