Inlägg från: bridesilly |Visa alla inlägg
  • bridesilly

Augustilistan del 5

jizz skrev 2008-07-15 11:04:09 följande:
    Ah, det vinet hade jag på min student. Det var jättegott kommer jag ihåg. Ska absolut ha det till skålen!Hur gör ni med skålen om ni själva dröjer till festen?Vi kommer kanske komma en timme efter alla andra och jag funderade på att ha någon slags bål till vi anlänt.Är det en dum idé?
    vi kommer ha våra tärnor och marskalkar som värdpar under tiden som serverar välkomstdrinkar, snacks och håller välkomst tal. Sen kommer gäster få gå tipsrunda, skriva i gästboken och kika på bordsplaceringen under tiden vi fotograferas. Dom går dit vid 15 och vi kommer ca 16.45 har vi planerat, tror dom är underhållna så länge Sen är det nästan direkt mat och då får dom dricka av personalen och sen tar vi brudskål vid sittande bord
  • bridesilly
    Labolina07 skrev 2008-07-15 19:32:38 följande:
    hellooolite mer fart i tråden nu Har börjat med att lägga upp kläningen & diverse ändringar Ska ni ha någon som läser dikten? Ingen va vårat följe som ska det, måste man ha med någon av dom dikterna?
    du menar bibeltexterna eller? ingen av mina tärnor ville läsa nåt, dom vågar inte så det blir prästen som gör kärlekens lov har vi
  • bridesilly
    Victorius skrev 2008-07-16 11:31:07 följande:
    Hjälp! Ska tärnorna och näbbarna ha liten bukett? Hur ska ni göra?
    Jag kommer ha en bukett med några vita rosor och texasgräs nåt strå över, mina tärnor kommer ha en vit ros var som är dekorerad med något i silver. Coursager är också vita rosor som är dekorerade med något.
  • bridesilly
    Humlanhubbe skrev 2008-07-16 17:13:59 följande:
    Ska ha vigselsamtal imorgon med prästen,vad ska vi tänka på att ta upp och fråga?
    vill ni ha någon speciell bibeltext ex kärlekens lov?,
    Vilka psalmer ni har tänkt,
    får man kasta ris,
    Vilket upplägg får man ha på in och utmarsch?,
    Ska någon läsa en dikt kan det vara bra att informera om,
    när kan ni dekorera kyrkan om ni ska göra det?,
    får man använda sig av cdskiva till någon musik?,
    får man fotografera under vigsel?,
    vart ska ni och tärnor bestman marskalk stå om man har sådana?

hmmm det är vad jag kan komma på just nu..
  • bridesilly

Törley smakar helt okej men alkoholhalten är rätt så hög, tänk på det Vi var tre personer på en flaska när vi testade den och man blev nog lite påverkad ändå

• bridesilly

Just nu är dans vårt stora problem. Det går inte så smidigt alls för tillfället...suuuuuuuuuck!

• bridesilly

Vi ska dansa vals till vår låt, en countrylåt så den är ganska lugn. Jag ville göra nåt kul avbrott men det verkar inte bli av för sambon var positiv till en början men det har nog avtagit ser det ut som

• bridesilly

Jag eller han? nog mest han skulle jag tro

• bridesilly

Har han semester så borde han väl kunna vila upp sig men jaja han kanske inte känner för att gå helt enkelt å då är det ju hans förlust som inte kommer ha lika kul som de andra

Svar på tråden Augustilistan del 5