Inlägg från: LLJÖ |Visa alla inlägg
  • LLJÖ

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Jag måste säga att mina tärnor är mycket okomplicerade, de ställer upp på det jag frågar om och är peppade hela vägen! Det enda som är lite osäkert just nu är att min ena tärna (min syster) är i nionde månaden, beräknad nedkomst 24 juli, första barnet. Men jag tror att hon kommer hantera det galant och att det ordnar sig med klänningen (den får sys om efter henne nån vecka innan). Ska dessutom bli superkul att bli moster! De har ordnat så han min svågers föräldrar kommer ner till bröllopet för att vara barnvakter i huset bredvid festen, sen får hon springa och amma då och då.

• LLJÖ

Miss Blue: Fint monogram ni har, skulle passa oss också... Vi heter Linda och Johan, förvillande likt... Hur har du gjort det?

• LLJÖ

Aha, tack för hjälpen. Hade gärna "lånat" den men som sagt, våra färger är grönt och turkost. Jag ska leta efter dem.

• LLJÖ

Ja, bröllopet konsumerar verkligen mycket tid i min hjärna. I helgen var första gången min blivande sa till att han tyckte att planeringen gick lite till överdrift. Han har inte sagt nånting förrän nu, och han har ju rätt såklart!

Skönt med 5 veckor semester! (avundsjuk) Själv har jag fyra arbetsveckor kvar, är bara ledig veckan innan och efter bröllopet. Skönt att det är lugnt på kontoret dock, så man har tid att hänga här...

• LLJÖ

jagskallgiftamig: jag tittade i ditt galleri och såg att vi ska ha samma tärnklänningar, mina tärnor ska också ha gröna, fast nyansen celadon. Kul!

På lördag ska jag lägga upp min klänning också. Ikväll ska jag försöka köpa underkläderna, sedan är outfiten klar. Jag går in mina skor på jobbet just nu...

• LLJÖ

Vi valde att inte lägga några pengar på transporten mellan kyrka och fest. Ingen av oss är särskilt intresserad av bilar och sånt så en kompis till oss skjutsar oss i sin gröna jaguar (passar vårt färgtema) från kyrkan. När alla väl är på plats ute på gården (mina föräldrars) där festen ska vara kommer vi att bli inkörda på gårdsplanen i skopan på pappas traktor. Den ska vi klä in i ett stort lakan för att inte bli smutsiga. (Jag är typ uppvuxen i den där skopan så det är en lite kul grej). Från denna skopa ska sedan vårt toast-par dra upplägget för kvällen.

• LLJÖ

Jag lämnade in min klänning för finjustering i lördags, sen hämtar jag den en vecka innan bröllopet. Jag lyckades också beställa brudbuketten, nu i efterhand vet jag inte riktigt vad vi bestämde, men det blir säkert fint. Det ska vara en rund, oregelbunden och inte så hårt bunden bukett med créme och limegröna rosor och en del andra blommor som jag inte kommer ihåg vad de heter... (som ni märker har jag inte så bra koll på blommor...)

Brud 080823: Gud va trist för dig. Jag blir lite orolig själv för våra tärnklänningar kommer från Alexia och de skulle kommit 16 juli och har ännu inte kommit...hoppas de kommer.

För övrigt fick min ena tärna en liten son i lördags, så nu är jag moster. Han är jättesöt, ska hälsa på dem imorgon (man fick inte hälsa på på BB)

• LLJÖ

Jag har förresten spenderat stora delar av helgen vid poolkanten, brännan börjar ta sig. Det gäller ju att passa på så att den sitter fint till bröllopet.

• LLJÖ

Bröllop 2008: Tack. I denna ljuva sommartid & Du vet väl om att du är värdefull.

• LLJÖ

Boxerbruden: Skönt att höra att jag inte är den enda som har en hel del pyssel framför mig... Din planering är nog helt normal, snarare är det nog så att vi som hänger här på BT är lite extrema i vår planering och vårt pyssel. Tror ni inte?

Just nu är det mycket annat som tar min tid och uppmärksamhet. Tex ligger vår lgh ute till försäljning, vi ska göra ett försök innan bröllopet och se hur det går, annars avvaktar vi lite. Vi ska ha första visningen imorgon så det är del pyssel med det såklart. Sen blir det pyssel för hela slanten igen!

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D