Inlägg från: voilen |Visa alla inlägg
  • voilen

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Glad midsommar på er alla blivande brudar!

• voilen

Ja, den var verkligen stor! Den blir superfin med lite mindre blommor. Vi har inte ens pratat med prästen men vi borde nog ringa snart för hon har semester fram till 6 dgr innan vigseln... Och vi är borta 2 veckor i juli så det är inte så mycket tid att spela på.

Gjorde en jättegod tårta på midsommarafton (midsommartårtan ur Buffé) och har nu ändrat bröllopstårta... Ska ha mörk chokladmousse i botten och jordgubbsmousse med rosa champagnegelé på toppen. Passar bra med vårat färgtema oxå (brunt & rosa).

Har tänkt att ha festorogram till barnen. Vad kan man ha i det för dom som är runt 10 år?

• voilen

Den var enkel att göra å blev himelskt god Det var var jättegott å friskt med jordgubbsmousse. Hade tänkt att ha chokladmoussetårta i 3 lager men vi har vit choklad i desserten oxå så jag byter ut den mot jordgubb. Er tårta låter himla god!! Här görs inga moussetårtor på konditorierna så då får man ordna det själv... Jag har satt min syster på att baka tårtorna, lämpligt å billigt.

• voilen

Idag fick vi mkt uträttat tack vare att jag ringde pastorsexpeditionen; har pratat med prästen och bestämt möte på tis, solisten har pratat med kantorn, vi har (tillsammans med båda föräldraparen och tärnan) varit å kollat i kapellet och bestämt psalmer med prästen. Jag har oxå pratat med floristen och bestämt hur buketten ska se ut och inhandlat material till bordsplaceringskorten...

Känns skönt att komma en bit på vägen på bara en dag. Imorrn ska en kompis (som är sömmerska och smyckestillverkare) hjälpa mig med min klänning och ev tillverka ett armband.

• voilen

Vad är Bröllopsbonanza? Hur ser den ut?
    Miss Blue skrev 2008-06-30 08:43:23 följande:

Vi kommer att köra en bordsplaceringstavla á la Bröllopsbonanza i festlokalen, det får räcka...Bröllop 2008 skrev 2008-06-27 10:28:18 följande:
  • voilen

Ja, det lät ju bra! Tack för tipset

• voilen

Om en timme ska vi iväg å träffa prästen. Hon är jättemysig och alla vill ha henne när de gifter sig å döper sina barn så jag är inte ett dugg nervös...

• voilen

Jag har precis fått ordning på vår bordplacering i festhäftet. Kopierade in bara bord och stolar från BT:s mall och skrev sedan in namnen i textrutor i word. Blev bra till slut men det var krångligt innan det var färdigt.

Träffade prästen igår i 1,5 tim. Hon är hur gullig och bra som helst! Vi fick tid att träna i kapellet med alla inblandade ons 20 aug så det känns bra. Det är mkt att tänka på och bestämma; texter, hur man ska hålla ringarna, löften m.m.

• voilen

jagskallgiftamig: Vi ska ha "From this moment on"-Shania Twain och "Utan dina andetag"-Kent under vigseln. Kan du inte ha vinröda blommor på bordet (ex rosor) i små glasskålar med vatten eller i en liten vas/kopp?

Therece: Alkoholberäkning finns på systembolagets hemsida och på brudobrollop.se bl.a.

ILJÖ: Vi har gjort klart bordsplaceringen och det blev honnörsbord med oss och våra föräldrar, ett släktbord med de äldsta släktingarna samt några barn. Ett kompisbord med nästan bara par i vår ålder och äldre och ett bord med både syskon, kusiner och kompisar till oss, där de flesta är som oss och yngre... Tror att det blir bra för alla sitter ju med nån de känner och nån de inte känner lika väl.

100 gäster, det är många... Vi ska ha 55. Hur många gäster har ni andra?

Igår satt vi ett gäng på 5 pers här å hade syjunta sydde stolsöverdrag för glatta livet... Jag funderar på att köpa ikea-lakan för 15:- även att ha som dukar på borden. Ska ju ha en brun löpare i mitten av varje bord så det gör inte så jättemycket om den är lite genomskinlig.

• voilen

Oj, vilken bra koll alla verkar ha på svensexor, jag har ingen aning om när det blir av Hoppas att det inte blir hippa/svensexa sista helgen för då vet man ju i princip om det, blir ju ingen överraskning men det är ju inte så många helger kvar... Huua! Förr tyckte man att det var lugnt att man har mkt att fixa å trixa med kvar men nu börjar det dra ihop sig så snart känner man väl sig riktigt stressad. Det är så mkt att göra de sista dagarna så den 23:e är man antagligen helt slut Skönt att åka bort några dagar då och vila upp sig.

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D