Fru Mårtensson skrev 2008-06-16 20:08:48 följande:
Hej hej!!Låter som vi sitter i samma budgetsits. Problemet vi har är egentligen att jag verkligen vill bjuda alla 60 personerna, medan min sambo vill att det bara ska vara vi och sen dra iväg på en lyxig spahelg.... Svårt!!I alla fall, om vi nu skulle köra på med alla gäster, så är det i alla fall ett litet bekymmer...1. VAR!!? Vi är inte med i kyrkan och var hittar man ett ställe i Göteborgsområdet där man kan ha vigseln (rådhuset lockar ej) där släkt och vänner kan vara med och även ha festen i närheten?Vi har inget "eget" ställe så egentligen spelar det ingen roll bara det är fint, fin natur osv..Kan man ändå gifta sig i kyrkan men byta ut allt religiöst mot fina ord?2. Mat.. Vad ska man ha för mat?Och har någon ngt tips på bra ställen där man kan beställa bra men billig mat? Eller är det lättare att köpa och fixa all mat själv? Ringarna har vi i alla fall hittat på www.jempguld.seKöpte även våra förlovningsringar där. Trevligt folk och bra priser!Help me now!! ;)
Mm skitvårt det där. Men tror man kan gifta sig borgligt utomhus också, beroende på vart man bor kanske. Hur det funkar i kyrkan när ingen i brudparet betalar kyrkavgift vet jag inte hur det funkar som, men om en är med brukar det gå bra. Kanske ska ringa och fråga? Annars kanske ni kan göra en fuling och få med i kyrkan, gifta er och sen gå ur :P
Matfrågan är skitsvår, det är den som kostar mest iaf i vårt budget. Svårt att hitta bra mat som inte kostar skjortan och som ändå inte ser billigt ut. Såg att ICA har catering, kanske finns i er hemstad också. Hyggliga priser iaf.
Har ett skitbratips på billiga ringar..
www.vigselbutiken.se har superbra priser. vi köpte våra förlovningsringar där och kommer köpa vigselringarna där också när det är dags för oss. Han som har det är jätteduktig och supertrevlig och tar sig tid, inte alla som är så ska jag säga. Snygg och bra hemsida för den delen också, lätt att hitta matchande modeller m.m.
Lycka till