Hej alla brudar!
Vi kom hem ifrån Danmark igår. Så trötta idag hahaha.
Det var jättemysigt och roligt!
Vi såg massa roliga saker och njöt av tiden.
Den gick så fort men roligt ändå.
Vi ska ta en tur till Helsingör senare i veckan och titta på Slottet där :)
Lite mer shoppping med såklart.
Jag har ännu inte berättat om vårt bröllop.
Jag börjar med att berätta det nu.
Lördag kl 7.28 ringde det på YTTERDÖRREN.
Upp snabbt som attan och öppna, där stod pappa.
Jose for in i duschen och snabbt på med lätta kläder.
Packade ner allt han behövde med sig osv.
Jag ja jag tog en dusch efter de lämnat lägenheten.
8.15
Ja jag tog d lugnt packade ner de lilla jag behövde.
(Hade en lista hahahaha)
ca 9.15 körde jag till Lund.
Parkerade bredvid frisören i p hus färgaren.
Kom dit alldeles för tidigt.
ca 9.50 sminktjejen kom.
ca 11.00 smink klart.
11.00 dax för hårfixandet!
ca 11.45 kom fotograf 1
12.15 kom fotograf 2
ca 12.45 håret klart.
13.00 kom hem till tärnan med fotograferna och andra tärnan + man kom med.
Där åt jag en risifrutti med choklad. Drack vatten.
Tärnan målade mina naglar.
Jag bytade om vid ca 14.30 hahaha
Hade stora problem med en bandet till stockingsen.. Höll INTE..
Jaja 3 av 4 höll... Men inte länge..
14.50 åkte vi alla till kyrkan.
Vid Domkyrkan ja där var nästa alla redan och de var ca 30min till vigsel kvar..
Ja visst men INGEN kände igen mig.. hahahaha.
Jag vinkade till två av mina tjejkompisar och de bara stirrade hahaha...
Kom runt hörnan där står en arbetskamrat och jag vinkar och hon bara stirrar med stora ögon.. efter en stund hör jag " det är väl inte du" jag bara skrattade.
Fler och fler kom så jag gick in och ställde mig i ett liten vägg mellan dörr och kyrka.
Vissa såg mig men inte ALLA.
Jag var så glad.
När det var dax att ställa upp utanför dörrarna blev jag jättenervös.
Hjärtat gick i 150.
Först gick tärnorna med näbben in :)
Men alla fick vänta i ca 30sek innan annars skulle marshcen vara för lång.
Sedan gick vi IN.
Efter det kom bestwoman :)
Det var en lång promenad upp till högkoret i Domkyrkan.
Jag kollade inte så mkt på alla gästerna!
Kom fram till prästen och de var VARMT. (Där hade varit över 1000gäster i kyrkan innan på konfirmation)
så jag svettades..
Allt gick bra. Lilla näbben pratade och så och de var så kul att lyssna på. Till o med prästen skrattade hahaha.
Löftena gick bra jag grät inte eller nåt sånt.
Ja just de en mobil börja ringa mitt iallt med hahahaha.
Ja ringarna skulle på och mannen min fick EJ på min pga svett och svullna fingrar pga värmen.
hahahah jag fick trycka på den sista biten själv vilket gjorde att prästen gjorde allt för att ej skratta hahahahaha :)
Då var de välsignelsen kvar och ner på knä. Då kände jag nu hoppas alla banden av på stockingsen.. hahaha. Men de gick ändå.
Ja sedan var det utgång :):)
Vi tittade på alla och log som bara den!
Vi gick sakta ut och på vägen stod där två kvinnor och tittade och fotade jag stannade och sa till mannen min att vi skulle kyssas så de fick ett fint foto med hahahah så de gjorde vi.
Sedan gick vi till samma ställe jag stod på innan och lät alla gå ut först.
Vi kom ut på trappan sist av alla.
De var så skarp sol så jag kisar på alla FOTON.
De flög massvis av solrosfrö på oss :):P
Många tog flera påsar och bara öste över oss.
