Hur få ihop ett bröllop för 20-30 000 kr. För ca 60 gäster
LyckligBrud2010 skrev 2008-06-13 13:59:46 följande:
Vill verkligen gifta mig fort, men svårt att få ekonomin att gå ihop med hus och barn. Vill inte behöva spara i flera år, och låna är inget alternativ.Vill få in era superdupertips på hur man kan få ner kostnaderna utan att det ska se ut som ett second hand bröllop. Maten är det som drar iväg mest, så alla tips om olika maträtter, catering m.m. önskas. Återkommer om jag kommer på mer jag funderar över.Tack på förhandUndrar varför du har bråttom att gifta dig så fort? Är det för kärleken du gifter dig eller vill du bara bli gift? Tänkte ditt nickname är lyckligbrud2010, ska du gifta dig 2010? Då har ni två år på er att spara ihop pengar.
Själv är jag gift och jag rekommenderar till alla att ha MINST ett år på er att planera ert bröllop. Detta för att jag och min man satte ett datum alldelens för tidigt det slutade med att vi var överstressad. Det är en viktig dag i ens liv och därför är det viktigt att man får som man vill och planera noga utan att stressa.
Min svägerska gifte sig i april och dem hade planerat sitt bröllop i ett år och sparat ihop pengar. Och oj, vilket bröllop dom hade!
Vårt budget landade på 75 000:- och då hade vi sparat och kämpat ihop vårt bröllop i två år, det är kärlek! Och värt varenda slant!