Inlägg från: nicolina2008 |Visa alla inlägg
  • nicolina2008

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Börjar misstänka att det kan bli en möhippa i helgen!

• nicolina2008

nä men jag råkar veta att tärna (som fixar det hela) ska bort nästa helg och helgen efter det (på lördag) ska jag göra hårförlängning i flera timmar så då tror jag inte att det blir, fast man vet ju aldrig...Jag kan ju ha fel

• nicolina2008

jagskallgiftamig skrev 2008-08-01 15:11:12 följande:

Nicolina2008: Det behöver ju inte bli en lördag.
    Nä det är ju sant! Men jag gissar att det blir det.
  • nicolina2008

Jag blev också hippad igår! Först fick jag mysa på ett spa med bubbelbad oh ansiksbehandling. Där åt vi äve en god lunch. Sen åkte vi in till stan och jag blev sminkad och fotograferad i en fotostudio. På slutet var alla tjejer med så det blev en gruppbild med. Det blev jättefina kort. Tyvärr var inte vädret med oss så den inplanerade picknicken som tjejerna hade tänkt blev inte av. Men vi avlutade kvällen på en Tapasrestaurang och dagen var jätterolig!

• nicolina2008

Hallå tjejer! Hinner knappt med att gå in här längre...Semsten börjar på fredag och det ska bli så sköööööööööönt! Längtar.
    Idag ska vi ha ett möte med fotografen. Vi ska fotas ute och jag börjar bli lite nervös över vart vi ska vara.
    Hoppas hon har massa bra ideer!

• nicolina2008

Jag och min m2b går in tillsammans. Bestman ska stå där framme (hade aldrig hört det innan, men det sa prästen) och tärnan går bakom oss.

Nu har änligen vår semester börjat och idag har vi fått mycket gjort. Jag har letat som en galning efter vita ovala rätt platta stenar som ska agera namnbrickor till bordspalceringen. Idag hittade jag dem!! Är så glad, och bra pris vad det med, 2kr/st. En kompis som skriver fint har lovat att hjälpa mig med att skriva namnen.

Boxerbruden skrev 2008-08-11 15:41:45 följande:
    Sitter just nu och försöker fixa framsidan till festhäftet. Har varit inne på att beställa från kortdesign...den som det är 2 liljor på, jättefina vita. Eller så gör man ett själv. Bara namn och en figur på typ ett hjärta. Eller ser det mest billigt ut? Vi har bara en vanlig skrivare hemma så det blir liksom inga värsting utskrifter. Bara man har et lite tjockare papper så...
    Vi kommer skriva våra namn och datum och sedan emossa 2 hjärtan på en liten fyrkant (Se våra inbjudingskort i bildgalleriet) som vi har genomgående på inbjudingskorten, festprogram, vigselprogram och tackkort.
  • nicolina2008

Brud 080823 skrev 2008-08-11 19:43:04 följande:

Min mamma ligger inlagd igen Hon fick en mindre stroke igår och tappade talet och blev fölamad i ena sidan men det löstes upp efter 10min. Så nu är hon normal igen. Nu ligger hon inne för observation och de ska göra en grundlig utredning på varför hon fick den.Hon fick åka ner ytterligare en gång, två veckor efter operationen av blödning i huvudet för att tömmas på mer blod. När ska hon bli bra??? Vill ju att hon ska vara pigg till bröllopet som är väldigt väldigt snart. Är så ledsen!
    Jag håller alla tummar för att din mamma ska bli bra och att hon orkar vara med den 23e.
  • nicolina2008

Brud 080823 skrev 2008-08-11 19:43:04 följande:

Min mamma ligger inlagd igen Hon fick en mindre stroke igår och tappade talet och blev fölamad i ena sidan men det löstes upp efter 10min. Så nu är hon normal igen. Nu ligger hon inne för observation och de ska göra en grundlig utredning på varför hon fick den.Hon fick åka ner ytterligare en gång, två veckor efter operationen av blödning i huvudet för att tömmas på mer blod. När ska hon bli bra??? Vill ju att hon ska vara pigg till bröllopet som är väldigt väldigt snart. Är så ledsen!
    Jag håller alla tummar för att din mamma ska bli bra och att hon orkar vara med den 23e.
  • nicolina2008

C123 skrev 2008-08-11 21:42:33 följande:

Har ni alla haft vigselsamtal och genomgång i kyrkan med er präst? Vår präst har inte hört av sig ännu....
    Vi hade det innan hon åkte på semester. Ca 4 veckor sedan. Vi hörde av oss själva till prästen och idag ska vi ringa kantorn.
  • nicolina2008

Tror att vi ror ihop det här utan att stressa sönder oss de sista dagen! Har satt m2b att göra bordsplaceringstavlan och själv ska jag börja vika vigselprogrm idag! Ikväll kommer en kompis över som ska öva vals med oss, måste bestämma vilken låt vi ska ha.

Igår när vi pratade med kantorn, på telefonen, så fick vi reda på att musiken vi valt som igång inte skulle låta bra på orgel. Han spelade några förslag och vi bestämde oss över telefon. Rätt roligt!

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D