Inlägg från: vixen not a tramp |Visa alla inlägg
  • vixen not a tramp

Las Vegas vigsel

Låter underbart! Vårt hotell har något liknade, men säkert inte lika lyxigt! Dum fråga kanske, men kan man vara där tillsammans, eller har de tjej- och killavdelningar? Vi kommer visserligen att dela på oss en del (antagligen) för att hinna med det vi vill och slippa det vi inte vill. Men en sån grej vill man göra tillsammans!

• vixen not a tramp

Nu får jag inte sitta här längre, hörs igen hoppas jag, tack för den här gången!!!

• vixen not a tramp

Too Be gift nu skrev 2008-08-17 21:22:05 följande:

Dom kläderna ska fungera på dom mesta ställena - dom flesta vill bara att man ska vara hel och ren:):)När det gäller papperna så är blanketten snabbt ifylld, men om det är kö kan det vara bra att redan ha den klar.När vi var där så var det ingen kö alls så det tog bara ca 5 minuter:)Alla spa:n har en avdelning för kvinnor och en för män - det är nämligen INGEN klädkod och en del är helt nakna där ;)Men det finns rum där båda får vara och det är om man tar en behandling tillsammans - på Qua Spa så hade dom Couples Rituales med olika behandligar man kunde välja på.
    Oh boy! Återigen är man glad över att ha tillgång till din enorma kunskapsbank!!!
  • vixen not a tramp

Ok, enligt vårt chapel räcker det att ha med det till vigseln, antar att det är olika. Förstår att det är bra att ansöka på fredagen, men varför komma dit, det förstår jag fortfarande inte, men det spelar ju ingen som helst roll!!!

Enligt Skatteverket behövdes ÄC för registreringen sedan i Sverige, hon visste också att det inte behövs i lV, men vi valde ändå ett på engelska. Det har inte kommit ännu, men eftersom vi inte behöver ta med det gör det ju inget om det ligger på hallmattan när vi kommer hem, vi har ju ansökt i alla fall.

Jag vill höra mer om allt, tycker den här tråden är superrolig!!!

Ha en bra dag!

• vixen not a tramp

Vi fick vårt ÄC idag, inte på Eng som önskat, men ändå...Eftersom vi inte behöver visa upp det så spelar det ju ingen roll! Hur går det för er andra? Vad händer?

Jag har fortfarande inte ringt vårt chapel och jag vet fortfarande inte vilka skor jag ska ta med.

Hur ta med kontanter på säkrast möjliga sätt? Några tips och tricks? Vill ju inte förlora reskassan på Arlanda...

• vixen not a tramp

Kul med en uppdatering!

Fick du någon klarhet i om hindersprövning behövs? Det KAN det bara inte göra! Ansåg de alltså också att ÄC behövdes? Då gjorde vi väl rätt som beställde det.

Vi byter namn efter vigseln för vi ska byta till något som ingen av oss heter nu, och då måste vi vänta, det känns lite tråkigt, men skulle tydligen gå fort att ordna.

OJ, bara 17 dagar, va roligt! Just nu skulle jag vilja skjuta på det typ en månad för jag känner mig så tjock...

• vixen not a tramp

Too Be gift nu skrev 2008-08-21 08:55:38 följande:

víxen not a trampNär vi åkte senast så hade jag mina pengar i min reseplånbok i handbagaget.Sen fick min man gå igenom röntgen i tullen innan mig och tog emot min väska på andra sidan så att den inte var utom synhåll någon gång. Jag hade även den största delen av pengarna i ett annat fack än dom vanliga pengarna för att inte visa mycket pengar jag hade om någon skulle stå och snoka.Så jag hade pengarna hårt hållna hela tiden:):)Nä inte vill du skjuta på det! Du kanske bara är inne i en period när du är lite uppsvullen - jag blir alltid det innan mens och känner mig alltid mycket större - blä!JaHa 080910Wow! Spännande med bara 17 dagar kvar (eller 16 blir det kanske idag)Det där med ringarna kan skilja ganska mycket beroende på hur varmt det är.När vi var i Vegas första gången och min man skulle köpa en ring i morgongåva så provade jag ut den och då var mina fingrar större.Sen dagen efter då vi inte gått runt i värme hela dagen så trillade den nästan av. Så vi fick gå tillbaka och ta in den och sen dess så har det varit rätt storlek.
    Smart, så ska vi också göra! Fast vi har ingen reseplånbk, har tänkt köpa det, men aldrig kommit till skott. Kanske är dags nu då? Nej, jag vill inte skjuta på det, jag längtar så jag håller på att gå åt, men du känner till känslan.

