• viktualia

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • Zozo

Min syster (född -66) fnissade igar at att ngn trott hon var 35 (fast som hon sa, för den personen var vâl 35 lastgammalt) mednas jag frâste för att en pantskalle fragade mig om det "var dags nu snart?"... "Nä ärthjärna, jag har tre manader kvar pa graviditeten; Exakt var vill du ha min svullna fot??" Att gravida kvinnor skulle vara folkilskna tror vi dock inte alls pa...

• anne på grönkulla

Ja, o jag undrade ju såklart om jag såg sååå risig ut annars...

o så var det från nån som annars var väldigt formell mot mig, så det var rätt otippat

• Zozo

Hmmm. jag fick ocksa en san där kommentar en gang för nagra ars sedan när jag rullade runt med min lillebror i grâset pa ett flygfâlt.. Vi var inte saa sma, jag var vâl 20 nagonting. Nagon undrade om jag var hans lillasyster.. Jag är 5 ar äldre...

• Mrs  B

Om jag solar solarie ca 10 gånger innan jag ska till Medelhavet tex då blir jag brun (sådär lagom) men att bara sola hemma i Sverige ger inte mycket, men det gör inget för jag är inte så road av värme över 25 grader.

• Mrs  B

När vi var på Lanzarote för några år sedan blev jag en polkagris efter första dagen......

Vi skulle bara gå ner till strandpromenaden för att dricka en öl första dagen, eftermiddag i början av april, så jag smorde aldrig in mig för det trodde jag inte behövdes, tji fick jag............
    Det såg verkligen hemskt ut.

• Zozo

Mrs B; vi var i Grekland för ett par ar sedan. Kroppen hade inte sett solen pa ett ar eller sa och första dagen gav vi oss ut pa en battur i flera timmar - härligt med stralande sol och svalkande birs.. Förutom att jag hade lämnat bada mina solkrämer pa hotellet; Snacka om grisskärt dekolletage...

• viktualia
    Oms skrev 2008-06-25 23:01:25 följande:
    Vickan - du har ingen tickande klocka men du skyddar dig inte heller om jag förstod rätt? så blir det så blir det annars får det vara för stunden eller har jag tolkat dig fel? du e ju bara 30 så du har åren på dig så enjoy your work!
    Öööö skydd eller inte.. hm... jo hittills. Och jag är 31 år numera... tiden går...

Solbränna - jag blir brun utan att passera grisfärg, men hittills i år är jag rätt vit eftersom jag antingen jobbat eller renoverat inomhus....

Ålder - tjaaa... nu börjar det ordna sig men länge gissade folk HELT fel och jag är SÅ trött på att bli tagen för yngre *suckar*
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9