Inlägg från: vixen not a tramp |Visa alla inlägg
  • vixen not a tramp

Las Vegas vigsel

Åh valley of fire!!!! Så vackert, ska bli roligt att läsa om ert bröllop sen!

Jag har en hel del funderingar...vi gifter oss också i Vegas senare i höst.

Ni får väldigt gärna skriva en rad om hur ni gör med blanketter. Vi har beställt diverse från Skatteverket men jag
    v-e-t att de inte behövs på plats, men kanske måste man ändå ha ansökt i SWE för att få registrera vigseln hemma sedan?

Är det bara att gå till "wedding bureau" och hämta ut vigselcertifikatet någon dag efter att man gift sig? Känns som att jag inte vågar få det hemskickat utan tar det gärna med hem själv.

Kul med andra Vegas par!!!

• vixen not a tramp

Too Be gift nu skrev 2008-07-25 15:14:34 följande:

Meiia Kul att ni valde Valley of Fire - ni kommer att få det underbart!JaHa080910Jag och min man gifte oss i Valley of Fire 2006 och har lite bilder och så på våran hemsida: marcus-annelie.weddingannouncer.com/Vi var även i LV igen nu i maj och kommer att åka igen nästa år.Jag har massor med Vegas-länkar och information så det är det något du undrar så är det bara att fråga på:)
    Jag har varit helbesatt av er fina sida samt alla "före"trådar du medverkat i. Kul att du finns här än! Sist jag läste något av dig höll ni på att spara för att åka tillbaka, var det lika roligt andra gången?

Jag vet att kapellet ordnade med licensen åt er när allt var klart, men finns det något mer du kan berätta just om "dokumentsvängen". Jag tycker jag är påläst, men jag är en sån som aldrig kan var FÖR påläst. Älskar att frossa i detaljer!

Hade jag fått välja hade vi också gift oss i V O F, men min blivande ville ha ett mer "typiskt vegas bröllop" så det blir det! Kanske blir det en tur ut dit i alla fall?

Åh, jag hoppas att vå fotograf är lika duktigt som er, ni har så fina bilder!!!!
  • vixen not a tramp

Hade förresten lite kontakt med "ert" kapell innan jag (prel)bokade vårt, men kände inte helt för det efter att ha förstått att det var dom var ordnade mer eran vigsel eftersom det blev dyrare osv. Oj, det lät snurrigt, hoppas du förstår!

Som sagt, berätta gärna lite om det "juridiska" som ska ordnas med i för- och efterhand. Själva köpandet av $55 licensen mm i Vegashar jag nog koll på, det är de svenska dokumenten, samt registreringen jag känner mig lite orolig över.

Tack på förhand!!

• vixen not a tramp

Så hindersprövningen behövs alltså? trodde bara den behövdes vid svenska vigslar. Bra att veta! Vi har nog beställt de dokumenten också, men trodde bara äktenskapscerifikatet skulle behövas.

Håller på och funderar över det här med efternamn så jag beställde lite sådana blanketter också.

Meiia skrev 2008-07-25 15:08:16 följande:
    jag kommer att skicka in äktenskapscertifikat och hindersprövning annars tror jag inte att det är mer... gilitgt pass förståss.Jättekul att läsa om fler som åker.... Om en månad befinner vi oss i Vegas!! Längtar så mycket!
  • vixen not a tramp
    dimma skrev 2008-07-25 16:40:33 följande:
    vixen not a tramp:Vi kom hem från värsta grymma road tripen i USA för en vecka sedan. 6 veckors underbar honeymoon i vilda västern - full av äventyr!! Vi gifte oss inte i Nevada, utan i Arizona, men det fungerar likadant ......
    OMG! Det var ett e-x-a-k-t så detaljerat svar jag ville ha! Tack så mycket! Arizona låter också härligt, 6 veckor, va skönt!

Men du, det här med efternamn, OM man skickar in pappren i förväg, registreras det nya namnet inte förrän vigseln registreras då? Jag ville vänta eftersom jag ville vara heltsäker på att det inte skulle bli något "identitetskrångel". nu när vi ska ut och resa och ordna med papper hit och dit.

Återigen, tack så mycket för ditt utförliga svar!!!
  • vixen not a tramp

Vilken tur att du finns, tack för ditt svar! Vårt chapel uttrycker sig såhär angående bilderna:

Wedding Photo Packages -Traditional film you keep the negatives 36 poses $195

Antagligen så poppar väl fotografen i en 36 exponeringsfilm i kameran och går loss med den, sen antar jag att framkallning och kopiering ordnas av oss.

