Ni som har eller skall gifta sig!
Fick ni tjata mycket på er kille för att ni skulle gifta er elelr såg han det lika självklart som er? Är sambo men en kille sen 2 år han vill inte gifta sig men det VILL jag!!
Fick ni tjata mycket på er kille för att ni skulle gifta er elelr såg han det lika självklart som er? Är sambo men en kille sen 2 år han vill inte gifta sig men det VILL jag!!
Vissa har negativa känslor till äkenskap, skilsmässobarn tex. kan det vara något sånt?
Jag och min sambo har varit förlovade i 6 år. De första 4 åren var bröllop inte att tala om av olika orsaker. sen började det bli aktuellt för min del. Sambon ville dock göra det när vi var i "ett speciellt stadie av livet" och det accepterade jag. sen hippansomhappan var vi i det där "speciella" staidet (vet fortfarand einte vad som var kriteriet för det) Jag tror att om man tjatar sprider man negativa vibbar - driver partnern från bröllop snarare än mot.
Jag fick ett underbart och oväntat frieri för fyra år sedan, men det tog lång tid att bestämma NÄR vi skulle göra det... Man får tänka på att äktenskap har olika innebörd för olika människor, så att man inte känner sig ratad och oälskad för att den andra inte vill gifta sig.
Ja, du har rätt! Men jag vill sååååå gärna gifta mig jag vill vara en fin brud.. ingen gammal.. Och vi har gjort allt det andra med våra ex.. köpt hus, fått barn förlovat oss.. Men ingen av oss har varit gifta!!! Jag vill att han skall vara min man!!!!
Varför jag hellre hade levt ogift med honom? Därför att han är mitt allt, Han är den jag älskar mest i hela världen, (inte för att jag träffat alla i hela världen men endå) Han är helt underbar. Han väcker mig med fjäderlätta pussar om helgerna, (om inte barnen väckt mig först)
Han är den jag vill ha vid min sida hela tiden.
När vi är gamla vill jag sitta brevid honom i en hammock och bara titta på fåglarna.
Jag vet att han älskar mig fullt ut. annars så skulle vi inte ha varit tillsammans. Vi har pratat mycket om hur vi skulle göra mot varandra vid olika situationer som uppstår.
Den gången i februari när vi pratade så berättade vi om våra känslor, Jag sa att det kändes som att vi var på väg ifrån varandra, mm, mm, mm. Han sa vad han kände. Att det var svårt efter att hon hade dött. Allt som vi pratade om förde oss närmre på nåt knepigt vis.
Sara 10 - jag förstår att du känner att du skulle vilja lämna honom om han ALDRIG skulle vilja gifta sig med dig. Det handlar inte om själva bröllopet, utan känslan av att någon vill spendera resten av sitt liv ihop med dig. Det är ju det äktenskap handlar om. Däremot borde du kanske ge honom lite mer tid.
Ibland när vi pratar om det så säger han att han kanske aldrig vill gifta sig och det är så oattraktivt för mig.. jag är en romantisk tjej som vill att livet skall vara som i en romantisk komedi ha ha inte riktigt men nästan iallfall:)
Min fd make friade till mig på vår 6års dag, det var en total överraskning och ett minne som alltid kommer ligga mig varmt om hjärtat. Vi hade pratat om förlovning ganska tidigt i vårt förhållande men han ville absolut inte, vilket gjorde mig ledsen. Men livet rullade på och vi pratade aldrig om det mer innan den här underbara överraskningen oväntat dök upp.
Har du förklarat för honom varför äktenskapet är viktigt för dig?
Min karl försökte under sitt frieri förklara för mig att det "underlättar ju så mycket juridiskt om vi gifter oss". Hah, den stollen vågade inte förrns efter jag sagt ja börjat gråta och säga att det är för han älskar mig så mycket osv osv..
Marjame.. du har rätt det är så jag känner och jag tror också att han behöver med tid!!
Pyrom! Det är ju så jag känner för min sambo också som du känner för din man,men jag är itne lika säker på att jag är lika viktig för honom som han är för mig.. Han är det jag vill bli gammal med jag vill leva hela mitt liv med honom.. han är mannen i mitt liv!!! Jag vill vara kvinnan i hans liv!!!!!
Ha ha 2009 sa han verkligen så.. Härligt att du tog det på rätt sätt... ha ha