Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

Augustilistan del 5

Oj! Vi har tänkt köpa 10fl till ca 30 gäster.....det kanske blir för mycket???
    Håller med, försöka beräkna alkoholen är toksvårt!!!!
    Vår toastmaster & madame har varit iväg till Tyskland och har snällt erbjudit sig att köpa cider och en BIB vitt vin. Resten ska förhoppningsvis min bror fixa (om hans kompis får ar-et ur och de åker iväg!).

• Miss Blue

Förresten, igår skulle vi haft möte med prästen men hon GLÖMDE BORT OSS!!! Vi satt och väntade i ca 20 minuter sen åkte vi hem igen. Hon hade inte ens mobilen på så jag lämnade meddelande när vi kom hem, sen ringde hon upp och beklagade att hon glömt oss....
    Bara hon inte glömmer att komma på vigseln är jag nöjd........!

• Miss Blue

Ja det är lite klurigt...
    Men jag har nog hellre för mycket än för lite...
    Vi har bestämt att M2B´s syster+man ska fota oss vid kyrkan efter vigseln så då kanske det är bra att det finns påfyllning för gästerna medan de väntar...

Ni som ska fotas efter (nu ska inte vi fota jättelänge men ändå), vad gör ni för aktivitet under tiden för gästerna? Vi har förberett mingelbingo men är det lite löjligt? Ska man ha tipspromenad eller vad??
    Sen funderar jag på om man kan få tag på jordgubbar den 23:e, vi hade tänkt ha det till det mousserande.....

• Miss Blue

Vi ska göra maaassor nästa vecka, det kommer att vara fullspäckat med bröllopsbestyr!
    ...min första semestervecka

• Miss Blue

Hmm ja bra frågor, inte lätt...
    Hur många frågor är lagom måntro??????
    Nån som har nåt förslag?

• Miss Blue

Hmmm man kanske ska börja klura på lite frågor...
    Är det nån som har lite förslag på frågor man kan ha?
    Har idétorka...

• Miss Blue

Hade tänkt lite frågor om oss...

Labolina07 skrev 2008-07-22 18:35:18 följande:
    Miss Blue skrev 2008-07-22 10:12:33 följande:
    vill ni ha om er? Eller om allt typ? Jag kan klura lite om du vill? Sånt är skoj Kan man skriva så här i festprogrammet? (sista sidan)När det lider mot sitt slut?..När slutar festen? När alla är trötta?.. Ångrar du dig att du tog bilen, eller segt att gå kanske?Ingen fara, vi har numret till taxi! 0320-30830Vi vill passa på att tacka alla som har hjälpt till, ordnat & fixat!*Våra föräldrar som så generöst har stått för allt!! Vi älskar er! *Våra söta brudnäbbar, tärna, bestman, marskalk, våra toastmastrar.*T, F, V & J som har hjälpt till med lite under tidens gång.*Bandet som har spelat. *Personalen som har lagat mat, diskat, plockat undan m.m.Sist men inte minst, tack alla gäster för att ni kom hit idag & ville dela detta med oss! Kram BrudparetLåter det fjantigt?
  • Miss Blue

Jättefin dukning!
    En fråga de vita små vaserna med en ros och brudslöja i är de från Ikea?
    Tycker de ser ut som de vi ska ha
    Jag har tänkt ha ungefär likadant, med en ros och brudslöja eller nåt grönt.

Har oxå gjort en provdukning om nån vill se! bilder i galleriet, men jag hade inga blommor och det är annat porslin i lokalen (helvita tallrikar), det är den första testdukningen...

Lajsan skrev 2008-07-23 20:59:06 följande:
    har nu fått lagt in lite bilder på provdukningen jag gjorde hemma för ett tag sen, vad tycker ni? Tiden bara rinner förbi nu känns det som, snart bara 3 veckor kvar Ska ha avstämningsmöte med alla inblandade på tisdag och bestämma hela bröllopsdagen in i minsta detalj.
  • Miss Blue

jizz- vi har köpt Törley Gala Séc, den kostar 52kr på systemet, helt klart värt sitt pris!

• Miss Blue

Här går det sin gilla gång...
    Har haft problem med vår ölleverans men det verkar lösa sig nu..
    Sen har vi fortfarande inte fått besked om någon servitris (cateringfirman skulle ordna) så jag hoppas att det inte blir nåt strul med det...!!

Men vad är det för väder!?!?!?!? Ska det vara så här i augusti?? suck vi har semester i 4 veckor till och ska det vara monsunregn hela den tiden döööör jag!!

Vi ska träffa fotografen nästa vecka och prata igenom fotograferingen mm.
    Har fortfarande lite inköp kvar att göra men det känns som vi har koll på läget - men varför känner jag hela tiden som om vi har glömt något??!?!

• Miss Blue

Måste få gratulera alla som blivit fruar här i augustitråden!!
    Vilka fina brudpar och jättefina bilder!! GRATTIS!!

• Miss Blue

Grattis!

bridesilly skrev 2008-08-20 08:28:40 följande:
    Nu är vi gifta och hemkommna från bröllopsresan Inom de närmsta dagarna kommer bilder och bröllopsberättelse
  • Miss Blue

Grattis alla brudar!!
    På lördag är det vår tur att bli man och hustru!!!!!!JIIIPIE!!!

• Miss Blue

Det var den bästa dagen i mitt liv!!
    Önskar att man kunde spola tillbaka tiden och få njuta lite till...det gick så himla fort!!

Stort tack till er alla för tips, råd och allt!! Det har varit en rolig resa fram till bröllopet!

Vi har oxå bilder på vår hemsida ifall ni vill kolla:
    lindaojohn080823.weddingannouncer.com

Våra bilder från fotografen ska vara klara den 9/9, vi väntar med spänning!! Annars har vi en massa bilder från vår kamera (taget utav vårt toastmasterpar) samt bilder från gästerna - jättekul!!!

Stor kram till er alla och ni brudar som gifter er i helgen - NJUT!!!

Från en lycklig fru Fransson

• Miss Blue

Tack så mycket!!
    Jag kände mig som en sagoprinsessa!!

blivandefrularsed skrev 2008-08-28 17:33:53 följande:
    Fina ni var miss blue!!
  • Miss Blue

Enkelt och snyggt!!

bridesilly skrev 2008-09-17 21:51:13 följande:
    har lagt in bilder från vår dukning för den som är nyfiken
Svar på tråden Augustilistan del 5