Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Frujj: Skönt att bebisen ligger åt rätt håll. Se nu till att den stannar så. Och sluta nynna och locka till dig tomtar och storkar. Du får vänta på din tur.
Frujj: Skönt att bebisen ligger åt rätt håll. Se nu till att den stannar så. Och sluta nynna och locka till dig tomtar och storkar. Du får vänta på din tur.
Halloj
Ja, jag är här idag också. Precis som jag misstänkte så vaknade jag vid halvfem och bröt ihop fullständigt. Efter en timme av tårar börjar tusen tankar att snurra så då är det bättre att gå upp. Så halvsex gick jag upp i morse och kollade på OS. Efter att maken åkt till jobbet somnade jag i soffan och har fått sova några timmar till. Det här är inte roligt längre.
Ab: Om du hinner läsa detta innan du sticker vill jag önska er en trevlig och bra resa!!
Ab: Snart åker jag dit åndå så de får plocka ut ungen. Kom på att jag även får grattis i förskott och önska er en trevlig bröllopsdag också!!
Linum: Det är ju det barnmorskorna säger att är det inte påbörjat och moget så hjälper ingenting. Man tar bara slut på energi och krafter om det skulle sätta igång. Däremot så rekommenderar de fortfarande färdknäpp. Får väl ringa hem maken. Skulle inte det hjälpa har man iaf haft en mysig stund så man vinner på det hur som.
Ab: Det ska jag göra, men ni hinner nog hem innan. *bitter*
Linum: Färdknäpp = sex
Linum: Han har fortfarande inte fått något svar.
Linum: Tror det är mestadels hormonerna som spökar och att man är så trött. Man får väldigt lätt till tårar utan anledning. Så egentligen är jag inte ledsen utan jag gråter bara. Sedan var jag inte alls beredd på att det skulle vara så mentalt påfrestande att vänta. Men det tror jag mer är för att magen är så jobbig nu och jag inte kan göra så himla mycket.
Är iaf fortfarande helt övertygad om att det kommer att bli annorlunda när man väl har barnet här. Det positiva är väl att det är bättre att ha babybluesen nu när jag inte behöver ta hand om någon annan än mig själv. Och bara behöver göra det jag känner för så gott jag kan och orkar.
Linum: Kan inte alls säga att jag tycker synd om mig själv. Babyblues får man stå ut med i samband med barnafödande. Tycker det är stor skillnad på att vara ledsen eller om det bara är tårar. Är man ledsen finns det anledning till det och är det tårar är det bara en känsla. Enda sättet att bli av med en sådan känsla är att ha den och sedan är den borta. Sedan är det bara att fylla sig med positiv energi.
Min terapi är att fortsätta med att pimpa blockljus och städa och inreda här hemma. Har börjat så smått, men måste bara slita mig från datorn också. Många bloggar att bläddra igenom.
Linum: Har faktiskt lagt alla bebissaker åt sidan ett tag eftersom jag tycker att bebisen saknas för att få de sista bitarna att falla på plats. Så det gjorde att det kändes som om att allt stod stilla.
Ab: Maken har faktist bättre medicin än så när hormonkänslor rusar i kroppen. Massor av kramar och kli på ryggen. Finns inget bättre.
På tal om filmer så efterlyser jag om någon har serier på dvd-boxar man kanske kan få låna när man sitter i amningsfåtöljen sedan.