• viktualia

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Jag brukar också vara raketsnabb på omställningar, brukar säga att jag gillar chockterapi - dvs omställningar som startar, sker och så att säga "sätter sig"/blir stadigvarande fenomen fort. Nu vet jag varken in eller ut...

...å ena sidan är missfallet tungt och jobbigt. å andra sidan är jag - Gud förbjude - lite lättad... gaaaaaaaaaaaaa

• viktualia

Begrava pappa och gifta sig samma vecka tycker nog JAG är i SÄRKLASS!! Men men.. men ska väl inte mäta galna utmaningar i livet mot varandra...

Söndagen innan vårt bröllop fick vi ett sent avhopp... gästen dog helt enkelt precis när han skulle börja predika i kyrkan.. han tog tag i predikstolen, tog sats att börja prata och ramlade baklänges död... hm... svåris det med...

• viktualia

Inte för att försöka bräcka Anne eller mig själv.. men ett tillägg:

14 dagar efter vårt bröllop fick jag inom loppet av 60 minuter två besked: En av bröllopsgästerna hade fått en son och en annan som var bjuden men inte kom hade avlidit (tant på 93 år). Skumt!

Livet ÄR skumt och just nu är jag helt tydligt i en MYCKET SKUM fas. *skakar på huvudet*

• viktualia

usch... jag känner mig helt låg.. hm... det är väl tillåtet men inte mindre frustrerande för det... har just satt i mig mat med en stor dos c-vitamin och järn och hoppas på uppiggning...

• viktualia

Hm.. den här tråden har liksom hamnat i skymundan i min värld... särskilt sen den senaste tiden bergochdalbana kring graviditet och missfall snurrade igång. Egentligen VILL jag kackla strunt med er... men jag vet inte.. tror vi verkligen att det blir en del 10 av den här tråden?!? Eller är en epok på väg mot sitt slut?

• viktualia

Sis - både Telestubben och Omsan syns i gravidtråden, Telestubben rätt ofta och Omsan mer sällan.

• viktualia

Muffins - du får gärna starta tråd nr 10.. jag har ju startat en och annan.. och senast var det jag som drog igång gravidtråden nummer okänt..

Frågan handlade dock inte så mycket om trådstart som om syftet som tråden fyller.. och jag tycker att ni kommit fram till att en 10:a behövs... så då kör vi på det... oavsett vem i gänget som drar igång den!

Drinktips:
    Tranbärsjuice och gin är gott
    Spetsad cider och frusna hallon också!
    Ananas och rom och lite fruktsoda!

• viktualia

jaa det är ett tag till nästa trådstart... det var bara jag som vädrade lite funderingar!

• viktualia

Jag sitter och tokfryser vid datorn och är lite allmänt snorig. Borde gå ner och göra lite nytta - det gör nämligen maken så ivrigt att jag snart får dåligt samvete!

Jobbade första dagen efter semestern idag och det var SUPERSKOJ!!! åååå jag har världens skojigaste jobb!! hihi!

• viktualia

förkylningen kom smygande redan förra veckan men nu droppar nästippen och jag blir lite lagom trött...

...gjorde dock just ett ryck och strök och sorterade en massa tvätt. Drog på mig en varmare tröja också.. men ujuj... den var ju förstor... hm.. trodde att jag hade sorterat ut sådana kläder.. hm....

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9