Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
ähhhhh Man blir aldrig för gammal för att roa sig
Hade en kollega när jag jobbade i gbg stad som var 50+ o hon satt o chatta vid msn för full fart... hehe så nä man blir inte för gammal
ähhhhh Man blir aldrig för gammal för att roa sig
Hade en kollega när jag jobbade i gbg stad som var 50+ o hon satt o chatta vid msn för full fart... hehe så nä man blir inte för gammal
Jodå! ni får komma hit på msn-kurs
Carma: TryggHansa är de som haft barnförsäkringar längst i Sverige o sägs ha de bästa försäkringarna (o nä jag är inte opartisk, har alla tre försäkrade där nu o har varit jättenöjd med dem )
Ni kanske kan få krångel med tanke på vad som hänt, men ring o prata med dem o så kan det ju hända att ni får en försäkring med ett antal klausuler, men som de sedan kan ta bort efter hand som lillan blir större och när de ser att hon inte har några men. Bättre o ha en försäkring som täcker något än inte ha nån alls!
Förresten, hade du nån Vänta barn försäkring??
Då ska väl den i så fall täcka ev förlossningsskador??
KF är väl Coops gamla namn.. hehehe ja där kanske man kan ha samtal oxå *skojjar med Bauti*
Nu när det finns flera bolag som har barnförsäkringar kan man ju ringa runt o förhandla, som sagt
Nibla: Om det är genom TH du har din gravid försäkring så är det bara att ringa o säga till att bebis är född och att du vill göra om försäkringen till en Trygga Barnförsäkring, det kostar inget de första 6 mån (precis som väntabarnförsäkringen)men man får mer "skydd" Ringde dem i dag o de rek att man gjorde så!
*lite tips bara*
Hej och godförmiddag
Grattis lilla N på treveckorsdagen. Tänk vad fort tiden går ändå.. tycker inte det var längesen du skrev att du var +8 dagar...+9 dagar... osv.
Hade en jobbig kväll (med mig själv och deppigt humör) och en låååång natt med lilleman hängandes vid mina tuttar.. när han inte var där så hade han gaser, rapade och pruttade som en hel karl.. så han hade nog magknip stackarn. Somnade först vid tre för att vakna halv sju igen.. ZZzzz inte särskilt bra för humöret det heller.
Nästa helg ska vi på bröllop, ska vara tärna och det börja kännas stressande. Jag är inte ensam tärna som tur är, utan kan luta mig lite på den andra, men det känns ändå lite stressigt.
Tips för helgen:
Cannelloni med kryddig kyckling 4 port
Fräs 350 g kycklingfärs i lite olja. Skölj och tärna 4 tomater och rör ner dem i pannan. Krydda med 1 tsk salt, 1 tsk chilipulver, ½ tsk kanel, 1 krm ingefära och 2-3 pressade vitlöksklyftor. Tillsätt 2 msk tomatpuré och 1 dl vatten. Låt puttra i några minuter. Låt röran svalna något. Fyll 16 cannellonirör med kycklingröran. Lägg dem i en smord ugnssäker form. Koka upp 4 dl mjölk. Vispa i ca ½ dl maizenaredning för ljusa såser och smaka av med salt och peppar. Häll såsen över Cannellonirören och strö över ca 1 dl riven ost. Gratinera i 225 grader i ca 25 minuter. Servera med sallad.
Förresten, ni får hålla utkik i GP imorgon igen
Klänningen ska sys i helgen.. den andra tärnans mamma ska sy! så jag mailade mina mått till henne i börja på veckan.. haha jättekul när man ser ut som en sumobrottare runt magen fortfarande...