På youtube (filmer från vårt chapel) har jag sett att fotografen tar bilder på cermonin, men jag antar att vi även får posera på en del bilder, 36 st enbart på vigseln känns ju något överdrivet när vi får det hela på DVD också.

Mina förväntningar på bilderna är inte jättehöga, känner att det finns s-t-o-r risk för besvikelse. Era är verkligen perfekta!

De har inte confirmed vår bokning ännu, när det väl är gjort ska jag på dina rekommendationer skriva ner och spalta upp allt så vi inte får några otrevliga överraskningar. Jag har mailat och rett ut en del frågetecken redan.

Känns som att de utelämnar viss information med flit, som att "ministers work for tips, limo driver work for tips". Flera andra chapel skriver ut det, men inte vårt. trots detta vill jag inte ha något annat chapel, och tro mig,jag har gjort grundlig research. Ett tag kändes det som att vi omöjligt skulle kunna hitta något som hade det vi ville ha och inte en massa (i våra ögon) junk som solglasögon och Elvis sjalar.

Tack för tipset om arrangören, har du andra bra "to do" tips tar jag tacksamt emot dom! Det enda vi har bestämt är att vi ska se utställningen BODIES och åka upp i Stratosphere. Samt utnyttja poolområdet för välbehövlig avkoppling.

Har du tips om någon bra outlet? Lite budgetshopping vore också kul!

Velar fram och tillbaka om sminkning och hårfixande. Jag ÄR duktig, men kommer jag att lyckas den dagen? Å andra sidan, kommer makeup artisten/frisören att få fram mina finaste sidor och få mig att se ut som jag vill och inte som d-e-n vill. Berätta gärna lite om dina erfarenheter av Glamsquad!

Som du kanske anar gifter vi oss i högsta hemlighet, det är nog baraz resebyrån, guldsmeden och en brevvän som vet något om våra planer. Ibland känns det som att jag ska spricka! Tur att Bt finns, och att DU (NI) finns på BT.

Tack för att du läser, tipsar och tycker till!

Ha det bra tills vi hörs igen!!!

• vixen not a tramp

Du kan väl "maila min inbox" eller hur man ska uttrycka det. Jag försökte skicka till dig med det ville sig inte....

• vixen not a tramp

Om sig och kring sig är mitt fullständiga namn!!! Brukar bli lite retad för det faktiskt... Det lustiga är att vi valde Vegas av flera skäl, ett av de var att jag inte skulle få stora nojjan och odla magsår över alla detaljer. Min blivande är mer tillbakalutad och anser att allt ordnar sig, och gör det inte det blir det bra ändå. Han har rätt såklart!

Luftaballong, solnedgång och öken, låter verkligen spektakulärt! Hade jag pengar skulle jag inte göra annat än att åka runt i världen och förnya löften på stränder, i helikoptar, trädgårdar,öknar och vattenfall. *romatisk suck*

1000 kr låter som ett riktigt bra pris, vill du visa bilder så tittar jag gärna!

Åh, jag skulle kunna sitta här hela natten och pladdra, men nu s-k-a jag sova!

• vixen not a tramp

OHHHH! Va kul! Hinner inte skriva så mycket nu, men va roligt det låter! Vilken dag smäller det?

Har ni köpt något fotopaket av dom? Jag tror absolut att de kan tänka sig det i alla fall, lite dricks får ni nog sticka emellan dock.

Vi har kommit ungefär lika långt i planering och bokning, men vi har kläderna klara också. Inte middagen dock, kan tänka mig att det kan vara skönt att äta på hotellet, finns en del alternativ att välja på, men det skulle vara kul med Stratosphere också. Vårt chapel ligger (OM jag fattat det hela rätt) inte helt långt därifrån, men vi har limoservice till hotellet efteråt, klart han kan släppa av oss, men ska man ta sig genom hela stan sen igen? Tål att tänkas på...

Var utomhus? Vid skylten eller någon annan stans?

Oj, jag skrev visst rätt mycket ändå, hoppas vi hörs en annan dag!

Vinkar till Too be också!

Go natt alla Vegas-frälsta!

Svar på tråden Las Vegas vigsel