• April2oo9

Ni som har eller skall gifta sig!

Har du förklarat för honom varför äktenskapet är viktigt för dig?

Min karl försökte under sitt frieri förklara för mig att det "underlättar ju så mycket juridiskt om vi gifter oss". Hah, den stollen vågade inte förrns efter jag sagt ja börjat gråta och säga att det är för han älskar mig så mycket osv osv..

• April2oo9

Men om äktenskapet är så viktigt för dig och så oviktigt för honom kanske ni kan mötas på mitten.. typ leva förlovade o ha en fet förlovningsfest eller något istället? Man kan hitta skitsnygga förlovningsfest kläder också...

• April2oo9

Tänka och känna fel är något jag aldrig skulle påstå att någon annan gör, känns elakt för jag skulle inte vilja höra det själv.

Men det här låter i mina öron som något du ska prata med honom om. Har du provat med att köpa ringar, fixa någon romantisk gest och gå ner på knä?

• April2oo9

att bli sambo är ett stort steg, att gifta sig ett ännu större. Jag tror vi kvinnor ser lite "lättare" på det än män.. Och jag tror även att män kanske ser "lättare" på att skaffa barn än att gifta sig, men jag vet inte. Bara den uppfattning jag fått av min omgivning.

Kan iaf ge dig hoppet sara, min karl sa första gången att han aldrig i sitt liv skulle gifta sig och absolut inte i en kyrka. Men nu är kyrkan bokad o ringen är på fingret

Svar på tråden Ni som har eller skall gifta sig!