Du har säkert rätt, (som vanligt) kroppen rättar nog till det om ett tag. Fast, cykelmässigt borde jag vara som minst svullen nu. OCH vågen visade ett kilo mer i morse, helt omotiverat för jag har inte ätit särskilt mycket mer än vanligt. NEJ, inte nojja över det!!!

Jag har provat ut min ringstorlek, men tycker att mina andra ringar känns större nu, än då. (stämmer inte med den övriga känslan alltså) så jag ska dit precis innan han sätter i stenarna och testa igen. Det blir antagligen veckan före elelr så, och då borde man ju "vara som man ska", o-m det inte blir värsta brittsommaren förstås!

Min blivande vill inte ha ring, han gillar inte smycken och "grovarbetar" ofta med händerna så jag förstår honom. Men nu har tanken slagit mig, han kanske kan ha en titanring? Ingen stor utgift om han inte gilalr den, och gör han det så slits den inte på samma sätt som en guldring. Borde inte vara så svårt att hitta ringar i Vegas i n-å-g-o-t material....

Dina inlägg gör mig alltid så glad!!!
  • vixen not a tramp

Roligt att ringen passade, ett orosmoln mindre! Skönt att få det med hindersprövning utrett också! Ja, lite avhållsamhet från godsaker sitter nog inte fel här heller....

Vilket är det smidigaste sättet att ta sig till court house? Finns det någon monorail eller liknande man kan ta en bit och sedan taxi? Eller vad är lättast? Vi bor på södra stripen.

Hur gjorde ni Too be? Hur har ni andra tänkt?

Det närmar sig, det närmar sig.....Ska bli så roligt att höra din berättelse sen JaHa!!! Fast, du hinner nog inte hem innan vi åker...?

Ha en härligt solig lördag alla L V frälsta, och hoppas vi hörs snart igen!

• vixen not a tramp

Intressant!

Vi ska inte ha Elvis som vigselförättare, det finns inte så många imitatörer som har rätt att utföra vigslar, men det är en annan femma. Vi vill slippa allt runtomkring, av olika anledningar.

Personligen tycker jag inte att ett "vanligt svennebanan bröllp" är ett dugg mer personligt än ett LV bröllop, men det är ju bara min åsikt. Om du tittar på tex Too bes hemsida, jag kan inte vid min fot förstå hur någon kan kalla det opersonligt. Och det här med löpandeband, är inte det så här hemma också? Hur många lär känna sin präst, är en del av församlingen osv?

Vi har valt ut delar och format vår cermoni till något, för oss, mycket speciellt, precis som jag tror de flesta gör, oavsett VAR man gifter sig.

• vixen not a tramp
    älskarlivet skrev 2008-08-23 15:10:33 följande:
    För vår del kommer vi ha en präst som jag känner, jag känner och gillar en del präster i svenska kyrkan eftersom jag varit aktiv i svenska kyrkans unga så många år..Sen vill jag ha med min familj och vänner på min vigsel, vill också att de ska njuta av vår dag.vixen not a tramp skrev 2008-08-23 15:08:47 följande:
    Och det är ju underbart, för er! För oss ser det inte ut så, utan vi känner oss lyckliga med det vi har valt. Vi är alla olika och det är det som gör livet fantastiskt. Till syvende och sist anser jag att bröllop är en industri, oavsett VAR i världen man gifter sig, sen kan man välja att se det som opersonligt, eller inte.

Ja, jag är en cyniker!
  • vixen not a tramp

Känns inte som att det spelar någon roll, men även religiösa cermonier utförs i Vegas, på löpande band....

Oavsett h-u-r mycket kärlek som är inblandat så handlar det för många(alla?) i kedjan av entreprenörer du/någon anlitar för sitt bröllop om att tjäna pengar, inte att fira att kärleken övervinner allt osv. Även om det naturligtvis är en vacker tanke. Money makes the world go round!

Alla blir lyckliga av sin tro, att påstå att något är mer rätt eller mer kärleksfullt känns helt poänglöst. Gör du som du och din blivande vill, förhoppningsvis har ni valt rätt och kommer att känna er nöjda med det för resten av era liv.

