Inlägg från: Sommargrönt |Visa alla inlägg
  • Sommargrönt

Kalla fötter?

Att gifta sig är ju ett bra sätt att få mindre med mamman att göra! Innan är man bara flickvännen och inte en riktig familj med sin pojkvän, så mamma har allt att säga till om. När man gift sig är man en riktig familj som ska hålla ihop i vått och torrt och gamla familjen hamnar i andra rum. Du får alltså mer auktoritet som fru! Enjoy!

• Sommargrönt

Men helt ärligt du? Jag menar inget illa...Men det kan ju inte vara så bra ställt mellan er ifall han låter hunden och mamman komma emellan. Man har inte kvar en hund som lider för mammas skull. Jag menar inget illa, men om ni ska vara tillsammans så måste ni ju 1. avliva hunden om veterinären säger att det behövs 2. sluta låta mamman förstöra för er! Min blivande hade jättesvårt med det i början och jag gick igång på alla växlar med henne. Men nu har vi lärt oss, äntligen, att inte låta henne bestämma något eller ens komma med en åsikt. Vi går ihop och säger bestämt "tack men nej tack och slutdiskuterat". Det är hårt men fungerar. Men det fungerar ju bara om man är överens om att det behövs! Tycker det låter som ett bra läge att sätta dig ner med honom i lugn och ro och berätta att du börjat tvivla för att du inte tycker att det fungerar riktigt...?

Svar på tråden Kalla fötter?