• Linum

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Vi var på tur igår. Tog bilen för att kolla hur det ser ut uppe i Nödinge om man ska leta hus någon gång om 100 år ungefär. Det var faktiskt väldigt fint däruppe! Hittade en väg som gick inåt landet. Den blev mindre och mindre och grusvägagigare... Helt plötsligt var vi i Sjövik och på 190:an! Handlade på Kvantum i Lerum och sedan åkte vi hem. En nätt liten tur på 10 mil, men vad mycket fint vi såg!

• Linum

Frujj: Då vet du precis vad jag menar! Så långt ut i skogen med 3 km till närmaste asfalterade väg är jag uppväxt! Fast 12 mil från Götet... Det bästa som fanns var snöstorm eftersom man då slapp gå till skolan (ingen som kunde ploga vägen fri från snö, och man kunde ju inte gärna GÅ 7 km...)

Operationen tar 1 timma, och sedan ska jag väl ligga och sova ruset av mig eller nåt. 6 timmar senare får jag nog åka hem (om jag kan). M ska vara där hela tiden. Jag tänker gå ut och ta en liten promenad på lördag, så de får allt sköta sig på Carlanderska!

• Linum

Jag har ooont idag... Men jag håller ut ett par dagar till

Vi såg en grymt rolig film i helgen: "Forgetting Sarah Marshall". Det var längesedan jag skrattade så mycket under en film!

Idag blir det till å jobbe... Har hur mycket som helst att göra innan torsdag eftermiddag när jag ska börja tvåla in mig i antibakteriell tvål och stoppa bomull i öronen och allt vad det nu var...

• Linum

Abbe: Jag hade köpt röd karamellfärg och verkligen brassat loss på allt!

Koka ägg i rödlöksskal eller rödbetor
    Kokta rödbetor med smör på
    Muffins med knallrosa glasyr

• Linum

Nibla: Jag är nog inte så nervös över själva operationen. Jag tänker bara lite på vad som händer om något går fel - men varför skulle något gå fel? Samma typ av operation har utförts sedan 1930-talet... Jag är mest ivrig tror jag. Ivrig över att få vara utan smärta i benet. Lördagen (om jag är bra då) ska vigas åt en kort promenad och fika på stan!

• Linum

Abbe: Kokta rödbetor till laxen måste ju vara jättegott!! Servera med dinkelvete som är infärgat i rödbetssaft också!

• Linum

Bauti: Hihi... Akta dig för trappan bara! När jag blir bra i benet kan jag komma hem till dig med min boll i släptåg, så kan vi rulla ner för backen tillsammans!!! Chickenrace!

Nu har jag och maken gjort maränger med citron och pecannötter. Får se om det blir några över till hans jobbarkompisar imorgon

• Linum

Abbe: Yeeahh!!!!!

Jag tror att jag börjar bli lite nervös, eller nåt. Fast jag vet ju att det kommer att gå jättebra!

Har vrålmycket att göra innan 5 idag, så jag får slita mig igen...

Tjingeling allihop! Jag berättar hur det har gått på lördag!

• Linum

Hemma!

Utan smärta i benet, ont i ryggraden och ganska lycklig faktiskt!

Tack för de fina blommorna - sånt värmer

Puss på er!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2