Om du vil ifrågasätta, vilket du naturligtvis har all rätt i världen att göra, det är bara roligt att argumentera. Varför ifrågasätter du inte alla de som gifter sig i kyrkan men ber prästen att "tona ner hela den här Gud grejen för alltså, vi tror inte på på honom". Men, de tycker att det är SÅ fint med stort kyrkbröllop, och allt som hör till...

• vixen not a tramp

ÅHHH! Va roligt!!! Lycka till med allt, ska bli roligt att höra mer när du kommer hem. Hur länge stannar ni?

För mig känns det så overkligt, något vi pratat om och planerat så länge kommer att hända, snart. Jag kan inte riktigt förstå det....

Skönt att du inte är nervös, jag har redan svårt att sova och drömmer oroliga drömmar om allt från att vi missar vårt eget bröllop till att vi tappar bort passen och nekas inträde i USA.

Kan ha att göra med att mig kompis fick åka tillbaka med vändande plan för ett par år sedan pga att hon stannat i landet för länge resan innan. Hennes pojkvän stod och väntade och fick inte reda på varför hon inte dök upp förrän hon var hemma i SWE igen....

Allt kommer säkert att gå som planerat, och gör det inte det så blir det ändå perfekt skulle jag tro!

• vixen not a tramp

Antar att du inte kikar in här innan du åker, men hur hittar man er på weddingannouncer? Hm, kanske står i din presentation? Får kolla upp det!

Det var absolut inte min mening att skrämmas, hade jag anat att du varit där "på övertid" hade jag aldrig skrivit nåt. Förlåt! Det går säkert alldelles utmärkt!

Vilket bra sjukhus! Efter att ha sett lite av M Mores SICKO har jag rätt låga tankar om USAS sjukvård, men du gav mig en positiv överrraskning.

Hoppas ni får det underbart, kul sedan när alla kommit hem och vi kan jämföra upplevelser! Trevlig resa!

• vixen not a tramp

Här var det lugnt...

Kan inte bidra med så mycket, går bara och lääängtar och packar mentalt resväskorna, om och om igen. De skorna, den kjolen, osv. Handbagage, ja, ska vi ha kabinväskan med klänningen och kostyemn...packa, packa upp...

• vixen not a tramp

Åh va kul att tråden lever!

Vi åker den 15e! LÄÄÄÄNGTA!

Kul att era ringar är fina, min är inte klar ännu. Så där har jag ännu en sak att nojja över, tänk om guldsmeden har glömt bort den? Ska visserligen inte hämta den förrän samma vecka vi åker, men jag måste prova ut storleken innan han sätter i stenarna. Detta kom jag överens med ett butiksbiträde om när han hade semester, hoppas det inte har blivit något missförstånd....

Uppdrag denna vecka:

*Lägga in annonsen. Var påväg att göra detta för några veckor sedan, men det blev inte av. Vet inte om jag har någon liten tvekan kring utformingen eller vad det är???

*Rensa kroppen och tappa lite vikt. Vi har beställt 36 bilder, och det vore ju lagom kul att ångra sig hela livet att man inte tog tag i bilringen INNAN bröllopet. Synd bara att syndaren så sent ska vakna, nu är det inte lång tid kvar. Oh well....

• vixen not a tramp
    JaHa080910 skrev 2008-08-26 21:53:35 följande:
    Oja, noja sig gör man hela tiden...Var o provade min klänning imorse, den var lite skev i sömmarna o jag e supernervig att den kommer bli de sen oxå, fast jag vet att hon e en duktig sömmerska...Tänk om fingrarna sväller o ringer blir för tajt...Sen hittade jag ingen fin slips till kärleken här hemma i stan, men efs vi åker till sthlm på tors nästa vecka så hoppas vi att vi hittar en där nere...Kommer ni sätta in annonsen innan ni åker lr så att den kommer in när ni är borta? Vi kommer skicka vår över internet till vår tidning, så alla ser den när vi är "over there"
    HEJ!

Så länge sen jag var inne....

