• Carma07

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Godmorgon

Frukost vid BT. Tror jag ska festa på en kopp kaffe idag.

Frujj: Håller med dig om att det är jätteskönt att det inte är 30 grader längre, men synd ändå att det skulle bli sådant busväder till er Gotlandssemester. Varför måste det vara så extremt åt ena eller andra hållet hela tiden. Vad är det för fel på "lagom"?

Ab: Dubbelpunka..vad trist. Två fikor låter som en bra idé. Jag kommer att satsa på den på söndagen även om jag fortfarande hoppas på att jag inte kan då.

Snart dags som sagt. En vecka kvar enligt beräknat, men jag vill gärna att det händer NU. Tyvärr inga tecken på det ännu. Redan nu känns det som om att det aldrig kommer att hända och som det känns nu så kommer nog tom Nibla att få före mig.

• Carma07

Ab: Jag satsar på att få innan.

Tezz: Vilket roligt sammanträffande.

• Carma07

Nibla: Blir väl som jag tänkte... du som ska ha sist får först. *mutter* Har skickat dig ett längre svar på mailen.

• Carma07

Urk...17 min telefonkö och plats 166 till Försäkringskassan.

• Carma07

Hej

Lungt och skönt här också. Ska se om jag ändå kan få lite gjort idag också.

Just det...det var Östra vi skulle provåka till också utifall. Dit åker vi om det blir akut och då är det kanske ännu viktigare att man hittar snabbt.

• Carma07

Tezz: Tyvärr ingen bebbe på väg ännu.

Vad sägs om plats 190 i telefonkö? *urk*

• Carma07

Tezz: Ja, det var Försäkringskassan. Det låter mycket, men tog inte längre tid än i går ca 17 min

Nibla: Det var på nätet jag gjorde mina ärenden, men blev osäker eftersom det inte var uppdaterat efter mina nya uppgifter. Jag kunde ändra alla uppgifter direkt själv, men inte vilken bank så jag ville prata med dem om hur det blir. Men det uppdateras efter mitt nya kontonummer till nästa gång så nu är jag igenom och har gjort min första "begäran om föräldrapenning".

• Carma07

Nibla: Det var där jag var och ändrade, men det fanns gamla uppgifter från 1990 på mig och banken gick inte att ändra. Vill inte att utbetalningen ska strula då vi verkligen behöver alla pengar in och helst i tid. Jättesmidigt att laborera med dagarna och inkomsten på nätet innan. Har gjort en uträkning för hela nästa år hur vi förmodligen måste plocka ut dagar för att få det att gå ihop och för att kunna se hur länge dagarna räcker. Hoppas den håller bara. Men om jag bara hade läst ordentligt så stod det att de kommer att kontakta mig innan utbetalning eftersom det var första begäran för detta barn.

Frujj: Verkar som ni har en trevlig och mysig semester. Har varit inne och kikat på era bilder. Kul att kunna se hur ni har det redan nu.

• Carma07

Bauti: Vad kul med resa! Kunde inte klicka mig vidare på länken.
    Hur går det med salongen förresten?

• Carma07

Goddag

Nibla: Vilken rolig tajming för din mormors moster. Antar att det kommmer att firas rejält.

Tezz: Tror också att man kan kanske lära sig att sjunga bättre, men för att det ska bli riktigt bra behövs även talang. Och kanske beror det på var man befinner sig. Jag t ex, sjunger jättebra i bilen, men ingen annanstans.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2