Inlägg från: Brud 080823 |Visa alla inlägg
  • Brud 080823

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Joda,visst blev det möhippa Två vänner hämtade mig kvart över tio, så det var bara att slänga i sig några ipren och hänga på.Eftersom jag hade fått halsont och feber kvällen innan. Först fick jag gå tipspromenad..det är bara att följa lapparna. Tror ni att jag hittade dem? nej...jag hittade bara hälften. Den fösta lappen satt i porten..den missade jag Sen så satt de på varannan sida av vägen..vilket jag inte såg. Så det var bara att traska hem och börja om från börja. Frågorna handlade lite om mina vänner och lite om seder på bröllop..det var 10st totalt. Och jag hade ALLA RÄTT! vilket blev dyrt för dem Fick nämligen 20kr för varje rätt svar

När jag kom fram till sista frågan så satt 6vänner min syster och min systers bebis och väntade på mig. De dukade fram en underbart god picknick med en massa småplock och mousserande till. Vädret var toppen! Så där satt vi och pratade och njöt i en timme sen var det dags för mig att måla en tavla. Jag skulle måla hur jag "ser" min m2b. Det blev en muskulär överkropp med ett stort rött hjärta över bröstet Hård på utsida med ett stort hjärta på insidan var min tanke

Efter det åkte vi till Bodaborg..klurigt,svårt men roligt.

Därefter åkte tre till en utav tjejerna och fyra däribland jag till en annan. Där fick jag duscha..tack för det Sen så sminkade de mig,fick inte se i vilka färger. Sen var det håret som sattes upp i en hästsvans på sidan.
    Efter det var gjort satte de på mig ögonbindel..så jag inte skulle se vad de tog på mig. Jag kände att de tog på mig glansiga tajts,gymnastikbody som man knäpper i grenen,benvärmare,magväska och band i midjan och inte minst ett svettband och slöja
    Kunde bara ana i vilka färger!
    Sen drog de upp mig på stan fortfarande med ögonbindel. När vi kom upp till stan tog de av mig den. Min tajts var cerisrosa,bodyn turkos, svarta benvarmare och svart magväska och rosa paljettband i midjan De sa att jag såg jättefin ut! Säkert! De hade gjort en fin skylt där det stod " Helande workout 10kr", så mitt uppdrag var att gå på stan och få folk att gympa med mig i nån minut för 10kr, hade en bärbar cdspelare med 80tals musik med mig också Det var skitroligt och jag gjorde mitt bästa! Fick ihop 140kr,några gav 20kr för dubbelt pass
    Efter en timmes gympa fick jag en iskall 6a jäger bläää,hatar det!
    Sen gick vi och åt, kvällen slutade på dansgolvet i samma utstyrsel. Min m2b kom dit med sina kompisar..så jag fick avsluta kvällen med en mysig tryckare med min m2b Säger bara tack till alla underbara vänner för denna dag!! Min hals mår 10 gånger värre idag..men vad gör det efter en sån dag!

• Brud 080823

Nej,det var inte vi. Jag bor i Karlskrona så det var där jag höll gympapassen

Sanfor skrev 2008-08-11 02:00:24 följande:
    Brud 080823: Ni var inte runt Järntorget och härjade (förra helgen..) I så fall var ni VÄLDIGT fina :)Hade svensexan som också pågick på Järntorget något med er att göra, eller var det "bara" ett sammansträffande?Vi satt och fikade, min svärmor, svägerska, blivande make och svägerskans sambo och fnittrade åt era utstyrslar..
  • Brud 080823

Vi ska gifta hos ombord på skärgårdsbåten Gåsefjärd. Så vi får hoppas på fint väder,trist att behöva var inombords. Sen tar båten oss och gästerna till Dragsö KSS där bröllopsfesten ska vara. Var ska ni gifta er?
    Bröllop 2008 skrev 2008-08-11 10:14:41 följande:

Brud 080823, Va kul, jag är också från K-na fast jag flyttade för ca 13år sedan, men vi åker ofta hem till familjen & vännerna. Var ska ni gifta er någonstans?
  • Brud 080823

Man vill ju att det ska vara hyfsat varmt också, de fjuttiga 15 graderna som det är nu är för kallt. Jag har inget jag kan ta på mig om det är kallt. Min m2b får värma mig

Ja och så får det inte blåsa för mycket heller..det kan bli problem att lägga till vid KSS då...

• Brud 080823

Här i Karlskrona skiner också solen med blå himmel men det är inte jättevarmt 19 grader i skuggan.

• Brud 080823

Min mamma ligger inlagd igen Hon fick en mindre stroke igår och tappade talet och blev fölamad i ena sidan men det löstes upp efter 10min. Så nu är hon normal igen. Nu ligger hon inne för observation och de ska göra en grundlig utredning på varför hon fick den.

Hon fick åka ner ytterligare en gång, två veckor efter operationen av blödning i huvudet för att tömmas på mer blod. När ska hon bli bra??? Vill ju att hon ska vara pigg till bröllopet som är väldigt väldigt snart. Är så ledsen!

• Brud 080823

Tack för ert stöd,det värmer

• Brud 080823

Jag ligger hemma sjuk nu. Förkyld till tuden och hostig Fick avboka ansiktsbehandlingen idag bara för det. Skit! Får göra en egen kur sen när jag blir bra,med lite ansiktsmask och sådana pormaskplåster Det blir billigare iaf,får tänka så.

• Brud 080823

Förkyld till tusen ska det vara!

• Brud 080823

Alltså fattar ni! Vi gifter oss nästa helg!
    Och här ligger jag förkyld med smått panikångest för allt som ska göras! Ringarna måste lämnas in idag eller i morgon. Får nog palla mig iväg och göra det iaf. Man har ju ingen ork i kroppen när man är sjuk,blir ju trött bara man tänker på det

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D