• Linum

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Jag har sovit på rygg i 8 års tid bara för att missarna ska kunna ligga bekvämt... Vad gör man inte för sina barn!

Jag vaknade i morse när M:s klocka ringde av att Majsan satte tassen på hakan på mig. Hon har bitit (fast inte hårt utan mest hållit) mig i näsan en gång också. Antagligen andas jag på något skojigt sätt...

Två bra ordstäv om katter:

"Om du inte vill att katten ska promenera över hela dig bör du sova stående".

"När hunden hoppar upp i sängen är det för att han älskar dig. När katten hoppar upp i sängen är det för att han älskar sängen."

• Linum

Bauti: Hade gärna gått med, men jag kan ju inte stå... Vi får se. Är det ut på sjön?!! Var står man då?

• Linum

Jag har också råkat ut för att bussen inte stannat vid rätt hållplats. Eftersom jag skrek "Hallå? Ska du stanna eller?" ganska argsint, så stannade chauffören...

Vad gillade ni mitt nykomponerade ord? Nibla - läs min blogg!

• Linum

I'm youuuuuurs... Dito. Den var bra i början.

Jag såg på SVT:s nya frågesport häromdagen. En kille (totally gay) som fick en musikfråga. Svaret skulle vara Jakob Hellman (de spelade Vara vänner). Den dumme fan säger: Jag vet inte, men det låter som Svante Thuresson. Var han döv eller?!! Svante tHuresson är 30 år äldre än Jakob Hellman, har ett annat tonläger och dessutom sjunger han jazz... Godmorgon!

• Linum

Vet inte om det var jag, men jag brukar ha på Absolute Smooth Jazz, jazznörd som jag är...

• Linum

Smooth Jazz ska det vara... ta bort absolute.

• Linum

Nides: Jag hörde det... M var hemma på lunchen och hämtade regnkläder och käkade en åksjuketablett...

Idag kan jag inte sitta ordentligt, så det blir till att ligga i soffa och sängen och kolla på SATC. Tråkigare kan man ju ha.

• Linum

Idag har vi varit på picknick ute i Kullaviks hamn. Kanonväder, mitt livs godaste ciabatta och en ny korsordstidning. Ibland är livet lite enklare...

Ikväll blir det nog en bra film (som vanligt) och soffmys. So long!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2