Inlägg från: valkyriana |Visa alla inlägg
  • valkyriana

Jag känner mig hjälplös

Jag har också gått igenom en våldtäkt och min mamma fick reda på det. Jag berättade inte. Jag var mycket yngre än din dotter är.
    Det är skönt att hon har dig som hon kan prata med. Det är ett helvete att gå igenom, både för dig och för henne. Och för alla andra runt omkring er.
    Som jag sa är det en tung lång period framför er. Detta är något som ändrar vem du(hon)är, i grunden. Men med mycket hjälp och arbete och stöd kan det växa fram en ny starkare människa.
    Jag undrar ibland vem jag hade varit om det inte hade hänt.

Var där för henne. Om hon putter bort dig, var lätttillgänglig och ta inte illa upp.
    Vill du prata om något, fråga något- vad som hellst så kan du inboxa mig.

Om ni ska anmälla detta måste det göras så fort som möjligt. Bevis måste säkras. Att få rätt i ett våldtäktsmål är nästan omöjligt. En rättslig process är ett helvet i sig.
    Dagen efter piller måste ordnas. En abort ovanpå allt orkar man knappt med. tro mig jag vet.

Kramar på er båda. Du ska veta att jag känner med er.

• valkyriana

Tack. Det var länge sedan nu, men ärren finns där än idag.

Mittliv08 skrev 2008-06-27 10:22:13 följande:
    valkyriana,gör mig ont att läsa ditt inlägg, att du fått genomgå en sådan hemsk upplevelse. Sänder tankar och kramar till digMonkan
  • valkyriana

Skönt att höra!
    Tänker på er.
    Kram

• valkyriana

Hej
    Va skönt att hon antagligen inte är gravid. Det är det sista man behöver i en sådanhär situation.
    Vet hur man hatar i en situation som den här. Låt bara inte hatet ta över.
    Jag gick i många år och hoppades att något ont skulle hända de skyldiga, och alla deras vänner som gjorde mitt liv efter till ett helvete. idag vet jag att hat bara förtär en själv. Och man får ta det som är kvar i livet och bygga till något positivt. För sin egen skull.

Jag läste att du skrev att hon verkar må bra och ler varje dag. Jättebra! Men var uppmärksam för det kanske inte äkta lycka utan en mur, ett skýdd hon bygger upp, så att du är beredd om det kommer bakslag.
    Jag vill inte måla fan på väggen, så fäst inte för mycket vikt vid mina ord. Alla är olika och jag var såpass mycket yngre då det hände mig.

Kram på er än en gång.
    Tänker på er.

Svar på tråden Jag känner mig hjälplös