Inlägg från: bridesilly |Visa alla inlägg
  • bridesilly

Augustilistan del 5

Labolina07 skrev 2008-06-24 10:39:51 följande:
    tack, men text? hmm får lyssna & skriva ner ha ha
    men står inte texten på notbladen? gjorde det iaf på de som jag köpte
  • bridesilly

Mina tärnor ville betala sina klänningar själva, dom blev inte så dyra eftersom vi beställde dom från usa så vi ska ge dem presenter

Har ni betalat klänningen och det är en klänning hon tycker om så kan väl det mycket väl vara hennes present eller hur?

• bridesilly

MÖHIPPA totalt oväntad sådan

Igår efter min provsminkning och håruppsättning inför bröllopet gick jag hem för att göra mig iordning att gå ner till parken och ha överraskningsfirande av en arbetskamrat som har fyllt 60. Trodde jag. När vi kommer ner till parken får hon förvisso en hatt och en liten sjal för det passar när man har den åldern enligt mina jobbkompisar haha MEN sen kommer slöjan, jahapp jag anade ugglor i mossen när jag inte fick veta vad vi skulle göra när vi firar min väninna. En brudbukett fick jag också bestående av björkris, ballonger, jobbhandskar i vinyl och kondomer HAHA. Sen var det fotografering och presentöppning. Jag och min blivande fick lila skålar av alla på jobbet. Jättefina var dom

Då dukades kaffe och rabarberkaka fram som vi njöt i parken medans folk tittade så dom höll på att trilla av cykeln på mig i min golvlånga spanska slöja Hihihi. Sen var det dags för lite frågesport.

När klockan närmade sig 18 så glider en STOOOOOR limousin upp vid sidan om parken.
    Oj ett brudpar kanske tänkte jag, NEJ chauffören kommer sakta gåendes med glas i handen med skumpa till MIG. Nästa steg var att promenera bort till denna fantastiska limmo och ställa sig även här för fotografering. Två av mina jobbkompisar karlar dök då upp, en på motorcykeln och en springades runt sjön. Dom två skulle fota oss vid limousinen

Vi satte och slöja och allt i bilen och åkte iväg.
    Mer skumpa hälldes upp i allas glas.
    Ut ur stan ?
    Vart ska vi? Jo limousinen åkte ändå bort till jönköping till piren där vi klev ur och gick till vårt bokade bord på en restaurang där
    Så mysigt. God mat,dryck och trevligt sällskap.
    Vi hade så roligt Vår söta chaufför var med så vi fick åka limousin tillbaka till nässjö igen där jag släpptes av senare på kvällen utanför mitt hus. Hade sms:at min karl så han skulle gå ut på gatan så han fick se nåt
    En vit lincoln town car limousin!

• bridesilly
    Labolina07 skrev 2008-06-26 14:15:29 följande:
    roligt!!!!
    Japp, precis lagom som jag vill ha det
  • bridesilly

Har alla varit upptagna hela helgen? Har inte kunnat sitta vid datan men har inte alls mycket att läsa ikapp

• bridesilly

Oj ska man ha rim till toakorgarna också? Så långt har jag inte tänkt ens

• bridesilly

Äntligen är det min tur skrev 2008-06-30 23:43:58 följande:

TTTTTTTTJJJJJJJJJJJJJJJJOOOOOOOOOOO OOOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHHHOOOOOOOOOOO OOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINA KLÄNNINGAR HAR KOMMIT OCH JAG ÄR MER ÄN NÖJD!!! SUUUUPERNÖJD!!!! Jag e så gad o lättad att de passade.Imorrn ska tärnan prova om hennes passar.Dottern är på semester med mina päron, så hon får prova senare i veckan. Alla klänningar ser jättebra ut. Bättre än de bilder som dom skickade Tänk va livet e härligt ibland....
    Va roligt Grattis
  • bridesilly

jizz

*kolla hur det ser ut på toaletterna, om något behövs köpas dit
    *mät borden om du ska köpa dukar (fast det kanske du redan har gjort)
    *kolla om det behövs köpas in eller lånas något till köket
    * kika på belysning om det finns nåt softare än direkt taklampa till kvällningen
    * Får borden plats att ställa så som ni har tänkt?
    * får ni utnyttja hela lokalen`? till vilken tid?
    * kylmöjligheter för mat och så vidare.

tja vad jag kan komma på just nu

• bridesilly

håhå idag ska vi nog få lite gjort Vi ska till bageriet och göra upp sista detaljerna och sen till systemet och kolla in vilken sort vi ska ha till drickat, det mesta är bestämt vi har inte bestämt helt vilken sort på välkomstdrickat vi ska ha!

• bridesilly
    Labolina07 skrev 2008-07-05 11:04:14 följande:
    blev det bra? Vad blev det för sort?Ska snart iväg på håruppsättning *nervös*
    Vi handlade allt vi ska ha på systemet i fredags då Asti cinzano, chapel hill och mousserande jordgubbs vin. Tårtan ska vi diskutera slutliga detaljer på imorgon
Svar på tråden Augustilistan del 5