Inlägg från: voilen |Visa alla inlägg
  • voilen

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Men fy va arg jag hade blivit! Hur kan han tänka så??! Jag ska ge en lista till vår marsalk. Det är Jens bror så han har ju koll på vilka de flesta är iaf. Min syster (tärnan) ordnar med min hippa och hon har ju bra koll på vilka som ska bjudas och inte, känns tryggt. Spännande dock att se vilka som blir med

• voilen

Oj, vad mycket det är att läsa här när man varit borta 1,5 v I Lysekil var det skönt men man har ju tokmycket kvar att göra å stressigare blir det ju mer det närmar sig. Är dock skönt med ett avbrott i all planering ibland. Veckan avslutades med Kent i Göteborg på fredagen, vilket var en helt fantastiskt bra konsert!

Var iaf allihopa (vi, sonen å våra föräldrar) idag och tog en sista koll på festlokalen. Provade stolsöverdragen och de var för långa i sitsen Beställde tid för nagelfixning idag. Hon hade packat i sin kalender men lyckades klämma in mig på ons 20 aug *puh*.

Har ni bilder ute på era bordsplaceringstavlor?? Behöver inspiration...

• voilen

Jag tror oxå att det kan bli imorrn men har ingen aning. Min syster som är tärna och anordnar hippan är borta hela nästa helg och fre 15:e vet hon att vi firar årsdag och ska ut å äta, lör 16:e är hon ute på galej... Men vem vet??

• voilen

Hippa igår för mig med! Det började med att en ful tomte kom på mc med ett brev, cd-spelare och ögonbindel. Jag packade en väska full med massor av konstiga grejer (som stod i brevet). Fick inte användning av nåt typ. Blev hämtad 2 tim senare och skjutsad (lyssnandes på Eddie Meduza) till en vall vid en sjö. Där stod alla tjejerna iklädda förkläde och huckle. Vi bakade tunnbröd i stenugn, där vi oxå åt lunch. Åkte sen till Ica där jag, iklädd folkdräkt, spelade in pengar på fiol samtidigt som jag sålde mackor av brödet vi bakat. Tjänade 93,50

Vi åkte sen till nästa stad där en av tjejerna bor. Hemma hos henne väntade linedance iklädd rosa cowboyhatt och såklart hade alla rutiga skjortor. De hade hyrt in en instruktör. Vi ska alla 10 köra en uppvisningsdans på bröllopet. Vi åkte sen vidare till landskapets finaste krog och åt en usökt 3-rätters.

När vi sedan åkte in mot stan igen blev bilen kapad av en kille iklädd rånarluva och automatvapen (det roliga var att han först stoppat fel bil). Jag fick "handbojor" och hänvisades in i en lada som var upptänd med ljus (jättemysig). Där väntade 10 killar (mitt ex kompisar). Dom spelad och sjöng 2 sånger de hade skrivit till mig. Mitt i den första gled mitt ex in iklädd nästan enbart ett förkläde med en naken mansstaty på (som min syster köpte åt honom för många år sen). Det var jätteroligt och jag längtar till att få se filmen, jag skrattade så tårarna rann!

Sen drog vi in till en pub med disco där vi drack drinkar och dansade, himla kul hade vi Dagen gick jättefort och jag tänker på hur satans fort bröllopsdagen kommer att gå. Det gäller att njuta av varje sekund!! Oj va långt det blev...

• voilen

Men kan man inte rotera bilderna av borden när man klistrar in filen i worddokumentet? Så gjorde jag men skrev själv dit namnen för jag ville inte ha dem så sneda som de är i placeringsverktyget. Klistrade alltså in tomma bord i rätt storlek i festprogrammet. Ang att texten kan bli suddig i verktyget är beroende på om man kryssar för transparent bakgrund eller inte har jag för mig.

Jag har ett rosa stort papper och har klippt ut bruna bord och rosa lappar med namn på som jag sätter dit med dubbelhäftande tejp på på bordplaceringstavlan.

• voilen

Ja, man är nog rätt så trött de sista dagarna... Ikväll fick vi veta av en kompis att en (av fyra) i vår kökspersonal kanske inte kan va med. Hon hade glömt vilket datum det var och är kanske bortrest då!! Hur gör man då? Ska de andra 3 få klara sig själva eller försöka ragga nån ny? Det är inte det jag hade lust att ödsla tid på nu när jag har gått hela sommaren å trott det var klart. Imorrn blir det svensexa

• voilen

Vi har oxå Delsbo ut, jättefin! Kom precis hem från provuppsättning, jag och frissan är helt överens Känns bra... Gruvar mig för att vika vigselprogrammen, kommer ju att ta hela kvällen. Har barnvakt nu så jag ska fortsätta med stolsöverdrag och dukar som ska sys...

• voilen

Jättefin sminkning! Kanske går att ha ögonskugga åt det rosa hållet efersom du väl har det som tema (?) och du har rosa på läpparna. Tycker absolut att det räcker med eyeliner då en brudsminkning ska se ganska så naturlig ut. Håret uppsatt helt klart!

• voilen

Jag ska inte ha läppstift utan bara rosa läppglans, jättefint! Har du glans eller stift på bilden? Kan tipsa om Make up store´s läppglans Marbella (tror jag att det heter).

• voilen

Är uppe i högvarv hela tiden känns det som, tänk om man inte hinner göra allt färdigt!! Visst stryker man fast silkespappret på ljusen med en varm sked?

• voilen

Har hur mkt som helst att göra!! Har tränat med prästen i kapellet idag, det känns bra men lite nervöst när man tänkte på hur många som kommer sitta där på lör. Imorrn och på fre har flera tagit ledigt för att hjälpa oss hela dagarna i festlokalen så det blir fullt ös fram till lördag...

• voilen

GRATTIS ALLA FRUAR!!! Nu är vi gifta å det var en helt underbar och jätterolig dag. Vädret var strålande och alla gäster oxå. Våra toastmadamer hade inte kunnat göra ett bättre jobb, maten var himla god (om jag får säga det själv) och personalen skötte sig ypperligt. Dansade hela natten och kom hem halv 6 imorse och vaknade 9. Kan inte sova. Ska nu iväg och städa lokalen. Imorrn drar vi till Åre och får några dagar ensamma på hotell och kan bara ta det lugnt

Kram på er och tack för alla hjälp och goda råd!!

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D