Ni som har eller skall gifta sig!
Fick ni tjata mycket på er kille för att ni skulle gifta er elelr såg han det lika självklart som er? Är sambo men en kille sen 2 år han vill inte gifta sig men det VILL jag!!
Fick ni tjata mycket på er kille för att ni skulle gifta er elelr såg han det lika självklart som er? Är sambo men en kille sen 2 år han vill inte gifta sig men det VILL jag!!
Jag friade själv så var det problemet avklarat
Sara 10 - Jag förstår PRECIS hur du känner. Är i likande sits själv. Har varit tillsammans med min sambo i snart 6 år. Jag känner verkligen att det är dags att ta några steg framåt, förlovning och bröllop. Vi har pratat om det i något år och han är väl inte lika engagerad som jag, men jag har fått en känsla av att han ändå varit med på noterna. Jag hade tänkt att vi skulle gifta oss om två år när vi pluggat klart. Han tyckte det var ok och vi har tom preliminärbokat kyrka. Jag lägger band på mig för att inte redan planera klart hela bröllopet. Har längtat så. Har bara gått runt och väntat på ett frieri. Jag har börjat spara, men då han inte verkar vilja spara några pengar frågade jag här om dagen hur vi då skulle ha råd. Då sa han helt plötsligt att han tycker det är för tidigt om två år och att han inte tycker det är så viktigt med bröllop. Snacka om bakslag för mig. Jag blev jätteledsen. Då sa han att han ville gifta sig, men kanske om 4 år. Jag som knappt orkat vänta två. Jag undrade varför vi då bokat kyrka. Han menade att det var i fall att han skulle vilja. Han kan inte leka med mina känslor på det här viset. Måste ju bestämma sig för vad han vill. Han säger att han vet att han vill leva resten av livet med mig och kan inte motivera varför han inte vill gifta sig snarrt. Vad är det han vill vänta på? Och varför har han inte sagt något. Bara låtit mig köra på och planera..
jag har inte fått tjata på min kille till varken förlovning eller giftermål, han kom själv med båda förslagen. Har dock en vännina som har varit tillsammans med en kille i över 6 år och oj vad hon har fått tjata, för han tror inte på giftermål, han tycker att man inte ska behöva få det skriftligt på att man älskar varann, det var bara onödigt och slöseri på papper. Hon friade på skottåret och han sa faktiskt ja... Så man kanske ska mötas lite halvvägs och ha lite tålamod..? hihi Lycka till TS!
Här fick man tjata. Han har alltid varit anti mot att gifta sig och sagt att han tycker det är så onödigt att gifta sig osv. Han är själv skilsmässobarn och inte jag. Mina föräldrar har varit gifta i över 30 år.
Min kille är inte nå romantisk, han har väldigt svårt för sånt så vi har pratat oss fram till en överenskommelse. Han sa för ett par år sen att när vi varit ihop i 10 år ska vi gifta oss, och om ca 1 månad har vi varit det.
Han försökte slingra sig lite förra året och säga; när vi varit förlovade i 10 år ska vi gifta oss (dvs nästa år) men då fick han ge sig.
Vet inte riktigt varför han varit så emot giftermål men vi är då säkra på att vi kommer vara ihop så länge vi lever.
Vi har ju ens aldrig varit på väg att bryta upp trots jobbiga småbarnsår (som fortfarande pågår). Vi har klarat av 10 år och 2 barn har vi. Så nu är det äntligen dags. Den 5 juli sker det.
Han behövde lite övertalning för nu säger han inget negativt alls om giftermål.
Barnen fick ju ta hans efternamn så nu ska jag också få det...till slut.
Tooticki - Ja, visst tycker han att det är dyrt. Men jag har både sagt att vi kan ha ett mindre, billigare bröllop och erbjudigt mig att jag som vill kan lägga mer pengar på det (betala klänning själv osv.) Men grejen är att det inte verkar vara nån viktig grej för honom. Nu vill han helt plötsligt inte förlova sig heller för han fattar inte vad det ska vara bra för. Han säger att han inte trivs med ring på fingret. Jag förselog att han kunde ha ett armband istället, men det ville han inte heller. Jag fattar inte vad det är med honom. Helt plötsligt verkar han vara helt emot allt som har med förlovning/bröllop att göra. Han säger att han vill "göra" saker först. Skaffa jobb och så. Men varför måste han göra det? Det förstår jag om man göra innan man skaffar barn, men man blir ju ingen annan person för att man gifter sig..
Vi låg på samma nivå från början, visste att vi ville leva livet tillsammans som gifta. Och efter 10 månader friade han, helt utan min vetskap. Vi hade ju snackat om det, men det var mer lite löst och vilket material på ringar och sånt där vi skulle ha. Frieriet var helt hans idé, inget tjat här inte!
Jag behövde inte tjata jag heller. Det låg i bådas intresse, fast jag tror nog att de kom från honom först. Han har inte friat, fast vi har pratat mycket om det så vi är överens. Vi har varit tillsammans i drygt 6 månader o planerar att gifta oss innan årets slut. :)