• viktualia

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • MuffinsTönt

Nenne
    Ugh, va läskigt det låter. Hur lyckas man bryta nyckelbenet? Nu känner jag mig som Bambi,har nte gjort nåt farligt tills nu.

Mrs B
    Guldiga lockar funkar också, jag älskar lockar. Fast det kanske är mer sannorlikt eftersom Grabbens bror har blonda lockar. Shit, låter farligt.

• MuffinsTönt

Ok, jag är sååå sysslolös. Nu har jag läst ikapp i granntråden. Det tog ett tag. Ojojoj,säger jag bara. Tur att man kan hålla sig uppdaterad på annat håll.

Vickan
    Grattis till fastanställning! *yippie*

Läste om *hrm... lyckas glömma bort namnet* nån som fick ryggbedövning när hon födde sitt barn. Gjorde skitont och inte 100% effektiv. Tur jag blev sövd när jag opererade. Det var på tal om antingen lokalbedövning,narkos eller ryggbedövning.

• viktualia
    MuffinsTönt skrev 2008-06-28 22:19:26 följande:
    Oj, trodde "allas" klocka börjar vid 29 typ. Min kompis (samma ålder som mig) klocka började ticka redan förra året o nu ska barnet födas i slutet av sommarn.Om och när jag får barn vill jag att det ska vara en flicka med lockigt hår och gärna lite rött i.
    Önskar VERKLIGEN att det där klockskrället gjorde sig påmind så att motivationen att skaffa barn dök upp. Men mitt klockskrälle är tvärtyst och jag har passerat min 31a födelsedag!

Annars - har jag just haft en ljuvlig helg med mysigt besök av en av mina bästa tjejkompisar. Vi avrundade med ett litet besök i Nora där vi åt god lunch och sedan NORAGLASS - en RIKTIG delikatess minsann!!!

Nu - försöker maken och jag komma fram till om vi har råd med semester och andra utsvävningar som köp av ny bil och annat galet... *pust*
  • anne på grönkulla

Haha, vi tecknade in skatteåterbäringen för resan låååångt innan pengarna faktiskt kommit. Men så fick vi ovanligt mycket i år - tur att de dök upp som beräknat!

• Mrs  B

Vi hade tänkt resa en runda till Kolmården och till Lisseberg men har fortfarande inte fått tummarna loss och bokat något.....

Hmmm måste nog ta tag i det snart.

• MuffinsTönt

Mrs B
    Liseberg är kul! Kolmården har jag också besökt, har för mig det var kul det med. Är det nån rundresa ni ska göra? Komården ligger väl ganska nära Sthlm va?
    Fast egentligen uppskattar jag inte Liseberg så mycket. Jag är så himla rädd för dem där hemska attraktionerna. Blir så lätt åksjuk. Det ända jag kan åka är typ... lilla lisebergsbanan.

Om ni ska till Götet, kanske ni hinner kolla på Lustgården, "utställning om blommor" som Botaiska Trädgården och Trädgårdsföreningen har. Själv älskaar Grabben och jag Botaniska. Så mysigt där.

Själv har jag överansträngt vänsterben. Så jäkla ont när jag går, får använda kryckan igen. Belastar stackars ben alldeles för mycket!

• Mrs  B

Muffins Tönt
    Har varit på Kolmården ett par gånger men aldrig med barn så det ska bli kul att uppleva det på det viset. Rundresa och rundresa, men hade tänkt ta både Kolmården och Lisseberg nu när vi ändå är ute och kör.
    Kolmården ligger utanför Norrköping.

Jag har slutat åka karuseller för jag blir så illamående, började när jag var gravid med Max och har sedan bara fortsatt. Det blir maken som får åka med Max.

Verkar ju en intressant utställning, problemet är bara att jag är allergisk.
    Är den ute eller inne????

Är ni månne från Götet eller???

Har nu rensat 2 av 4 rabatter, tänkte lämna resten till maken min.
    Tryckte i mig en massa allergimedicin och sen gick vi ut. Svettit värre ibland när solen strålade som mest så en dusch var ju inte fel. Nu väntar vi på en dagiskompis till Max somm ska komma och leka en stund. Kul!

• MuffinsTönt

Mrs B
    Va synd! Allt sker utomhus med undantag för nåt växthus. Jajamänsan, uppväxta och bor fortfarande i Götet. Har inga planer på att flytta.

Va skoj med uteaktiviter. *avis* Men på ons lr tors ska vi på bio o kolla in den nya Narnia filmen. Poopcooorn! *muuums*

• viktualia

*vinkevink*

plötsligt vill båda föräldrarparen komma hit typ NUU och mina vill absolut ta med ALLA mina återstående pinaler... hm.... konstigt!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9