Inlägg från: LLJÖ |Visa alla inlägg
  • LLJÖ

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Hmm...det var något jag inte tänkt på. I min blivandes ring står ju mitt namn och förlovningsdatum. Ska man skriva dit vigseldatumet också eller istället för? Hade inte reflekterat över det, är bara nöjd att min ring är klar och har rätt gravering.

• LLJÖ

Miss Blue: Jag tror att tårtan är god, men kanske kan den bli lite väl mastig. Jag provade en med tunn sockerkaksbotten, chokladmousse och vaniljpannacotta hos vår leverantör, den var jättegod men lite väl söt för min smak. Och man då också lägger till marsipanen kan det bli väldigt mycket. (Jag gillar visserligen inte marsipan)

I eftermiddag ska vi åka till Söderfors herrgård för en romantisk weekend. Ska bli så mysigt.

• LLJÖ

Förresten hittade jag äntligen näbbklänningar igår från La Redoute, tror ni de blir bra? Jag kommer att ha vitt, tärnorna gröna klänningar och min blivande detaljer i turkost. Tänkte att även näbbarna kunde ha typ hårband eller liknande i turkost för att plocka upp den färgen igen. Vad tror ni om det?

www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=205239&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

• LLJÖ

Vädret! Att det ska ösregna och vara storm. Vi ska ju vara ute i tält som visserligen tål rätt mycket men tänkt om det är riktigt pissväder! Då blir det kallt och trist.

• LLJÖ

Å andra sidan kan man vara glad att man har folk runtomkring sig som vill hjälpa till så man slipper gå i bitar på själva dagen. Men jag förstår din poäng, det är trist med folk som lägger sig i utan att men bett om det.

• LLJÖ

Vi låter prästen läsa rubbet. För oss kändes det lite krystat att låta någon annan läsa ur bibeln (dessutom var de inte så sugna på det). Men att läsa en dikt ni gillar verkar ju som en bra idé tycker jag.

• LLJÖ

Nej, men det skulle de väl ändå inte göra... Verkar ju jättetaskigt i så fall.

En fråga, vad ska ge era respektive i morgongåva?

• LLJÖ

Bröllop 2008 skrev 2008-07-17 11:59:05 följande:

Usch, dagen innan bröllopet är absolut förbjudet! Vi ska äta middag med alla som vill på en jätte mysig restaurang i Malmö på fredagen. Många reser långt så vi tyckte det skulle vara jätte trevligt att alla som vill får träffas på en bit mat dagen innan. Min M2B kommer ha sin svensexa den 2 aug, jag har ringt hans chef så att han kan vara ledig den dagen Jag ska hyra en vindrad i Frankrike som morgongåva. Han tycker om och är intresserad av viner så jag tänkte att nästa år på vår 1årsdag ska vi resa ner till vingården, bodär, ha vinprovning och ta hem vinet
    Bra idé! Vad kostar det? Att hyra alltså och vart i Frankrike är det?
  • LLJÖ

Min killes best men rådfrågade faktiskt mig om svensexan, de ville ju vara säkra på att vi inte hade något annat planerat. De hade den redan 6-7 juni. De åkte ner till Katrineholm, hyrde kanoter, tält, stormkök etc och paddlade. Sen stannade de över natten på ett ställe, lagade mat, spelade fotboll och masssa andra lekar. De hade jättetur med vädret och det var väldigt uppskattat. Inte så elakt, men precis vad min kille ville ha, mycket tid med polarna.

Idag kom våra såpbubblor som vi beställt, kul. Igår fick vi ett inte lika kul besked av La Redoute där vi beställt näbbklänningarna, en av dem kunde inte levereras förrän i oktober! (suck) Men vi hittade andra klänningr på stan igår, men de är tyvärr inte lika fina, men, men det blir nog bra ändå.

• LLJÖ

Jaha, nu på morgonen ändrade sig La Redoute igen, nu kommer båda klänningarna plötsligt. Då är det bara att lämna tillbaka de andra. Kul, men omständigt...

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D