• Sara 10

Ni som har eller skall gifta sig!

Fick ni tjata mycket på er kille för att ni skulle gifta er elelr såg han det lika självklart som er? Är sambo men en kille sen 2 år han vill inte gifta sig men det VILL jag!!

• Svar på tråden Ni som har eller skall gifta sig!
  • Fröken Larsson

Min friade. Han såg det som ett självklart steg i vår relation; eftersom vi vill dela livet med varandra så vill båda att det ska markeras genom ett äktenskap.

Vad är det din kille hänger upp sig på? Tycker han bara att det är ett onödigt jippo eller är det att han inte är säker på att han vill ta det steget (för det är ju stort)?

• patti87

tjatade aldrig... jag bara nämde de ibland att jag vill gärna gifta mig nångång... och efter 3,5 år kom det helt oväntat, han friade :) och vi gifter oss nu den 28 juni! 2 dagar efter att vi forat 4 år...;)

hjälper nog inte och tjata...fast har han sagt varför han inte vill??

• bara jag

jag har inte tjatat. Möjligtvis hintat någon gång innan vi var förlovade.

• Paeonia

Jag kan väl svara på hur det var för oss........

Det har alltid varit lika självklart för mig som för honom att någongång i framtiden ska vi gifta oss. Men av många anledningar har det inte varit prioriterat särskilt högt så det har tagit 15 år. Men vi har varit helt överens om att vänta den tiden.

Tror inte det är någon idé att pressa honom om han utryckligen inte vill. Det måste växa fram, tror jag.

• Sara 10

Vet inte riktigt vad det är.. Men han säger att han aldrig velat gifa sig.. Vi har båda vars 2 barn sen inann och därav också långa förhållande bakom oss.. Iband tror jag att han blev bränd han trodde på ett liv med henne men det blev inte.. Han har inte känslor för henne det är jag helt säker på men jag trodde ändå att han känner sig lite bränd fast att det var bådas beslut att separera.. Vissa dagar skulle jag tom kunna lämna honom för att han itne vill gifta sig, för mig känns det som att han itne satsar på mig då.. Har jag helt fel?

• Ars amandi

nämne det väll nån gång men tjata NEJ...

Skulle du verkligen vilja tjata dig till ett äktenskap??

• GME76   080802

Ja herregud vad jag kört övertalning. Fast nu tycker han att det ska bli kul att vara gift och att jag kommer heta samma som honom. Men han tycker det är jobbigt att behöva stå i centrum, stackaren. Tilläggas ska att vi varit tillsammans i 8 år och har 2 barn så det är ju inte egentligen så att jag tvingat honom till vigseln direkt .

• Sara 10

Nej, jag vill verkligen inte tjata mig till det då känns det ju helt fel.. Jag bara undrade om ni fick göra det.. Ni missuppfattade nog mig ha ha förstår ju att man inte skall tjata

• GME76   080802

Och ett tillägg till som jag noterat här på BT är att andelen friade till här hög jämfört med i mitt verkliga liv. De flesta jag känner till är antingen sambo fortfarande, förlovat sig genom att båda kommit överens om det och väldigt få har blivit romantiskt sagolikt friade till. Så du är inte ensam.

• jelikr

Jag har tjatat , och gett hintar , och diskuterat och tänkt högt osv
    När jag gett upp och lagt bröllopsplanerna på is , då friade han.
    Han jämförde det med valpen , allt oönskat beteende ska man ignorera och när han lugnar sig och är duktig ska han få beröm

Svar på tråden Ni som har eller skall gifta sig!