• dufvan

Ni som har eller skall gifta sig!

Varför ska det nästan alltid vara killarna som ofta är så "rädda" för att gifta sig? Jag tycker att om man har valt att bo i hop och vill leva resten av sitt liv med den personen, varför inte gifta sig? Jag förstår dig att det känns viktigt för att bli fru till din sambo.

• dufvan

Jag förstår dig! Det känns ju som han inte riktigt är säker på er när han tvekar...men igentligen handlar det nog inte om dig utan att han är man och de verkar alltid vara skrajsna innan de belutar om barn och giftemål. Ni ska vara lyckligt lottade som har en man som friade helt utan antydningar!

• dufvan

Tack GME76! Det känns ju nästan som man är en utböling för att ens karl inte är superromantisk

• dufvan

Haha...är du också romantisk eller står han för det helt? Det är också en teori jag har att om killarnas vänner börjar gifta sig och skaffa barn, då är det mer "ok" för dem att vilja, så jag förstår att din kille är den drivande i det hela!

• dufvan

Jag är väldigt romantisk Tycker bara det är så synd att jag inte träffar en likasinnad som också är spontan och vill direkt.. vi ska gifta oss, men vet inte riktigt när... men jag planerar iskallt ett bröllop i december.

Svar på tråden Ni som har eller skall gifta sig!