• Vi2alltid

är så ledsen... (OT)

jag träffade en ny kompis i höstas och vi drog igång ett projekt tillsammans
    nu har han gått bakom ryggen på mig och sårat mig nåt så oerhört... och han är bjuden på bröllopet tillsammans med sin tjej

nu vet jag inte vad jag vill... jag är otroligt besviken på honom, men jag är samtidigt en vuxen människa och tycker kanske att det blir lite barnsligt att be honom att inte komma på bröllopet...
    samtidigt så vet jag inte vad han har där att göra...

• Svar på tråden är så ledsen... (OT)
  • Vi2alltid

oj..öh... har du en sån toastmaster alltså? en sån skulle jag inte lita på iaf..

• Jen82

Vi vet inte ens om hon kommer..

Toastmastern den nya kommer iallafall :):)

• Vi2alltid

hehe ojojojoj... men det borde nog den "gamla" förstå då, att man inte kan försvinna i två månader utan att säga nåt...

• Jen82

Japp :) Jag vet att ingen får tag i henne inte ens föräldern.. jobbar tillsammans med ena föräldern.

• Vi2alltid

usch, man ska inte bli orolig då?

• Jen82

Hon ringer ibland till dem..
    Men hon verkar inte vilja bli nådd.

• Vi2alltid

hmm... ja då kan man ju inte förvänta sig att få vara toastmaster heller...

• Flicka87

Mitt råd är att prata med personen och berätta hur du känner. Får du ingen förståelse så avvakta och se hur det känns dagarna innan. självklart ska inget få störa en så viktig dag!

• 8108

Svårt att råda när man inte vet så mycket, men hur känner du inför framtiden? Är dessa två människor du känner att du vill ha i ditt liv framöver (det verkar ju som om du har lite kontakt även med flickvännen)? I såna fall tycker jag att du ska försöka prata med vännen i fråga och återigen förklara att du blev väldigt ledsen och sårad men att du ändå hoppas att de kommer på bröllopet så att ni kan börja om på nytt och bygga upp en ny tillit till varandra igen. Om det känns svårt att säga dessa saker kanske du kan messa/mejla?

Om du däremot känner att du gott klarar dig utan denna kille?hans flickvän i framtiden så tycker jag att du förklarar att du fortfarande känner dig alltför sårad över hans svek och att du inte i dagsläget klarar av att se honom som din bröllopsgäst!

• Vi2alltid

nä, men jag hatar att vara ovänn med folk, därför vet jag väl inte hur jag vill göra... känns som att man förvärrar det ännu mer med att porta dem...
    men som du säger kan man ju avvakta... det kan ju hinna hända mycket innan dess kanske..

Flicka87 skrev 2008-06-25 23:05:33 följande:
    Mitt råd är att prata med personen och berätta hur du känner. Får du ingen förståelse så avvakta och se hur det känns dagarna innan. självklart ska inget få störa en så viktig dag!
  • Vi2alltid

han ringde till min mamma igen och sa att de inte kunde komma. så då var den saken ur världen. och han har sagt upp bekantskapen med mig för att JAG har betett mig illa?
    men då vet jag hur bröllopet blir iaf :P

• 8108

skönt att det löste sig så smidigt

Trist att ni skulle ehöva förlora vänskapen men nu kan du fokusera mer på dina riktiga vänner! Lycka till med bröllopet nu!!

• Dsy04

Tycker inte alls är barnslig av dig att be honom att inte komma det är eran dag o då ska du känna dig glad bekvämt.

du måste försöka ha en bra dag va ärlig o säg va som det är...
    bäst för er!

jag menar du har inte kontakt annars med de så va förlorar du ?

• blivandefrularsed
    Jen82 skrev 2008-06-25 16:29:06 följande:
    Hon ringer ibland till dem..Men hon verkar inte vilja bli nådd.
    Hon är inte deprimerad då??
  • Dittvackrajag

Är mycket nyfiken på VAD som gjorde dig så besviken på honom?
    Då kanske man kan förstå varför det var på tal om att porta honom och varför han tog det beslutet att ge återbud till bröllopet.

• Jen82

Tjejen kom ALDRIG till bröllopet och har inte ringt än heller.. de var 8dagar sen bröllopet stod hahaha

Svar på tråden är så ledsen... (OT)