Inlägg från: Sister of the Night |Visa alla inlägg
  • Sister of the Night

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Innan jag glömmer bort att säga det (man ska passa på att dela med sig när snälla saker dyker upp i huvudet ), jag tror aldrig att jag har sagt det Zozo, men jag gillar verkligen din avatar!! *nej, jag är inte full*

• Sister of the Night

Sover på morgnarna gör jag också. Jag är en synnerligen morgonlat människa som verkligen hatar att stiga upp tidigt bara för att en eländig klocka ringer... (den har nåt samband med jobbet, vilket brukar inte vara alldeles solklart så där i gryningen).

Jag önskar verkligen att jag också hade kunnat säga att jag umgås med mormor, rent fysiskt blir det emellertid lite svårt.
    Klokt att du passar på medan du kan!

Jo, i Stockholm finns det väl ett och annat fik kan jag tänka mig...

• Sister of the Night

Jag beklagar, Vickis!!

• Sister of the Night

Så där känner ju jag med. Hur törs man?
    Men skillnaden är att jag har sluppit vara med om ett missfall. Det verkar inte särskilt roligt, nej. Ledsen för er skull!

• Sister of the Night

Gravidtråd är väl inte riktigt min grej heller. Men jag är ju inte här varje dag däremot.
    Vart har Stubben och Omsan tagit vägen?

• Sister of the Night

Vickan - Aha, är det så det ligger till!

• Sister of the Night

Godkväll Ladies!

Hälsningar från soffhörnan där jag spenderat kvällen med att sippa rödvin (KRAV- och Rättvisemärkt, riktigt gott var det också) och goffa en massa sötproppat fikabröd tillsammans med fästisen. En utomordentligt bra film har vi sett också, "Ensam är man inte stark" -en fransk sak som tilltalade frun i huset men lämnade fästisen något fundersam.

För att skryta lite så har vi investerat i en ny dammsugare. Man lyxar till det!
    För att skryta mindre så har min mycket särpräglade arbetsplats fått för sig att sparka - igen. Det är infall de får. Man kan inte göra så mycket åt det.
    Hur är det med damerna då?

• Sister of the Night

Hej Muffinet! Haha, nejdå, det är samma gamla vanliga goa fästis som vanligt!

Hm, få se.... *går till flaska*

• Sister of the Night

Ja just det! Ecologica shiraz 2008 står det på etiketten. Gott som tusan var det!

Jaa, jag vet. De har så knäppa idéer så man blir alldeles rådlös åt det. Man får försöka att inte bry sig så mycket, jag menar, visst suger det något lldeles enormt men jag ska inte deppa ihop. Världen kan inte gärna stå och falla med *namn på företag* tänker jag.

• Sister of the Night

Hm, kommer inte ihåg på rak arm vad det är för märke *hade du inte redan lagt dig hade jag kunnat gå och kolla men det kan vi ta en annan gång* men den skulle vara godkänd av astma och allergiförbundet, en knallorange sak, den var inte så dyr och den suger bra som tusan (men till skillnad från *företagsnamn* så suger den på ett positivt ochförväntat sätt )

• Sister of the Night

Dammsugaren, Muffins....

• Sister of the Night
    Zozo skrev 2008-09-02 10:26:32 följande:
    Ja som reklamen de direktöversatte till engelska sa... "Nothing sucks like Electrolux" *fnissss* Undrar om den salde bra???
  • Sister of the Night
    MuffinsTönt skrev 2008-09-01 22:24:19 följande:
    Sister of the Night skrev 2008-09-01 21:39:02 följande:Haha! Jaha, pratade du om den. Kul att den suger bra då.
    Åsså är den ju bra mycket tystare än den förra.
  • Sister of the Night

anne på grönkulla skrev 2008-09-02 12:25:01 följande:

Översättning är svårt... det är många varumärken som gått på pumpen där!
    M-hm. Hörde nånstans om ett par jeans som i ursprungslandet hette "Fit Slick".
    Kommentar överflödig.
  • Sister of the Night

anne på grönkulla skrev 2008-09-02 08:10:07 följande:

Just dammsugare är väl en av få saker man köper som faktiskt BÖR suga - big time!
    Ja, man kan ju tycka det!
  • Sister of the Night
    nennesjuttioåtta skrev 2008-09-02 17:01:58 följande:
    muffins!Är det Urtekrams aloe Vera balsam du har? hitade en sida där de kostade 49 kr för en flaska balsam 250 ml. det var ju inte så dyrt. Om det nu är rätt...
    Urtekram, de är väl både miljövänliga och ej djurtestade om jag inte minns fel. Två bra saker i en flaska med andra ord.
  • Sister of the Night

*visslar i trådtystnaden*
    Grattis till bilen Vickan! Men oj, inte trodde jag att du gillade en GAMMAL cykel? Men jag kan bara hålla med. De gamla hojarna från långtbakitiden rockar. Mycket bättre kvalitet än på de nya och dessutom så sjukt coola att se på.

Nenne, har du bytt schampo eller vadå? Det lät ju hur mysko som helst det där!

• Sister of the Night

....Å grattis till Stubben som faktiskt har namnsdag idag! *langar fram ett gäng tulpaner*

• Sister of the Night

*tittar in och kramas tillbaka med Nenne*

Hej allihopa!
    Jag vill inte låta alltför negativ Muffin men att vatten tvättar bort fett övergår med ytterst god marginal de fysiologiska övertygelser jag utvecklat efter ett större antal år på planeten.
    *hummar misstänksamt*

Men hallå..... Pullgnugg...?! Man rodnar ju!
    Men jag instämmer i hyllningskören som lovordar gamla damtrallor. Oh yes. They rock!!

Höstkläder.... räknas det att jag plockat fram min gamla arbetsjacka? Den är varm ochgo och har inte kostat mig ett öre. Hållbar genom åren och alldeles, alldeles omodern. Me like.

Hårmodell - jag har sett någon annoons om det nyligen nånstans. Jag log lite för jag har visserligen kvalite nog på stråna för att de skulle ha något att bita i. Men jag tror ärligt talat att min nuvarande frisyr skulle avskräcka dem, och de übertrendiga påfund de skulle kunna tänkas ta sig till med mina mindre övertygbara lockar är nog inget man ska spekulera i.
    De allra trendigaste frissorna matchar inte min profil helt enkelt.

Nä..... nu får någon annan skriva nåt

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9