• Oms

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

jodå jag har nog sett att ny tråd skapats...nr9! shit pommesfrites! jag som knappt varit närvarande under tråd 7 och 8 minns m saknad min storhets tid för ngt 1,5 år sen dvs innan jag blev varnad

midsommar har varit bra, vi var hos min moster som vanligt o hann hem i tid förkroatien-turkiet

ikväll e det dags för nästa spännande match - Holland-Ryssland där jag hoppas att Ryssland vinner, gillar inte Holland sen EM 2004... och vinner ryssland Holland ja då ser inte vår förlust så tokig ut

hoppas ni alla har haft en trevlig midsommar!

nu ska jag mata bebis o sen gå på en promenad,
    på återläsande!

• Oms

sitter o kikar å fotbollen å så ringer stora dotter o vill ha en väderrapport för imonr, in på tv4vadret.se och när det var klart så skulle jag bara...

så hej! hur e läget m alla såhär efter midsommar? är det ngn mer än jag (o Nenne) som kikar på fotbollen? jag blev helt lyrisk när Ryssland vann igår o idag håller jag på italien som jag tror kommer vinna hela EM:et eller nja, det trodde jag innan jag började kika på matchen iaf

Lady o Pela - kul o se er! länge sen *vinkar för fullt*

Vickan - hur går det renoveringen - inga bilder ngnstans så man får förlja projektet? o jobbet? det låter som om du har gjort helt rätt i valet av arbete, du verkar trivas - kul! hur länge har du tänkt o jobba innan ni planerar knoddar då?

Anne - känner du dig utvilad då? eller var det en hektisk semester? ser att du ff funderar på framtiden o ha det låter väl vettigt för helt plötsligt är den här när du funderat klart o om ett beslut rör ev småkottar ja då e du välkommen till "den andra tråden"

Muffins - såg du mitt inläggg i slutet av förra tråden ang artoskopi i knäleden? e det ngt du undrar så fråga på, ja har gjort ett par artroskopier i mina dar *skrockade den gamla tanten*

i övrigt då? jo nu har jag 2 månader kvar sen börjar jag jobba igen! helt sjukt vad fort tiden har gått! tyvärr så får jag inte behålla mitt rum när jag kommer tillbaka utan jag ska sitta i landskap som typ resten av avdelningen, får se hur det går - jag är en stooor motståndare till det men men jag får väl pröva. vidare så kommer mina arbetsuppgifter att ändras en del, det har omorganiserats igen på avd och det diskuteras hej vilt hur det ska bli m alla som kommer tilbaka efter olika ledigheter. blandade känslor, jag har ju trivts så bra m det jag har gjort men nu så kommer min vikarie att behålla ca 40% av mina arbetsuppgifter så då måste jag få ngt annat och det lutar nu åt mer administrativa saker - vilket är bra då man har småbarn men det känns ändå som en liten degradering även om ngn annan på avdelningen skulle göra det annars.

jaja, vi får väl se om 2 månader hur det blir m det.

nu ska jag kika vidare på fotbollen...

tjingeling

• Oms

jag var o klippte o slingade mig veckan innan vi döpte lilltjejen så nu har jag 35cm kortare hår!! det ni! det e en skollinjal o lite till - shit vad korthårig jag är! fast det går till axlarna o jag kan ha det i tofs utan spännen men ändå.

har ju alltid varit guldblond som det kallats m röda toner. är väldigt blek normal o har leverfläckar över hela kroppen o får fräknar av solen men inte i ansiktet längre av ngn anledning. m åren har håret blivit mörkar o nu efter barn nr2 så är jag nästan brunhårig (hormoner) så en slingning var på sin plats!

Muffins - e det imorn det e dags? isf lycka till!

Vickan - du har ingen tickande klocka men du skyddar dig inte heller om jag förstod rätt? så blir det så blir det annars får det vara för stunden eller har jag tolkat dig fel? du e ju bara 30 så du har åren på dig så enjoy your work!

haft en skön dag m mina tjejer idag -den minsta blir helt tills sig när hon ser stora syster o hon gör allt för att få hennes uppmärksamhet - sååå underbart att se! självklar så e storasyster medveten om detta o hon e så stolt så stolt... idag när jag höll i lillan så sträckte hon sig efter storsyster o ville ge henne en puss o sen när storan lämnade rummet så grät lillan så storan sprang genast tillbaka - det är kärlek min vänner!

• Oms

Tja brudar! skrev precis maratoninlägg i granntråden, har inte kommit in här för lösenordet var bortslarvat o en ianktuell mailadress had ejag angivit oxå... jaja det löste sig tillslut

TADA! hör e jag

Grattis igen Vickisen! så häftigt! så nu Anne - vad väntar ni på bruden

hur var det m trådträff? var det inte snack om en sån när Anne kom till svedala? elelr har jag snurrat ihop det (önsketänkande kanske?)

hur mår Muffinsen?

Ngt ifrån SIS, teskedsgumman, Pela o alla andra dödliga?

allt e bara bra m oss har mindre än en månad kvar tills jag börjar jobba igen! shit vad tiden gått fort! och det har blivit en hel del förändringar på jobbet så det blir ingen BT på arbetsitd som jag så kallt räknat m tidigare... jag har fått nya arb.uppgifter till 50%, ska sitta i öppet landskap med resten av de 70% av avdelningen som gör det och dessutom på ett riktigt dåigt ställe så att alla kan se vad man har på bildskärmen - bläh! men ok, jobbet i sig verkar bli kul iaf!

nu ska jag umgås m maken lite innan sängdags! tjingeling!