Klänningen kommer säkert att bli alldelles underbar när den är klar och pressad. Någon liten skavank komme ringen annan är Du att se ändå, och en uppsydd klänning har ju med största sannolikhet mycket bättre passform och så så att någon liten grej inte märks. Det där med fingrarna tänker jag också på, men huvudsaken åär ju att den passar när man är hemma, och här är det ju sällan så varmt att man sväller så där överdrivet mycket.

Nojjor: Vår guldsmed har inte hört av sig, tänk om påsen med ordern mm har hamnnat i fel låda och den inte blir gjord??? De borde väl ha någon form av bok där de ser vilka jobb de har också va?

Vi har inte heller hittat någon slips, vet EXAKT hur jag (mannen är mer flexibel) vill att den ska se ut, vilket borgar för att vi antagligen inte kommer att hitta någon...:/

Chapel, fortfarande ingen kontakt. Nu var det visserliogen lääänge sedan jag mailade, kanske ska göra det ett par gånger denna vecka och hör de inte av sig får jag ringa veckan efter...?

Vi har fortfarande inte satt in (bokat) annonsen! Den kommer att vara i tidningen dagen efter, alltså när vi fortfarande är därborta.
  • vixen not a tramp
    Meiia skrev 2008-08-29 07:33:55 följande:
    Nu är jag gift! ÄNTLIGEN!Igår kom James från glam squad och skulle sminka mig och fixa mitt hår. Har satt i extensions så att håret skulle bli lite längre. Jag måste ärligt säga att jag inte är helt nöjd med James prestation.För det första hade jag fått bokat in en tid för mig och min sambo som skulle ta 2-2 1/2 timme. Men det tog inte mer än 50 min. Han gjorde allt så snabbt då han verkade stressad och det kändes som om han slarvade.Tyvärr visade det sig att jag antagligen blivit "lurad" På mina extensions då jag betalt nästan 900 kr för det och det skulle vara riktigt hår. Tydligen var det inte så. Blev trots allt nöjd med håret men sminket kändes bara usch. Han gjorde mina läppar alldeles för stora och jag kände mig så onaturlig och knäpp. Fixade till lite själv efteråt men då han kändes så stressig så orkade jag inte säga till. Tänkte att jag kunde fixa till själv efter det han gått, o det gjorde jag o blev sedan nöjd.Bröllopet var underbart! Det var bättre än bäst. Vi var båda så himla nöjda. Alla var underbara, speciellt fotografen, som tog över 500 bilder på oss. Imorgon ska vi hämta dom! SÅÅÅÅÅÅÅ KUL!Vegas är underbart med!lOVE IT!Vegashälsningar//Meiia
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!
    Känner mig nu nöjd och tillfreds med att inte ha bokat någon sminkning, hos någon. Själv är bäste dräng!
  • vixen not a tramp
    JaHa080910 skrev 2008-08-30 08:35:43 följande:
    Grattis till dig Meia o din nya man! :)Håller med Too be om din frisör/sminkös, riktigt tråkigt.Ska bli spännande att få se alla kort iaf. :)Nästa helg är det vår tur!! Om 8 dagar är jag fru ******** hihi, lite hemligt än. ;)Önskar er alla en trevlig helg.
    Då är det bara vi kvar sen.... OJ, va tiden går fort! Ska bli kul att "mötas" här sedan och höra mer om allt från alla!
  • vixen not a tramp

Åh va roligt att du blev nöjd!!!

Skönt att prata ut om saker också, det behövs ganska ofta. Ingen relation är underhållsfri!

JA, skriv av dig, jag kommer att bli så ensam sen när ni har åkt. Fast rara Too be kanske gör mig sällskap!?

• vixen not a tramp
    JaHa080910 skrev 2008-09-02 12:40:59 följande:
    Var o hämtade klänningen igår. Den va helt perfekt!! :)Pratade ut idag. Kom fram till att båda har haft lite kalla fötter... Men vi vet båda att det är det här vi vill göra, vi älskar ju varann o livet är inte alltid en dans på rosor.Leve kärleken. :)Skriver nog av mig lite nervositet imorn innan vi åker. 4 dagar kvar!!!
    Hur känns det!? Inte alls långt kvar nu för er!

Vad reser ni i för något? Alltid lika svårt tycker jag... Prio ett är att det är bekvämt, men man vill ju samtidigt se hyfsat snygg ut. Hade gärna haft ett juicy set eller liknande. Åh, dessa lyxiga problem!
Svar på tråden Las Vegas vigsel