Många foton blev det och ja alla var glada.
Vi tog familjefoto med :)
Jag var så glad.
En sak som hände innan vigsel var att vår videokamera gick i sönder. Tur att ena tärnans man hade sin med sig och han filmade hela vigsel och delar av kvällen :):)
Filmtjejen fick låna mannen mins vanliga kamera och filma små bitar av vigsel. :)
Vi stod sist kvar utanför kyrkan med bestwoman fotograferna. O en gäst till. Som ej hade fått åka med någon... Ja mer eller mindre inte hunnit fråga alla hade åkt.
Bestwoman kom på att hennes nycklar låg i pappas bil.
Mannen min ringde min pappa bad honom komma tillbaka.
De gjorde han med full bil av folk och fick tränga in en person till hahahaha. Så 6 vuxna i en bil :P
Vi fick hennes nyckel och åkte via hennes hus o sen vidare till stadsparken för foton :)
Underbart kul, men jag fick stanna var 3 min för att dra upp stockings som nu EJ satt fast längre.
Så tillsist tog jag av dem hahahaha.
Vi åkte via en bekant på vägen hem och var hos henne i ett par minuter. De var så kul hon blev så glad o grät massvis.
Vi kom ut och de droppade lite ( yay lyckoregnet) kom in i bilen körde mot Genarp och himmel öppna sig de ösregnade och vägarna var översvämmade. Sakta körde vi emot Genarp.
Kom ut till Genarp och solen sken och de var skönt väder :)
Kom fram och där stod nästan alla UTE och väntade på oss.
De grattade och hurrade och skålade!
Vi gick in och maten serverades och jag sprang runt och ändrade bordplaceringen pga avhopp... De blev ett bort tomt.
Vi tog mat och jag åt ca en 1/10 portion... Jag var ej hungrig alls. Jag minglade runt hos alla på deras bord och pratade.
Ja sen kom de massa improviserade tal mot oss.
Vissa tal var så roliga speciellt de ifrån en kvinna som känt mig sedan hon var 20 och jag 10år. Så vi känner varandra väl.
Hon berättade om de första minnet hon hade och de var de 3året vi kände varandra.
De är mitt första minne med. HAHAHAHA.
Sedan oxå den drös pinsamma saker.
Men kul var det.
Vi fick även en lek att göra. Anja du och din man hade samma lek med skor och frågor :):) :P
De var tre gäster hos oss som EJ kände varandra som höll i detta.
De hittade på en massa saker.
Ja efter de tog alla luft utomhus ( massa gräs och lekplats för barnen på baksidan) Ja sedan var de vår dans. De blev ej crazy dans vi hann ej öva.. Vi tog en tryckare. Sedan fick vi upp 99% av gästerna och lät DEM dansa fågeldansen i över 2 minuter. :):)
Efter det var det tårtdax :) MMMMMMM underbar tårta.
Glömde tekokare så mannen o pappas bästa väns fru åkte 1min iväg med bil o hämta en tekokare.
Jag hade mkt teckenspråk med en gammal vän eftersom vi inte ville skrika över alla :P Vissa tyckte de var coolt att vi pratade med tecken.
Hon teckan " te?" jag tecknade BIL HEM HÄMTA VÄNTA LITE. Hon nickade okej :)
Ja vi öppnade vissa presenter under kvällen eftersom många gick hem redan efter tårtan o då var kl 22.00. Men de sista gänget stannade till 23.30 eller 00.00.
Jag körde hem en gäst till hennes föräldrar 3min iväg.
Sedan körde jag men föräldrarns bil 2min iväg.
Vi var så glada :)
Vi städade och röjde lite innan vi körde hem.
Hemma läste jag lite i gästboken och där hade gänget ( de som ej kände varandra ifrån början) hitta på saker och ting hahaha.
Sedan insåg vi att vi missat att några gäster ej hade skrivit.
Men vi ska låta dem skriva nu i veckan.
Ja vårt bröllop var UNDERBART!
Kram på er tjejer