Inlägg från: Catalina |Visa alla inlägg
  • Catalina

Hur få ihop ett bröllop för 20-30 000 kr. För ca 60 gäster

vi kommer att hamna runt 32000:- när allt är betalt...hade en budget på 20000:- men med variation åt vart håll...vi hade planerat för ett annat bröllop från början med bara den närmaste familjen på annan ort....men men.. nu blev det som det blev....18 personer blev snabbt 70 pers...vigsel i vår hemstad med allt som hör till...brudklänningen gick på 10000 bara den.....mitt tips är att kolla på tradera efter en brudklänning...jag köpte mina barns näbbkläder från en jättebra säljare som gjorde allt för att jag skulle bli nöjd...ringar finns för en spottstyver(man behöver inte ha ringar i vitt guld)...mannens klädsel....en kostym från H&M....600:- fick min sambo betala när vi skulle iväg på ett bröllop för en månad sen....näbbkläder kan du köpa billigt på rean nu....festlokal...bygdegårdar eller hemma..billigt.....mat..laga själv...buffé:potatissallad, sallad, kassler eller skinka,dricka från Lidl,starkare drycker från tyskland.....smink o hår:be en driftig kompis...tårtan:be din mamma el. svärmor att baka tårta....(jag bad min far för han är expert men det slutade med att han betalar tårtan bara vi beställde)......dekorationer:secondhand...inte så illa som det låter...hittar massor med fina grejer o auktion......listan kan göras hur lång som helst....jag önskar dig lycka till med planeringen

Svar på tråden Hur få ihop ett bröllop för 20-30 000 kr. För ca 60 gäster