Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Här har det hänt grejor!!

Grattis alla nyblivna fruar!!! Vilka underbara dagar ni har haft!!! O så fina!! (vill se foton på Gabbi osså )

Bamse GRATTIS till er alla!!

Hedebris: Vilken möhippa!

Har semester.... så tiden vid datorn har kraftigt reducerats!!

Kram på er alla!!!

• ingenjörsbruden

Hedebris: kan tyvärr inte stötta...måste jobba.....

Hur blev det med en träff efter alla bröllop?!

Idag var vi o kikade i kyrkan o på slottet....verkar helt underbart!!!! dock uppstod några funderingar kring vart o hur brudparet tar vägen innan vi ska stå på trappan o "risas"!

löser sig nog när vi prattar med prästen!

• ingenjörsbruden

Anja: SÅ fina foton! Är det Tannus som är fotograf?

Embo: Vilken härlig möhippa o så fina ni var!!!

Hedebris: Vilken bestman!!! Under all kritik!!!

Anette73: Ska bli spännande att få se fotona...har ju hört så mkt bra om henne!!

Är det någon som har hjärtris eller bubblor över?! Känner mig riktigt sugen på att gå igång o pyssla lite o kunna bocka av på min lista....

• ingenjörsbruden

Anette...vad vill du har för såpbubblechampangeflaskorna?

Anja: F-n så bra!!! Vi ska ju osså ha Micke...känns skönt att få se lite mer av hans alster innan!! Då borde ni få mkt bubblor på bilderna iallafall!!!

Anette o Anja...hade ni ris också förutom bubblorna?!

• ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-04 22:49:37 följande:

Nej, jag bannlyste ris. Vägrade ha det under korsetten och i bh:n etc. och jag fixar inte att få saker slängda mot mitt ansikte sen jag bröt näsan pga en brännboll som kom flygande. Minsta lilla fluga, fågel, boll, riskorn etc som kommer MOT mig så svimmar jag nästan av ångest. så nix pix. Inget som flyger, åker mot ansiktet här inte.
    Ok...hjälp va hemskt!! Bubblor räcker ju långt....men mitt i allt är jag lite traditionalist (hur det nu stavas)...så det får nog bli både ock.......

Embo skrek högst så hon får köpa bubblorna av Anette tycker jag....

Ingen annan som har hjärtris över eller såpbubblor?!

Hedebris....vilken dag!!! Gillar planeringen att ni hade käkat McDonalds innan ni pratade med kocken !

Embo o Anneli....låter som att ni börjar bli klara!!!

I helgen var det exakt 20 v till bröllopet!!! *gulp*
    Nu börjar jag bli stressad!!! Har ju inte sett ut klänningsmodellen ännu!!!! Ska få den skräddarsydd men hon behöver ju lite tid på sig!!!!!

Nä nu ska jag hem o träna!!!!
  • ingenjörsbruden
    labbråttan83 skrev 2008-08-06 11:27:59 följande:
    Ingenjörsbruden: Nu ger du mig dåligt samvete jag borde också träna efter jobbet, man kan ju inte släppa på allt fast man är gift ha ha
    En annan har ju lite att jobba med o så är det ju inte så många veckor kvar så nu är det fullt ös!!!!

Cyklade till jobbet o ska ut o gå stavgång i kväll om det inte regnar annars blir det poweryoga hemma!!!

Embo hoppas att M röjer rejält så att allt går bra med ringarna!!

Vi visste väl att det var klös i Hedebris....men nagelfix i 5h?!

Fick hem ett provkort (eternal) igår fr kortdesign....förutom att katten hade käkat (lovar att han får kattmat!!) upp 4 cm av hörnorna så blev jag faktiskt lite besviken....tur att jag bestämt mig för att göra egna!!
    Kortet kändes plastigt o var väldigt blankt....Men utseendemässigt blir det samma upplägg, fast vi har ett blått papper med struktur o så ska vi embossa silvertrycket(blir upphöjt).
  • ingenjörsbruden
    Hedebris skrev 2008-08-06 19:23:04 följande:
    ohhh..nu är det inte långt kvar...börjar kännas nu...satt med naglarna 5½ timme idag. fixade håret igår. har haft sminkösen här hela eftermiddagen och gjort provsminkningar. Sen har vi övat i kyrkan idag med... fullt uppimorgon kommer jag inte hinna in här och å¨fredag är det ju dags :)vi hörs sen efter dagen.för er som vill titta in är det st.petri kyrkan kl 13.00ps: naglarna blev skitfina! ser naturliga ut :)
    Lycka till nu!!!!!
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-07 08:56:48 följande:

Ingejörsbrudendu får lära dig skrika högre ditt inlägg om att du ville köpa bubblorna blev nog förbisett på nåt vis och sen SKREK EMBO SÅ HÖGT att hon fick dem istället Hon ser ut som en kattunge men hon är en TIGER
    Ja jag märkte det....blev faktiskt lite rädd....
  • ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2008-08-07 15:56:41 följande:
    Var och lämnade in för lovningsringarna i tisdags, kollade då på vigselringen, allt e klart förutom att blinget inte är i satt. Kollade gravyren -SHIT!! Det är så pyttepyttepytte litet, 25% av vad det brukar vara, så hade hon skrivit det långt långt ner, så att kanten på ringen är som en linje precis under. Grrrrr!! Men ska hon fixa till det nu så hinner kanske inte killen som ska sätta i stenarna göra det, vilket så klart innebär att vi får ta ringen och sen får hon fixa till det. Det är inte en chans att man kan se vad där står i ringen när man blir lite äldre och halvblind. Duktigt irriterad på henne...3 månader...suck. Blir inte ett enda smycke til där...Ingenjörsbruttan: Sorry, att jag skrek så högt -men är i stort behov av fler bubblor och jag gifter mig ju snaaaaaaarrrt! wiiiii!
    Suck vilket klydd! Stackars dig/er!

No worries Kände det också så det är sååååå lugnt!
  • ingenjörsbruden

Nu har jag lagt in lite mer bilder i mitt galleri, design på inbjudningar, festprogram osv har spikats. Ska bara köpa hem lite mer mtrl sen ska jag pyssla!!

Blev helt chockad i helgen....frågade lite försiktigt m2b vad han tyckte om att ha wedding favors till gästerna.....det tyckte han lät jättebra!
    Så nu har jag lagt in bild i galleriet på det osså!!

Var o kikade i kyrkan på semestern...finns inga möjligheter att ha ljus på bänkarna....
    Man kan knyta något om bänkgaveln, tex ros i sidenband....men jag är lite skeptisk till att det blir bra o att det är lönt........Dock funderar vi på att ha ngt i blomväg i fönstrena.......lite fundersam där med.... Känns inte riktigt jätteroligt att lägga jättemkt kr på dekoration som man själv knappt hinner se......
    Vad tycker ni?! Har/hade ni blomdekorationer i kyrkan?

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5