Inlägg från: Boxerbruden |Visa alla inlägg
  • Boxerbruden

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Jag gifter mig oxå den 23/8.
    Hur lägger man till sig på listan?

Känns som om tiden nu på slutet går fort och det är fortfarande saker kvar att göra. Bordsplaceringen blev klar igår kväll. Tog en timme ungefär. Jag skrev och min M2B placerade ut folk. Jag tror helt klart att det kommer att bli bra så som vi satt folk.
    Prsten har vi inte träffat än. Ska man ring själv och boka tid eller ringer han upp oss? Och hon som spelar...ska mamn boka tid och träffa henne oxå?

• Boxerbruden

23/8 så klart, klockan 15.00. Alsike.

• Boxerbruden

Ikväll har jag varit till frisören och grubblat på vad vi ska göra med mitt hår på den stora dagen. Det kommer nog att bli en enkel uppsättning. Vi lockar allt och drar det lite bakåt och sätter ihop det lite i bak. Inga konstigheter för mig:)
    Har nyligen bytt klänning oxå. Köpte en klänning som jag tyckte var jättefin, lite tuff, inget släp, ingen klassisk brudklänning m.m. Men så såg jag sen en annan som jag tyckte var så himla fin så jag köpte den. Den är mer klasssik, inte köpt i Sverige så det är inte så många som har just en sån, släp är det på den oxå. Allt jag inte skulle ha..det har jag nu. Så det kan bli. Så nu måste jag hitta nya skor för dom första som jag köpte passar inte till. så det kan bli mot slutet.

• Boxerbruden

Oj oj...det känns som om ni alla fixar och donar hela tiden. Jag har fått hjärnsläpp och vet knappt vad jag ska göra fast det känns som om det är så mycket kvar att göra. Prästen har fortfarande inte ringt, vi vet inte vilka psalmer vi ska ha, jag måste lämna klänningen till skräddaren så att den fixas till, tärnans och näbbens klänningar måste beställas, skor till mig och näbben måste inhandlas, blommor bestämmas och beställas, servetter beställas, omslaget till festprogrammet ska beställas, festprogrammet ska göras klart, dukar ska inhandlas. Oj oj vad har jag glömt och varför känns det som om man "sitter fast". Det är så himla svårt att få tid till att fixa och dona med allt. Och vals ska man lära sig hemma i vardagsrummet. Min M2B kan tydligen dansa vals.

I lördags fick han sin svensexa. Han blev jätteglad när grabbarna kom hem till oss på morgonen och hämtade honom. Dom hade handlat med sig grejor så dom åt en stadig frukost innan dom begav sig + att M2B bleb utklädd till indian *S*

• Boxerbruden

I lördags var jag till min frisörska, slingade jag håret och provade att göra uppsättningen. Sprang in till mig och drog på mig klänningen för att se hur det såg ut ihop och det blev så himla bra. Är supernöjd verkligen. Idag var jag och köpte ett armband och ett par örhängen. Måstev ta tag i festhäfterna.

Tiden går...lite mindre än 3 veckor kvar. Känns som om det är så himla mycket kvar att göra *pust*

Försöker hitta skor till mig själv och till min dotter som ska vara näbb. Är det någon som vet vart man tar vägen i Uppsala? Har kollat Gränby, Skopunkten och flera skoaffärer inne i centrum. Till min dotter (2 år) vill jag hitta ett par sandaler tup...rak och platt sula, ingen klacka alltså. Men vart!?

• Boxerbruden

Känns som om alla bitar börjar falla på plats. Alla kläder klara, blommor beställda, mat och tårta beställt, band bokat m.m. Vad är kvar? Träffa vigselförrättaren (tillbaka på måndag från sin semester), bestämma musik i kyrkan, köpa underkläder, festprogrammet, lämna in ringarna för putsning.
    Någon som vet om detta i dryckesväg räcker: Det är ca 90 pers. 12 flaskor vitt
    33 flaskor rött
    6 lådor öl + 20 flaskor öl
    3 lådor cider
    5 flaskor vodka
    3 flaskor gin
    4,5 flaskor bacardi (3 olika sorter)
    1 flaska kahuloa
    2 flaskor baileys
    12 flaskor whiskey
    1 flaska ägglikör
    2 flaskor xante

Det ska köpas hem champagne och vitt vin ska vi ha några flaskor till.

• Boxerbruden

Ha ha..nej det står rätt...12 flaskor whiskey. Jag tror inte heller alla går åt men vi har ju iaf *S* Vi fick dom så det var ju bara att ta emot, det var oxå därför som jag skrev att det finns 12 flaskor :) Gissar att vi kommer ha ett gäng över efter bröllpet. Är det några som dricker whiskey är så kan vi ju orna en whiskeykväll *S*
    Men om bortser från dom flaskorna då och ser på det andra.

• Boxerbruden

Idag har jag bokat in en tid för att träffa prästen. Blir nästa vecka på tisdag. Känns så tight inpå men men.
    Hur gör ni när ni går in i kyrkan? Går ni in tillsammans med er M2B eller ska ni gå in med er pappa?

• Boxerbruden

Min M2B och han bestman kommer att stå längst fram, sen kommer vår dotter in hand i hand med vår tärna och efter det kommer jag och min pappa.
    Funderar på om man måste ha musik när näbb och tärna går fram eller om dom ska göra det när klockorna ringer.
    Är det nån som har nåt bra förslag annars på vad dom skulle kunna gå in till. Vill ha nån fin (så klart) som ändå är lite för barn.

• Boxerbruden

Sitter just nu och försöker fixa framsidan till festhäftet. Har varit inne på att beställa från kortdesign...den som det är 2 liljor på, jättefina vita. Eller så gör man ett själv. Bara namn och en figur på typ ett hjärta. Eller ser det mest billigt ut? Vi har bara en vanlig skrivare hemma så det blir liksom inga värsting utskrifter. Bara man har et lite tjockare papper så...

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D