• ninnabell

Jag känner mig hjälplös

Jag fick ett sms från min stora dotter på snart 20 år "ring mig det är viktigt"....klart att jag ringer upp henne (hon är i norge och jobbar)...jag hör att hon gråter och har svårt att prata....jag får panik och undrar vad som hänt....hon bara gråter....efter ett tag så får hon fram det.....HON HAR BLIVIT VÅLDTAGEN.....fan vad ont det gör i mig....min lilla ängel har blivit uttsatt för detta hemska och jag kan inte krama om henne och smeka hennes hår och säga att det kommer att ordna sig....vi var eniga här att hon måste komma hem på en gång och om det går att ordna så kommer hon hem i morgon......
    Hur kan folk göra så mot andra?
    känns skönt att få ur sig detta för jag mår hemsk just nu

• Svar på tråden Jag känner mig hjälplös
  • matildaochniklas

Jag tänker på er! Massor med kramar!

Du är ett otroligt bra stöd för henne, fortsätt kämpa på!

• aikidoaasa

Har ni hört något mer om resultatet? Jag håller tummarna för att det blir ett negativt test. (Vilket är BRA för er! Tycker fortfarande att det känns fel med att säga att det är positivt om man har ngt...)

• Efter 11 år är det min tur

ÅÅFy...jag blir så lessen för er skull...Hoppas ni kan repa er om det är posetivt
    Kram till er

ninnabell skrev 2008-07-20 20:07:06 följande:
    ja så nu var det dax igen.....vi tror att min dotter är med barn.....ska eländet aldrig ta slut?Nu när alltr flyter på så bra....min dotter har återhämtat sig jättebra och har flyttat ner till gbg och skaffat sig ett jobb och hon ler hela tiden....och så nu detta.....suck....ska göra gravtest i morgon så att vi får veta säkert.
  • gekas

... blev så jätte chockad när jag läste tråden...och håller verkligen med aikidoaasa

aikidoaasa skrev 2008-07-07 16:15:37 följande:
    FAN VILKET SVIN! Hur kan någon göra något sådant mot en annan?! Jag anser fortfarande att alla som begår våldtäkt både mot vuxna och barn förtjänar att bli kastrerad med en slö sked -> så att det ska göra dubbelt så ont och ta tid, inget tal om bedövning här inte!!!Jag hoppas att hon kommer hem snart. Hon behöver vara med sin familj som bryr sig om henne.
    skickar många styrkekramar och hoppas verkligen att allt ordnar sig trots allt!!!
  • lönnsjö

Herregud! Jag finner inga ord som kan få er att må bättre. Jag önskar er allt gott. Du är en underbar mor som finns där för din dotter. Många styrkekramar till er båda.

• svinto83

min syster har gått igenom samma, när hon ringde den natten vände sig magen ut och in och min stackars pappa satte sig på ett flyg direkt och va där med henne. de tog inte mannen då men några år senare dock rymde han och nu e han på rymmen fortfarande. min syster fick mycket kurator hjälp och hade en toppensambo som stöttade hon har repat sig bra det kommer din dotter oxå göra jag skickar all världens kramar till er

ps. kastrera med en slö sked är alldeles för snällt...

• ninnabell

åter kommer för att berätta att testet visade negativt denna gången men jag vill att hon ska ta ett test till nästa vecka om mensen inte kommit....ja jag hoppas att han får sitt straff förr eller senare.
    Min dotter har tagit detta rätt så bra tycker jag men det kan ju komma senare...och då finns jag här för henne och min sambo har sagt till henne att hon kan komma och ringa vilken tid på dygnet hon vill och att han stöttar henne.....inser vilken underbar sambo jag har.

• valkyriana

Hej
    Va skönt att hon antagligen inte är gravid. Det är det sista man behöver i en sådanhär situation.
    Vet hur man hatar i en situation som den här. Låt bara inte hatet ta över.
    Jag gick i många år och hoppades att något ont skulle hända de skyldiga, och alla deras vänner som gjorde mitt liv efter till ett helvete. idag vet jag att hat bara förtär en själv. Och man får ta det som är kvar i livet och bygga till något positivt. För sin egen skull.

Jag läste att du skrev att hon verkar må bra och ler varje dag. Jättebra! Men var uppmärksam för det kanske inte äkta lycka utan en mur, ett skýdd hon bygger upp, så att du är beredd om det kommer bakslag.
    Jag vill inte måla fan på väggen, så fäst inte för mycket vikt vid mina ord. Alla är olika och jag var såpass mycket yngre då det hände mig.

Kram på er än en gång.
    Tänker på er.

• dfk

Jag vill ge mitt stöd till din dotter och till er i familjen.
    Skulle hon gå med på att få prata med någon kurator el. psykolog? Ungdomsmottagningen brukar finnas i de flesta kommuner, de har också möjlighet till att kunna stötta o lyssna.
    Håller med om att det kan vara ett skydd att din dotter ler o verkar må bra.
    Stora kramar!

• Im yours

Usch, vilken urjobbig situation ninnabell. Skönt iaf att ni har varandra mitt i eländet. Tänker på er. Kramar

Svar på tråden Jag känner mig hjälplös