• Mrs Mommy

Hur skulle du reagera om din karl......

Ingen har undgått att Mariah Carey och Nick Cannon har gift sig eller

Det är såååå kära och har tom tatuerat in varandras namn, Nick har Mariah variant monster över hela ryggen
    celeb.wohoo.co.uk/2008/05/mariah-carey-and-nick-cannon-more-wedding-pictures/

Hur skulle du reagera om din karl kom hem med ditt namn tatuerat i samma storlek som Nick har Mariah?

Är det sött eller lite scary?

Jag skulle nog tycka det var lite småläskit, men i lala-land är allt normalt

• Svar på tråden Hur skulle du reagera om din karl......
  • Princess Nightingale
    ninnabell skrev 2008-06-17 17:10:51 följande:
    jag ska tatuera in min mans namn i smyg och ge han det som typ morgongåva....jag har bara inte bestämt vart än
    Jag skulle ocksa vilja gora det men nar gor man det? Man gar till tatueraren pa brollopsdagen och sager till killen att det tog langre tid hos frissan an vad man raknat med? For jag vill verkligen inte att han ska veta tills brollopsnatten ju. * Tatueringen ska ju dessutom laka... hm...

Ni som redan har tatueringar och sett MC's fjarilstatuering, hur lang tid tar det ca att gora en tatuering i den storleken som inte ar extremt detaljerad?
  • anniepannie00

Princess Nightingale:

De kan ta allt från 1 timma till ca 4!
    Jag har gjort två st i ungefär den strlk hos olika tatuerare..
    Den som tog 4 timmar är jag mest nöjd med eftersom han var så extremt noga med alla detaljer m.m.

Sen tar de ca 2 veckor för tatueringen att läka och under denna tiden ska man smörja ungefär varannan timma så den inte blir torr..!
    Kan ju vara jobbigt om de ska vara lagom kletigt under klänningen kanske?

Men som jag har min med m2bs namn under troskanten så kan man ju kanske gömma undan den för honom i några dagar...?

• Princess Nightingale

anniepannie00

Haha, lol... att gomma ngt pa min kropp for min m2b, det skulle nog faktiskt vara bra svart. Jag kanske ska idka -hm, vad heter det dar att man inte far till det innan man ar gift- i kanske en vecka.

Kan iofs saga att jag trillade och fick en skrama

• Zsarah

Min tatuering färgade av sig jätte mycket de första veckorna, flera klädsplagg blev förstörda så det är värt att tänka på så att inte man får en svart fläck på brudkläderna.

• janedoe

Zsarah! Det låter jättekonstigt! Visst, min sambos tatuering (som gjordes nu under vårt förhållande) "läckte" färg första kvällen innan han tog av plasten och sköljde av den. Ganska mycket vätskade den, mer än jag trodde gick eftersom jag aldrig sett något liknande..
    Men att det skulle vätska så mycket färg under veckor låter inte riktigt bra.. Kanske du skulle rådfråga någon annan tatuerare om detta är normalt/kan ske? Var tatuerade du dig nånstans (hos vem alltså)?

• patti87

tycker nog att det är lite crazy!!!

• Kärlek ger näring åt själen

Jag kan känna att tatuera in sin m2bs namn eller bild är nog den finaste kärleksförklaringen man kan ge iom den sitter där alltid (Eller ivarje fall tills man tar laser) för även om du tatuerar över den så finns den där ändå

men truly madly deeply skulle jag mkt väl tänka mig att tatuera in hehe Fast det är nog mer för jag gillar Savage Garden men inte min m2bs namn möjligtvis hans första bokstav bara

• Englastar

jag har inga problem med det... Själv har jag min blivande mans namn i snirklig stil på foten - fått mycket beröm för den ovanliga placering och att den är snygg. M2B har mitt namn på bröstet precis vid hjärtat (ni kan väl gissa att jag fått en del pikar om detta, att jga placerat den så långt från hjärtat mna kan tänka sig) och även en stor ängel över bröstet för mitt namns betydelse (den änglalika).
    Och ja, jag kan stå för det även om vi mot all förmodan skulle gå isär (gud förbjude). Han ahr gett mig så mycket och kommer alltid vara en viktig del av mitt liv - så det är inga problem med det.

• 20080301

Jag skulle inte bli glad, ogillar tatueringar med namn i så vida det inte är barnens namn.

• Nalle Puh 40

Skulle aldrig göra det, däremot kan jag tänka mig mina barns namn för de är alltid mina vad som än händer mendans killar kan bytas ut (fast jag har inga barn än )

Svar på tråden Hur skulle du reagera om din karl......