• ninnabell

Jag känner mig hjälplös

Jag fick ett sms från min stora dotter på snart 20 år "ring mig det är viktigt"....klart att jag ringer upp henne (hon är i norge och jobbar)...jag hör att hon gråter och har svårt att prata....jag får panik och undrar vad som hänt....hon bara gråter....efter ett tag så får hon fram det.....HON HAR BLIVIT VÅLDTAGEN.....fan vad ont det gör i mig....min lilla ängel har blivit uttsatt för detta hemska och jag kan inte krama om henne och smeka hennes hår och säga att det kommer att ordna sig....vi var eniga här att hon måste komma hem på en gång och om det går att ordna så kommer hon hem i morgon......
    Hur kan folk göra så mot andra?
    känns skönt att få ur sig detta för jag mår hemsk just nu

• Svar på tråden Jag känner mig hjälplös
  • 20080301

Skickar massa styrkekramar till er alla. Hon har drabbats av det värsta man kan utsättas för... Mina tankar finns hos er...

• grabbarna

åh så hemskt....tänker på er vilka jävla idoter det finns'

kram

• ninnabell

Tack för er omtanke....det värmer

• HurraViSkaGiftaOss

Sätt dig på ett plan och åk dit.
    Eller bil eller tåg, hur det är snabbast att ta sig dit.
    Hon behöver dig.
    Och se till att hon ringer polis och gör en anmälan.

• SaraPayam

Tänker på er!!! Det är verkligen bland det värsta man kan gå igenom, se till att finnas där för henne, även om hon kanske inte vill prata just nu så betyder det så mycket att veta att någon finns där. Tycker även att det är bra att hon söker hjälp hos en psykolog & det kan även vara bra för er som familj att kanske gå ett par gånger med, man har ju så många tankar & det är ju även något som vi måste bearbeta. Styrke kramar i massor, Tänker på er.
    (Vet att det är jättejobbigt just nu men det går över/det kommer att kännas lättare om ett tag, även om man inte ser det just då)
    Kram på er!!!

• EmilOchCia

Vi här längst ner i söder tänker oxå på er!! Glöm inte att när den akuta krisen är över, att bearbeta vad som hänt.

STYRKEKRAMAR

• Bröllopsyra2010

Oj, det finns inga ord för sånt. Kramar om

• Anki82

Massa styrke kramar till henne och till dig , stackars liten.

• Cissit

Styrkekramar till er! Det är verkligen bland det värsta som kan hända, har själv varit med om en våldtäkt men berättade aldrig för mina nära och kära och gjorde aldrig någon anmälan...jag ångrar det väldigt idag. Skönt att din dotter har sånt stöd i dig och känner att hon kan prata med dig om det!
    kramar i massor!

• ninnabell

saken är den att hon inte bor hos mig i vanliga fall utan bor själv uppe i dalarna....och vi har bestämt bu att hon ska åka hem hit till mig i morgon och stanna här så länge hon vill det....hon behöver ha folk runt sig och få annat att tänka på....hon vägrar att göra en polisanmälan pga att killen som gjort detta är utlänsk och hon säger att hon inte orkar med detta...allt hände i norge och killen är polsk och hon är svensk.....hon tror att det kommer bli mycket åkande och hon vill inte åka till norge igen.....men jag får se vad hon säger när hon fått lugna ner sig lite och fått lite distans till det....jag får ta med henne till läkaren iaf och få det dokumenterat så att det finns bevis ifall hon går med på en anmälan sen

Svar på tråden Jag känner mig hjälplös