Inlägg från: Donna Fortunata |Visa alla inlägg
  • Donna Fortunata

Verkar det snålt?

Jag måste säga att jag inte tycker det är ok att önska sig pengar, inte ens som kuvertavgift eller till bröllopsresa. Som gäst skulle jag känna mig obekväm med att "betala" för mig, det blir inte en gåva utan en pengatransaktion.

Om man inte vill ha fler prylar tycker jag att man kan önska sig upplevelser som till exempel teaterbiljetter eller fina viner. Och även om man tycker att man har allt är ju ett bröllop ett gyllene tillfälle att byta ut det man har till något bättre! Vi kommer till exempel önska oss kvalitetsporslin så att vi kan slänga ut våra trista ikea-tallrikar.

• Donna Fortunata

Jag tycker också det är knepigt med önskelistor. När jag själv är gäst föredrar jag att inte köpa något från parens önskelistor eftersom det bara känns som beställningarbeten...

Vi har funderat på att undanbe oss presenter men det gör det bara svårare för gästerna eftersom många ändå kommer med presenter och det kan uppstå lite underliga situationer när de som verkligen tagit en på orden kommer tomhänta... Så därför kommer vi att ha en lista på NK för de gäster som behöver lite vägledning. Det brukar ju vara så att de som på eget bevåg kan köpa presenter som man tycker om gör det ändå. Dessutom kommer inget på vår lista kosta mer än 300 kronor - ett jättebra sätt att signalera att man inte förväntar sig några dyra presenter!!

Svar på tråden Verkar det snålt?