• viktualia

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • anne på grönkulla

hej hej!

ja här ska maken åka senare inatt o vi dricker chateau musar medan han ska packa...

jag ska blogga lite mer ikväll också

• viktualia

Och här är läget att jag nu ska gå och packa och sen packa in maken och mig i bilen och dra österut. Först till mina päron och sen imorgon till skärgårn!

Midsommarkramar!!!!!!!!!

• viktualia

anne på grönkulla skrev 2008-06-19 17:39:22 följande:

vickan, varför finns det en tråd till?
    den andra blev ful i TS:en!
  • MuffinsTönt

Tjena! Oj, är vi på tråd 9 redan?

Lika bra slänga ut min fråga direkt. Jag vet att ni e borta över midsommar, ni kan svara mig när ni kan o vill. Jag har fått lite rabarber som jag tänkt göra en rabarberpaj av. Problemet är... jag har provat ett recept men jag tycker inte den är så god. Det är vanlig smulpajsdeg o sen är det en slags "sås" som läggs på rabarberna. Såsen består av ägg, gräddfil, socker. Tycker inte det blev så som en rabarberpaj ska vara. Förlänge sem fick jag smaka på en som var sur/syrlig o jättegott. Svårt att beskriva i efterhand men det var inte alls som den här. Har ni några dunderrecept på just rabarberpaj?

• anne på grönkulla

Hej muffins!

Jag skulle göra smulpaj på rabarber, men utan sås, bara lite lite socker på rabarberna innan smuldegen. Då får du mer syrlighet, tror jag.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9