• Oms

Men åååh! Sis! *kramar om* var ha du varit? släng ihop ett mail vettja, måste logga ut nu! ciao

• Oms

hello babes!

Har inte läst igenom allt men hann se ngt om att när man börjar prata nedläggning så blev det livat - o hoppade då genast bak sådär 5-10 sidor o såg att Vickan i ALL FÖRVIRRING pratat nedläggning! Men VE o FASA om ngt sådant skulle ske! det är ju som när Volvo eller Ericsson drog utomlands m produktionen o kvar fanns ett hel gäng m kvarglömda medarbetare, vissa hade förvisso funderat på att byta jobb o andra bara jobbat på rutin utan engagemang eller glädje men INGEN hade kunnat föreställa sig att deras arbetplatser kunde försvinna sådär...

det jag vill säga är (som om ni inte lyckats lista ut det liksom) att den här tråden behövs även om vi inte allt skrive i den. Ni är alla mina vänner här inne och vi har ju hängt här i flera år nu o delat med oss av allt möjligt och det är ju inget jag vill ha ogjort vare sig bakår eller framåt så att säga.

jag hoppas på mer pladder o fler trådträffar (jag kan dricka vin nu så Radisson Sas skybar får gärna ta emot ett besök ifrån mig tillsammans m er!)

Anne - hur länge e du kvar i sthlm? ska vi dejta ihop oss på en promenad/fika ngn dag i veckan som kommer?

och ja, jag vet JAG är VÄRDELÖS på att skriva här inne, har verkligen inte mkt tid vid datorn (och jag som trodde att det inte skulle vara sååå stor skillnad på att vara 1 och 2 barnsmamma) och den tid jag har går åt att läsa om och diskutera barn såväl stora som små - internet är underbart som informationskälla för en sån informationstörstig person som mig.

jag börjar jobba ja, dagen före min födelsedag för att vara exakt. Det ser tyvärr inte ut som om jag kommer att få mkt datatid då heller. byter arbetsuppgifter till 50% (!!!!) och det blir mer administration och utveckling så det blir mer kreativt tänkande och det snabbt då vissa saker skulle ha varit klara igår helst... dessutom ska jag sitta i öppet landskap nu och på ett mkt utsatt läge där man vid passage ser alla mina förehavanden - bläh! säger jag men oandra sidan så är det nog det bästa som kan hända min arbetsmoral om jag ska vara helt ärlig

jag har massor att prata om - jobb, vänner, barn (ja herregud ja inte bara lillans förehavanden utan storans otroliga otur m val av vänner usch vilka prolbem vi har här nu) och framförallt en massa skitsnack

appropå det - vart har helikoptern blivit av Zoz? det var längesen man tog en tur m den

satt o läste igenom första tråden jag med häromdagen o herregud vad jag skrattade åt våra fester o planer (oss i groddräkt o lucialinne bärandes på oxfile klättrandes över stängsel i paris) haha

nu ska jag umgås m maken lite innan det e sovdags, stora tjejen e sjuk o lilla kommer nog att bli då stora inte kan låta bli o gosa m lillan och det plus att lillan somnade tidigt gör att jag misstänker att natten bli jobbig...

tjingeling girls!

• Oms

men vad bra att alla e med på banan igen då

so girls - wassup?

vi kan väl göra en liten enkät - sommarenkät- såna är alltid bra för "slöa" trådar...

Vad har du gjort i sommar?

Vad är ditt bästa sommarminne?

Vad är ditt sämsta sommarminne?

Vad önskar du att du hade hunnit med i sommar?

• Oms

men sedär - en liten minitråd date kanske?

Tubbies o Anne - väljer vi dagtid följer min lilla med på promenad fika etc om inte på onsdag för då kan jag bli barnledig dagtid. Pratar vi vin så kan jag nästa fredagem/kväll om nu ngn kan haka på?

alltså - mån, tis, tors med barnvagn o skojig snart 9mån bebis
    ons el fre dagtid barnfri fika/lunch
    fre el lör barnfri em/kväll fika/promenad el VIN

fungerar ngt för er? det är min sista vecka innan jag börjar jobba o nåt skoj ska jag väl ha en att bara träffa mammor m barn (nja, nu gör jag ju inte det så ofta -typ aldrig- har svårt för att prata bebis hela dagarna)

• Oms

Tjena!

här är vi sjuka sen i fredags först ut var egentligen stora tjejen i torsdags, sen lilltjejen i fredags och jag i lördags, sv ägerskan o maken är inte heller på topp om än inte sjuka heller.

har fått skjuta på en del grejer som var tänkt att bli gjorda nu i helgen så jag vet inte om jag kan få till ngn minidate tyvärr. Tubbisen kan ju inte till helgen men däremot under luncher o efter jobb var det va? onsdag blev nu storhandligns o städdag här, imorn är det tvättstugan 13-19 o sen föräldramöte i skolan - så torsdag? skulle det fungera för Tubbis o Anne?

torsdag lunch om vi pratar sen lunch ca 13 sådär då vi alla vill att lillan sover sin förmiddagssömn innan vi lunchar, alt att vi träffas efter tubbies jobb o går en promenad eller går o fikar eller nåt?

annars så får jag nog tyvärr ställa in för denna gång, börjar ju jobba på måndag därpå o Anne åker tillbaka så då får vi ta det nästa år om just den här konstellationen ska träffas

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9