• marjame

Ni som har eller skall gifta sig!

Sara 10 - jag förstår att du känner att du skulle vilja lämna honom om han ALDRIG skulle vilja gifta sig med dig. Det handlar inte om själva bröllopet, utan känslan av att någon vill spendera resten av sitt liv ihop med dig. Det är ju det äktenskap handlar om. Däremot borde du kanske ge honom lite mer tid.

• marjame

Haha, ärligt talat så börjar jag tycka synd om Sara 10. Hon har svarat på varför hon vill gifta sig flera gånger, men ändå frågar alla hela tiden varför hon vill gifta sig. Och flera gånger har det påpekats att hon inte bör tjata på honom, eller ej kan tvinga honom, fastän hon flera gånger påpekat att hon knappt ens talar med honom om det. Och ej har planer på att tvinga honom till någonting.

Är det så att folk skriver utan att ha läst tråden, eller är det så att folk inte förstår vad hon menar? *förvirrad*

• marjame

Hehe, till och med jag blev frustrerad! Vill bara säga att jag verkligen förstår dig. Jag är också en romantiker =)

• marjame

dufvan - visst är det så? Det är ju inte på grund av klänningen på bröllopsdagen som man vill gifta sig!

• marjame

dufvan - tycker du?? Jag känner mig mer en utböling för att min kille ÄR romantisk! I verkliga livet i alla fall. Mina vänners pojkvänner och sambos blir alltid arga på min m2b eftersom han gör livet tufft för dem ;)

• marjame

Jag är inte så romantisk som jag skulle vilja. Jag har många idéer och vill så mycket, men den hemska sanningen är att jag är alltför lat. Killen är nästan för romantisk för min smak. Jag är mer "killig" och har faktiskt varit den som varit mer rädd för att binda mig... Hurdan är du då?

• marjame

Zsarah - vad roligt att höra. Det låter som att din sambo älskar dig väldigt mycket eftersom han gör allt för att göra dig lycklig =)

Dufvan - det viktigaste är att ni båda vet att ni vill. Kom ihåg att romantik inte alltid är dessa stora gester, utan små saker i vardagen. Och om din kille inte är romantisk där heller, så får du tala om för honom att: "Det är inte tanken som räknas, det är tanken med presenten som räknas" =)

Svar på tråden Ni som har eller skall gifta sig!