Inlägg från: lillamaa |Visa alla inlägg
  • lillamaa

Budgettips 2

några tips ifrån mig:

önska er saker/presentkort till bröllopet i julklapp/födelsedagspresent!

om ni ska sminka er eller fixa frisyren själv så öva, gärna några månader i förväg! inte kul att inse att man inte klarar av det på bröllopsdagen.

jag kommer sminka mig själv och fixa frisyren men jag kommer gå till ett proffs och få ögonbrynen noppade. jag tycker det gör en stor skillnad. hon jag brukar gå till vet verkligen vilken form som passar mitt ansikte.
    välformade ögonbryn kräver inte lika mkt make up. och så ser man mer välvårdad ut, enligt mig.

• lillamaa

sen kommer vi be pappa sponsra oss till fotografen som bröllopspresent.
    vi kommer be farmor göra en smörgåstårta till vickningen som bröllopspresent (blir det för dyrt så kommer vi så klart att hjälpa till med att köpa in varorna).
    resterande gäster kommer vi önska oss pengar av, till bröllopsresan

• lillamaa

ska köpa skor åt syrran (hon ska vara tärna) i julklapp (de som jag tänkte att hon kunde ha till bröllopet). och goben kommer få parfym som han kan ha till bröllopet

• lillamaa

jag funderade över om man skulle köpa kläde åt tösan också men de är ju så svårt när de växer (hon är 1,5 är nu)

• lillamaa

Soon and very soon: vi ska ha i juli någon gång tror jag. inte bestämt riktigt ännu. någon gång under sommaren iaf :D

nu har hon haft samma storlek hur länge som helst. hon har typ 74-78 och de har min kompisars ettåringar. så är lite "rädd" för att hon ska få en "växtperiod" och växa till sig rejält snart

Svar på tråden Budgettips 2