Inlägg från: Boxerbruden |Visa alla inlägg
  • Boxerbruden

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Jag har inte alls fattat att vi gifter oss nästa helg :)
    Det är nog för mycket att tänka på. Ikväll kommer det folk för M2B fyller år, i morgon ska jag på kurs med hunden, fred-sön är jag bortrest på Boxer-SM + att vi har visning av vårt hus på lördag (ska flytta om 2,5 månader), måndag ska jag färga ögonfransar och ögonbryn, tisdag ska vi träffa prästen, onsdag ska naglarna fixas..vi har visning av huset igen och jag ska på kurs med hunden, fredag ska hela lokalen iordningställas. Ja sen var det dags. Hur ska man hinna bli klar *S* Festhäftena får jag hjälp med, behöver inte göra ett dugg som tur är.
    Ska boka in en ansiktsbehandling tänkte jag. Fick presentkort av M2B när jag fyllde år. Perfekt att använda nu ju :)

Tänk va tiden går fort. Snart har man bytt efternamn!

• Boxerbruden

Var och provade klänningen igår då jag lämnat in den till skräddaren för att fixa några småsaker. Åh den blev så fin.
    Nästa vecka blir det en hel del att fixa men jag känner ändå att jag har koll på läget. Ska snygga till mig själv, lämna in ringarna för putsning, träffa prästen. Vi ska köpa hem snacks, nattvickning, champagne och komplettera upp drickat lite.
    Tittade på ringen här om dagen...åh va jag längtar!

• Boxerbruden

Vilken fin sminkning. Jag tycker det ser jättebra ut. En brudsminkning ska se så naturlig ut som möjligt samtidigt som man ska kunna se sminkningen på lite håll. Det ser lagom ut.
    Tycker inte alls du behöver markera ögonen mer. Rosa ögonskugga kanske skulle vara nåt eftersom ert tema går i rosa. Istället för ett vanligt rosa läppstift så kan du ju använda ett gloss som går i rosa. Då får du ju oxå mera glans på läpparna.
    Det är min åsikt:)

• Boxerbruden

Jo en fråga...hur ska ni bo på bröllopsnatten? Bor ni hemma? På hotell?

• Boxerbruden

Hofsan: Uppsatt hår. Kanske med en tåt eller två från luggen som hänger ner.

• Boxerbruden

Jag kommer inte att ha vanligt läppstift utan nåt som går i rosa och som är mer som ett gloss. Det sitter bra på läpparna så en puss i kyrkan ska inte vara nåt problem. OCh går det bort ja men då får man väl ta på nytt.
    Jag tycker man ska ha det man känner sig mest bekväm i.

• Boxerbruden

Har precis varit och putsat upp ringarna. Hon gjorde det på en gång så nu har jag dom i askar och inte på fingret. (både sambon och jag har nya förlovningsringar, jag har använt min nya och min gamla som vi gjorde om så det är dom som blivit putsade) Sambons nya förlovnings-/vigselring och min vigselring har legat fint i askar hela tiden. Nu är man ringlös till på lördag.

• Boxerbruden

Har ni nån koll på era körscheman?

• Boxerbruden

Vad kommer ni ha för in- respektive utgångslåt?

In trampar jag fortfarande på: antingen den som man oftast har här i Sverige eller den som är mer vanlig i england och USA.
    Ut funderar vi på Ronja Rövardotter, Forest Song. Vår kantor skulle kolla upp den till i morgon.

• Boxerbruden

Regn ska ju ge lycka och rikedom eller?

• Boxerbruden

Nä...jag håller med...jag vill oxå ha solsken. Det behöver inte vara jättevarmt men uppehåll iaf.

Ikväll ska vi träffa prästen.

• Boxerbruden

Tänk alla brudar...bara 4 dagar kvar. Känns helt overkligt...jag har inte fattat det än.

• Boxerbruden

Vi har ett par som vi inte vet om dom kommer..dom var beräknade att få en bebis igår. Det visste vi ju om så dom 2 satte vi längst ut på ett bord. Igår pratade jag med en tjej och det var kinkigt med deras dotter så dom funderade om mannen skulle stanna hemma...jag sa att dom kan bestämma sig på lördag morgon. Vem vet det kanske blir bättre med dottern...om inte så blir det en tom plats men så får det vara. Det är ju ingen större fara :)

• Boxerbruden

Håller med... LYCKA TILL NU ALLA BRUDAR!
    Snart står vi där efter alla planering å säger JA:)

• Boxerbruden

Ingen aning hur vädret blir här. Det blir som det blir :)
    Idag har jag varit i lokalen hela dagen, började 08,30 och har nyligen kommit hem. Satt upp tyger, dukat borden, fixat till i köket, varit och handlat mer saker och en himla massa annat. Hunden är lämnad till hundvat och kommer ha en kanonhelg. Nu ska jag bara ta det lugnt.
    Kram allihop.

• Boxerbruden

GRATTIS alla brudar. För att inte skriva jättemycket här inne eller för att slippa skriva så kan ni läsa på vår hemsida om våran dag. Jag vet inte om jag glömt skriva nåt men jag ghar försökt få ner våran dag i text. Läs i dagboken daterat 24 aug.
    www.freewebs.com/swedbox-pandora

• Boxerbruden

Nu när man är gift så får man öva på att skriva namnet.
    Hur ska man göra med alla "handlingar"? Körkort, Ica-kort, IKEA-kort osv. Ringer man bara och ändrar sitt efternamn? Eller måste man skicka in nåt papper oxå för hur ska dom veta att jag verkligen har bytt efternamn :/

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D